Hei

Nå er det en stund siden jeg har skrevet på forumet. Det har vært dårlige dager og gode dager som hos de fleste her inne...Jeg har brukt 20 mg cortef fordelt på 4 doser daglig og 50 mcg levaxin x 1 og 20 mg DHEA. Progesteron krem fra dag 18-26. Det tok lang tid å venne seg til alle disse hormonene og jeg tenker dette har en sammenheng med at kroppen min var veldig sliten, binyrene var på bunn. Men gradvis så har jeg blitt bedre. Har mer stabil energi og normalt blodtrykk, ikke hypoglukemi, renere hud, gått ned i vekt osv. Så det er tydelig at de hjelper. Men er fortsatt veldig treg på morgenen og sliter med lav kroppstemp da. Men tenker at dette vil ta tid.?

Jeg er 100 % sikker på at hos meg er det binyrene som er hovedproblemet. Har forsøkt armour flere ganger og får en dag der jeg føler meg sikkelig bra før jeg så blir helt utslitt..Så derfor bruker jeg kun en liten dose levaxin. Har hatt stoffskifteverdier innenfor normalen i blodprøver, men alt for lav T3 i urintest.

Jeg ønsket utredning hos endokrinolog, og har nå hatt det. Tre uker måtte jeg gå uten medisiner og det var forferdelig. Alle symptomer kom tilbake...I full styrke. Men jeg holdt ut. Fikk tatt en synachtentest...Og den var bra i følge endokrinologen. Ingen ting som feiler meg...Så fikk jeg et langt foredrag om hvor skadelig det er å ta hormoner man ikke trenger..Beinskjørhet, undertrykt hypofyse osv..Han ringte også legen på Balder og fortalte dette.

Jeg måtte begynne med hormontilskuddene igjen og det tok sin tid og komme på pluss for å si det sånn. Men nå føler jeg at jeg begynner å bli bedre igjen og nå slutter jeg ikke mer.
Men jeg er kjempe frustrert. Er det noen mulighet for å bli helt frisk etter år med hormontilskudd? ( har brukt de ett halvt år og ser for meg at jeg må bruke de lenge om ikke for resten av livet) Er det noen som har blitt syke av det? Skulle gjerne fått noen råd og tips..

Det er så vanskelig å være avhengig av noen reseptbelagte medisiner som de ordinære leger mener du ikke trenger..Koster gjør det jo også..Har man ingen rettigheter, er det ingen som får noen diagnose med meindre man har addison?

Håper jeg kan få noen tilbakemeldinger fra noen som har opplevd lignende

Og en liten ting til, finnes det DHEA i tbl til å legge under tungen? Leste på en link her at det er bedre opptak av disse.