Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Ja, man sparer også penge ved at få stofskiftemedicin ... fx på varmeregningen !

Hvorfor skal der gå en hel måned, før du skal ha taget nye prøver? Der burde ikke gå mere end seks uger fra dosisændring til næste prøve, mener jeg. Seks uger er den tid, det tager for medicinen at komme ind i cellerne. Hvis man får for lidt medicin - hvilket du efter AL sandsynlighed gør; 25 µ er jo nærmest ingenting - og der går for lang tid, inden man bliver sat op i dosis, så risikerer man jo at belaste kroppen unødigt og hårdt. Jeg ville i dit sted forsøge at rykke næste blodprøve, konsultation og øgning af dosis tættere på! Der sker jo heller ingenting ved, at du gør tingene lidt forskudt, sådan at du får blodprøven og øgning af dosis seks uger efter, du er begyndt på Levaxinen og så tager konsultationen på et lidt senere tidspunkt - en model som måske er lettere for din læge at overskue.

Husk at være medicinfastende, når du får taget blodprøven, tag den så tidligt på dagen som muligt (der er tsh'en højest) og få så vidt muligt taget på ca. samme tid hver gang. Dette skulle alt i alt give det mest reelle billede, har jeg efterhånden forstået

Nielsigne
Hei!

Så hyggelig at du leser dagboken og beklager sent svar.

Jeg skrev det kanskje litt komplisert, men: Jeg venter ikke mer enn 6 uker før jeg tar noe blodprøver Jeg skrev 2-3 uker osv fordi jeg ikke husket akkurat da jeg skrev. Men når neste blodprøve tas, har jeg gått 6 uker og et par dager på den første dosen.

Siden sist har det også skjedd andre ting: på tirsdag og onsdag denne uken var jeg faktisk tørst! Det er veldig uvanlig. HERREGUD så godt det er å drikke når man faktisk har lyst på vann! Dessverre forsvant også dette igjen, men det kan jo tyde på at Levaxin er riktig medisin, bare i høyere dose