Jeg har etter mange berg- og dalbaner innsett at jeg må holde meg litt i tømme. Jeg forsøker også å holde meg innenfor 140 i puls nå. Jeg har problemer med å puste inn kald pust, så for meg betyr vinter innetrening og lite turer, unntatt når mildværet kommer. Jeg trener tre ganger i uka, forsøker å få til mer når det er kaldt, for det blir for lite bevegelse siden jeg ikke går turer i det kalde været. Jeg trener i en time eller litt mer, småløper på elipsemaskin, og løfter jern. Jeg har lært meg å unngå det som var så morsomt før, nemlig å trene i grupper med instruktør. De forsøker jo å hele tiden få deg til å gi litt mer, ikke sant, og det er ikke så smart nå. Men jeg savner det. Men det er vanskelig å holde igjen og kjøre pensjonisttempo når du står midt i en gjeng med folk som gir jernet. Så for meg fungerer det bedre å trene på egen hånd med fin musikk på øret Da er det lettere å styre tempoet etter dagsform, og bruke hodet. Jeg får heller glede meg til at snart er våren her, og sykkelen kan trilles ut!