Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Takk for spennende link Har samme problem med øynene som deg, men det kommmer og går litt. Det er bare en uke siden jeg kuttet alt korn og det var pga at vekten har stått stille lenge og så begynt å stige litt. Og riktig nok har jeg gått ned 0,7 kg denne uken, og det er jo en bedring. Har enda 9 kg å bli kvitt. Men nå lurer jeg jo på om det er helsemessige gevinster i dette også. Energinivået er mitt største problem også... Trening er viktig for meg, men må jobbe hardt for ikke å trene for hardt Høres ut som du trener fornuftig og det er kjempeviktig for en god helse.

Husk at selv om du har fått B12 sprøyter løser ikke det problemet på sikt, man må altså finne årsaken til din lave B12, som kan ligge i dårlig tarmabsorbsjon, eller mangel på intrinsic faktor (enzymet som spalter B12 i magesekken). For har du dårlig tarmabsorbsjon (som ved cøliaki)kan du også være lav i andre vitaminer som ikke er målt. Jeg har forøvrig ingen utslag på noen cøliakiprøver, men har en nevø med påvist cøliaki (arvelighet i familien).
Takk for svar igjen

Legen min på Fedon-klinikken ser at det er mange med PCOS og som tar metformin som også har B-12 mangel, men hun har jo et poeng i at når B-12 sprøyten går rett i blodet, så ar det ikke noe med tarmen å gjøre, eller hvordan tarmen absorberer? Jeg har lavt nivå på magnesium også, men det har kanskje bedret seg etter at jeg begynte med magnesiumolje. I alle fall har kriblingen i beina sluttet.
Jeg tar jevnlig prøver hos Fedonlegen, ca en gang i året, og sjekker det meste av vitaminer. Ligger bra på alt utenom magnesium og B-12.
Vi får bare håpe på at energien kommer krypende nå som sola kommer. Jeg merker det med en gang jeg er en stund i sola, hvordan energien strømmer igjennom. Jeg tar jo D3 tilskudd, og det har nok sin effekt, men langt på nær det samme som sola.