Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
Jeg har skrevet og anbefalt selen så mange ganger i det siste at jeg jeg har skrevet noen ord om mitt nær "religiøse" forhold til antioksidantet/spormineralet.
Hej Rexxy

Egentlig har jeg længe reflekteret over denne tråd, dvs. siden jeg snublede over en sammenhæng mellem selen og jod, jeg ikke tidligere har set, og som lader til at være glemt, selv om netop denne forskningsprojekt er afsluttet tilbage i 1993. Det lader til, at tilskud af selen til folk med jodmangel, får T4 til at falde... og afhængig af skjoldbruskkirtlens funktionsgrad, vil folk enten opleve en midlertidig bedring af hypothyreose, så forværring, eller direkte forværring....

Klokken er mange. Håber at jeg ikke har misforstået noget, så overraskende er det jeg læser i denne undersøgelse... Der begynder tegne sig et billede af en ubrydelig forbindelse mellem selen og jod... også når jeg nu læser andet, fristet af denne artikel.

For ikke at spamme her, har jeg postet en ny tråd med den omvendte-verden-overskrift: Selenmangel afbøder effekten af lavt T4 hos folk med jodmangel

Det er virkelig interessant, og vand på min "jod-mølle", så at sige...