Sitat Opprinnelig skrevet av Nora2 Vis post
Hei Takk for svar.

Dette skal jeg undersøke. Var hos Heggeli en tur i august og han nevnte dette. Fikk til og med prøve skjema med hjem. Men så er det jo legen på Balder jeg bruker fast. Hun og DS skal visst ha gått i samme lære...Og hun mente det ikke var nødvendig med en slik test..Så jeg lot det være.
Men det kan være noe å hente her. Bruker riktignok store doser zink ( 90 mg) og B6 ( 250 mg) som anbefaling ved hormonterapi. Men du bruker vel kanskje mye større doser?
Skal bestille en ny time til Heggeli over helgen jeg.
Godt å høre at det faktisk er mulig å trappe ned på Cortef og fortsatt føle seg bra
Vet ikke hvem du går hos på Balderklinikken men dette med økte kryptopyrroler etc er det veldig få som jobber med i Norge. Det er Heggeli og så har to fra Heggeli startet et eget firma http://www.funksjonellmedisin.no/ som også fokuserer på dette. Skogli er visstnok god på dette.

Jeg bruker enda større doser enn dette samt en annen type b6 i tillegg samt flere andre ting. Skal ikke påstå at dette er vidunderkuren for alle med binyreproblemer men dette bør absolutt sjekkes.

Jeg justerte ned og byttet om noen av mine tilskudd før jul. Dette var ikke riktig for meg, og formen gikk litt ned etter jul. Har nå gått tilbake til tidligere tilskudd og doseringer, og håper dette gjør susen. Har også begynt med 2,5-5 mg Cortef i binyrestøtte. Så man må nok beregne litt prøving og feiling på dette området også:-) Lykke til!