Sitat Opprinnelig skrevet av jeanettelisa Vis post
Tusen takk for svar :-)

Har vært borti tanken flere ganger, og skjønner vel i grunnen at det er der jeg må ende til slutt jeg også - med naturlig thyroid. Tanten min bruker også det Har du gått på dette lenge?

Endokrinologen hintet vel til at det er neste steg dersom det ikke ser ut til å gå bedre etter å ha begynt på kombobehandlingen. Men ting tar så innmari lang tid! Skal inn til endokrinolog i mai tror det jeg var. Og å vente helt til da før ting skal ta fart er bare deprimerende. Men sånn er det jo bare med denne sykdommen! Problemet mitt nå er bare at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal overbevise fastlegen min om at jeg fortsatt er syk! Jobb virker helt uaktuelt for meg nå.. Og når jeg fikk første sykemeldingen for tre uker siden av han som er den rette fastlegen min, så spurte han om jeg ville ha en uke fri for å "komme til hektene" igjen.. Han mente jeg var deprimert og litt overmedisinert, men fikk troen på at han mente jeg var mest deprimert!

Skulle ønske legene kunne tatt seg tid til å høre på hvordan jeg faktisk har det, og diagnostisere litt utfra det, og ikke bare den j**** TSH-prøven!!!

Skal se om jeg får kjøpt de bøkene du nevnte kunnskap er vel den største makten med stoffskifte-galskap ;-)
Hei Jeanettelisa

Jeg begynte med Thyroid Erfa i august 2011, så jeg har bare brukt det 7 måneder. Jeg startet på 60 mg og har økt dosen gradvis, med øking ca hver 14 dag i starten og hver 4. uke når dosen ble høyere. Nå er jeg oppe i 217,5 mg daglig.

Hvis endokrinologen skriver ut resept til deg på Thyroid Erfa eller Armour, så bør du få det på blå resept.

Av enn eller annen grunn, er endokrinologer tilnærmet "gud" for HELFO. Jeg og flere har truffet på endokrinologer som er helt blank på stoffskiftet, og derfor mener jeg denne opphøyde tittelen egentlig ikke burde være verd papiret det står på når kunnskapen om stoffskifte utifra symptomer i virkeligheten er lik null.

Min fastlege som er spesialist i allmennmedisin, skrev en søknad for at jeg skulle få Thyroid på blåresept, men denne dyre tittelen er tydeligvis ikke god nok for HELFO, så jeg fikk avslag