Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
21-03-12, 14:41 #5
Sv: I stedet for stoffskiftemedisin...
Hei Nielsigne

Jeg har tydelig tråkket rett i salaten for jeg har ikke hatt denne oppfatning av "hele mennesket" som bl.a i "Lightening Process". Ut i fra hva jeg her lest, tror jeg ikke heller på Lightening Process, og er redd det hele er "humbug og farlig lek med skjebner". Jeg synes derfor det er trist at idéen om "Hele mennesket" kan kunne misbrukes i ulike typer "behandling".
Min erfaring er en helt annen. Min fastlege kjenner meg som pasient, men også som person, gjennom mer enn syv år, som lytter til pasienten. Legen vil f.eks. aldri finne på å gi meg statiner utifra sitt kjennskap til meg og mitt syn på kolesterolmytene. (Les om Kolesterolmytene av Uffe Ravnskov)
Jeg har derfor en positiv oppfatning av min fastleges syn på "hele mennesket", både med forståelse, empati og "å bry seg om" - mer i retning av Hippocrates' ord; - " It's far more important to know what person the disease has than what disease the person has". Jeg forstår nå at Hippocrates' ord også kan tolkes både positivt og negativt alt etter hvem som ser.
Da holder jeg med deg og "cykelsmed-udgaven" - hvis pasienten kun ønsker å få tatt blodprøver, så må dette være greit.
Et lite visdomsord som kunne passe: - Whenever a doctor cannot do good, he must be kept from doing harm. (Hippocrates)
-lig hilsen Elbeth
Sist endret av Elbeth; 21-03-12 kl 15:18
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Hva spiser dere i stedet for brød
Av cathrin i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 15Siste melding: 07-04-15, 01:33 -
Riktig stoffskiftemedisin på apotek
Av JosieS i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 31-12-11, 03:06 -
Jern/ferritin er viktig for å danne T3 i stedet for rT3
Av smgj i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 0Siste melding: 09-10-10, 09:27

Svar med sitat
Bokmerker