Hei igjen. Da har jeg omsider fått svar fra spesialisten jeg var hos på Haukeland.
Eystein Husebye skriver blant annet:

Vurdering: Pasienten har ingen sikker hyperthyreose. Prøver ved konsultasjonen kan skyldes interferene antistoffer eller polymorfisme/mutasjon i TSH.receptoren eller T3 -receptoren som er kompensert. Hun sier imidlertid at det er målt prøver hos dr. hetland flere år tilbake, da hadde hun helt normalt fritt T4 - dette peker mot analysefeil.

Det foreligger ikke sikker funksjonsforstyrrelse i thyreoidea. Hun har også spontant blitt bedre. Kontrollerer prøvene (normale inkludert Borreliaprøver).

Mvh Eystein Husebye

(Tidligere i brevet står det at jeg fortsatt har 27 i Ft4, og at thyreoidea kjennes, men at den ikke er forstørret).

Ja så hva er egentlig konklusjonen her da? At jeg bare har høyt fritt T4, men vi vet ikke hvorfor?

- Uansett, jeg har nå bestilt ny time hos Aanderud på Volvat og skal dit 28. mars. Ellers er det vel det samme. Kaos inni meg og utenpå (huset ser bombet ut), jeg jobber hjemme og er egentlig i en god periode med jobbingen. Men det sliter på at det er så seigt og treigt her, at jeg blir så fort utmattet.

Oioi, og der ringte fastlegen til meg! Jeeze, hva skjer.....
Han gikk igjennom brevet i alle fall, og at Husebye har konkludert med at dette ikke trenger behandling eller videre oppfølging. Men jeg fikk i alle fall sagt ifra at jeg er bekymret over at jeg ikke blir bedre, så han ville at jeg skulle komme inn og gjerne sjekke kortisolnivået. Så endelig skjønner han kanskje at dette ikke bare går over av seg selv....Jeg fortalte også at jeg har en mistanke om at dette henger igjen etter at jeg fikk min datter, og dette ville han også gjerne diskutere videre med meg under en konsultasjon.