Viser søkeresultater 1 til 10 av 26

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Sydjylland
    Alder
    57
    Meldinger
    21

Standard Sv: Diffus atoksisk struma vokser efter radio jod behandling ???

Hej Anisa,

Ja sådan kan det gå - kender det alt for godt!

Problemet er at de kære læger INTET formoder... Hele processen er ene og alene drevet af mig selv! Det er mig der forlanger de tager forskellige prøver - det er mig der sidder og prøver at regne ud hvad fanden det er der sker i min krop, for derefter at kime både egen læge og endo ned. Går også på hjerteafdelingen for de ekstrasystoler, og de har ingen whatsoever formodning om at de hænger sammen med ubalancde i kroppen, de mener blot at jeg kan æde nogle betablokkere eller få skåret nogle nerver over i hjertet! Rystende!

Ja jeg er blevet ul scannet, sidste gang for 6 mdr. siden, der fandt de 1*1*1 cm restvæv, men mente at det var totalt inaktivt grundet jod før operationen - men det er da rigtigt at det er spændende om det bliver ved med at vokse ?

Min mor er også opereret ja, men hun fik ikke total - der efterlod de noget væv.

Jeg har efterhånden meget svært ved at overskue alt dette - og jeg har haft kontakt med min læge der ikke er afvisende for at tage de blodprøver jeg(du) mener er nødvendige. Mon ikke at det var et godt udgangspunkt for den videre dialog ?

Jeg vil blive rigtig glad hvis du ville opremse hvilke prøver der er relevante?

Samtlige elektrolytter af dem du nævnte ? Ved du hvad de hedder på lægesprog ?
    Findes der standardiserede blodprøver til disse ?
    natrium (Na+), kalium (K+), calcium (Ca2 +), magnesium (Mg2 +), chlorid (Cl−), brint fosfat (HPO42−) og brint karbonat (HCO3−).
    Vassopresin ?
    Aldosteron ?
    Dhea ?
    Mineraler ?
    Vitaminer ?
    Hvordan måler man syre/base balance ?

Flere gode input ?

Hvordan fanden måler man en døgnkurve for cortisol i DK ? Jeg har vist samtlige læger den jeg selv fik lavet med spyt, men de kigger 3 sekunder på den siger hmm jaja... Og så er den skid slået. Det virker ikke som om de regner det for en skid ?

Mange hilsner
    Mikkel

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Diffus atoksisk struma vokser efter radio jod behandling ???

Jeg har vist samtlige læger den jeg selv fik lavet med spyt, men de kigger 3 sekunder på den siger hmm jaja... Og så er den skid slået. Det virker ikke som om de regner det for en skid ?
    Vi har samme problem her i Norge. Ligger kortiosl i nedre område, men i det såkalte normalområdet, er det få leger som bryr seg. Det er dette de har lært. Og våre kropper vet at dette er feil. Hjelpen må komme lenge før vi ender opp med Addison's! Håper du finner en lege som kan hjelpe deg
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. overdosering efter candida bekæmpelse???
    Av Honeyhob i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 10
    Siste melding: 29-06-10, 19:30
  2. Tilstand efter operation
    Av musmai i forumet Operasjonssalen
    Svar: 8
    Siste melding: 09-06-10, 19:43
  3. Høj TSH efter influenza
    Av gitteh i forumet TSH
    Svar: 4
    Siste melding: 17-01-08, 20:37
  4. Stofskiftetal efter influensa