Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
10-03-12, 22:04 #10
Sv: Salt og binyrerne
Hej Anisa

Tusind tak for dit meget fyldestgørende svar.
Jeg forstår ikke helt det du skriver med at kroppen nedregulerer produktionen af T4 når man spiser Thyroid ? Jeg har ingen kirtel overhovedet og dermed ingen egenproduktion af noget som helst ? Da jeg kun spiste thyroid, lå jeg på T4: 12 , T3: 7 og TSH 1,5 , og tænkte at jeg skulle ha T4 op hvor den lå inden operationen, og kunne jo godt se at jeg ikke bare kunne spise mere Thyroid, og valgte derfor at tage et syntetisk T4 supplement, det har så resulteret i at T4 er kommet op og TSH faldet helt i bund. JEg har eksperimenteret en del, og er helt overbevist om at TSH produktionen også er afhængig af T4 niveauet. Jeg har efterhånden talt med en del læger omkring vigtigheden af T4, og de er uenige. Nogle mener at blot T3 niveau er korrekt, så blæse være med om T4 ligger og skravler på 10-12 stykker, mens andre igen mener at det er vigtigt at T4 også er korrekt. Vær ikke i tvivl om at jeg meget gerne ville kvitte syntetisk - MEGET GERNE
Jeg har fået taget en del af de elektrolytter, men nogle af dem i plasma ? Vil du ha tallene ?
Skal jeg gå til lægen og forlange at samtligt af det du nævner bliver målt i serum ?
Nej jeg aner ikke hvordan mine biskjoldbruskkirtler har det - jeg ved at der med sikkerhed blev bevaret 2 efter operationen - hvordan måler man hvordan de fungerer ? Jeg skal lige sige dig at disse ekstrasystoler startede inden jeg blev opereret.
Med hensyn til dette med at kroppen holder på natrium når man spiser kun lidt, så skal du tænke på at det var i urin at målingen for kalium, natrium og calcium blev lavet, og her er mekanismen jo at man måler hvor meget der udskilles - udskiller man meget så er det fordi nyrene har vurderet der er overskud i kroppen, og udskiller man lidt så er det fordi overskuddet er lille. Er det ikke korrekt forstået ? Så det du skriver med at man indtager lidt salt så holder kroppen på det, ville jo så ifølge den logik betyde at natriummængden i urinen skulle være lille ?
Det med du skriver at nyrene tilbageholder (retention) af salt, virker lidt som du har overset at målingen er foretaget i urin ? I min logik er der i alt fald ikke tale om retention, når nyrene udskiller endda ret meget mere salt end normalt. Referencerammen er jo 50-150, og min værdi lå på 215, på saltfattig kost det døgn urinen blev opsamlet. I det link jeg skrev tidligere står der også at værdier over 200 ikke ses uden der er gang i en eller anden vanddrivende mekanisme i kroppen.
Er min egen teori med nogle trætte binyrer helt hen i hegnet ? For høj natriumudskillelse i urin kan skyldes for lidt binyrebarkhormon. Tilførsel af binyrebarkhormon stopper de ekstra hjerteslag. Mit blodtryk er generelt meget lavt.....
Kan du oplyse mig om hvor i udlandet du mener de kan hjælpe mig ? Pengene må jeg finde!
Og ja hvordan kan man måle om disse biskjoldbruskkirtler virker ?
Mange hilsner og tak
Mikkel
Hej igen Anisa,
Jeg rettede lige mit indlæg øverst.
Og så glemte jeg lige... Karbonat, er det lithiumkarbonat du mener ?
Skal jeg også bede hende måle samtlige sporstoffer og mineraler og vitaminer ?
Mange hilsner
Mikkel
Lignende tråder
-
overdosering efter candida bekæmpelse???
Av Honeyhob i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 10Siste melding: 29-06-10, 19:30 -
Tilstand efter operation
Av musmai i forumet OperasjonssalenSvar: 8Siste melding: 09-06-10, 19:43 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27 -
Radio-jod- behandling
Av josie i forumet Høyt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 03-12-06, 16:32

Svar med sitat

Bokmerker