En liten oppdatering herfra. Har dessvere hatt en litt dårligere periode etter nyttår. På vei oppover igjen nå forhåpentligvis. Det er sannsynligvis binyrene som krangler litt. Jeg gikk ned på B6 og Zink som jeg tar i forbindelse med forhøyete kryptopyrroler, i samråd med legen. Reduksjonen ble for stor og dette igjen belastet binyrene. Dette kombinert med for høy Erfa dose (ihvertfall i forhold til hva binyrene tålte) samt et par stressende episoder privat har gjort binyrene igjen litt slitne. Er nå tilbake på 120 mg Erfa og dette føles egentlig greit, samt 2,5 mg Cortef. Og har økt B6 og Zink til utgangspunktet. Formen føles nå bedre men er sårbar for stress og må hvile litt mer.

Sårbarheten for stress, som sikkert mange med binyreproblemer kjenner seg igjen i, har fått meg til å tenke på hva kan jeg selv gjøre for å redusere stresset? For min del så vet jeg at det er mange situasjoner hvor jeg stresser meg opp og "fyrer av" alt for mye krutt. Og ofte gjør jeg det helt automatisk. Sitter nå og leser boken "Alt sitter i hodet" som handler om hvordan man kan "omprogrammere" uhensiktsmessig måter og tenke/handle på ved hjelp av metoden NLP. Interessant bok som kan anbefales.