Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
Threaded View
-
23-02-12, 11:12 #6
Sv: Startet på Armour Thyroid i går...
Jeg tar Thyroid fordelt på tre ganger daglig. Da jeg forsøkte å øke fra 3 til 3 ½ grain, fikk jeg
bank. To uker etterpå, forsøkte jeg å øke ½ grain igjen, men fikk også da
bank og fikk ikke sove. Dette var i uke 47 og 49 i 2011, og jeg gikk utifra at 3 grain kunne være nok for meg. Men, i vintermørket her nord i Norge, som i Troms varer i to hele måneder (kun noen få timer skumring midt på dagen), følte jeg meg mer slapp enn normalt, så jeg forsøkte igjen å øke ½ grain. Dette var i slutten av januar 2012.
Denne gangen merket jeg ingen spesielle bivirkninger, så jeg tar fortsatt 3 ½ grain daglig (den ekstra ½ grain tar jeg midt på dagen). Jeg har fortsatt problem med å sovne og å få sove sammenhengende uten å våkne flere ganger om natta, men nå kjenner jeg ikke
banken jeg tidligere kjente. Jeg tar 5 mg (½ av 10 mg som er laveste dose i pilleform) Vallergan som hjelper meg å bli trøtt nok slik at jeg får sove. I tillegg tar jeg 200 mg Magnesium om kvelden.
For høyt blodtrykk og proteinuri tar jeg 100/12,5 mg Cozaar Comp og 30 mg Adalat Oros.
Jeg leste et innlegg her på forumet (fra 2005 i # 32), om en artikkel på nettet skrevet av dr. Bjørn Johan Øverbye, at Adalat Oros forstyrrer stoffskiftet. Denne artikkelen ligger ikke lenger på nettet, heller ingen annen informasjon om dette mulige problemet.
Derimot skriver Jon i # 31 at Felleskatalogen skriver om interaksjon knyttet til de ulike legemidlene.
Interaksjoner med stoffskiftehormoner og medisin burde jo også stå i Felleskatalogen, men verken min fastlege eller apotekeren hadde hørt om interaksjon mellom stoffskiftet, stoffskiftemedisiner og Adalat Oros, for i så fall bør jo ikke leger skrive ut den medisinen til pasienter med stoffskifteproblem
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 12-12-10, 11:49 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27

Nielsigne
Svar med sitat
Bokmerker