Viser søkeresultater 1 til 10 av 101
Hybrid View
-
22-02-12, 14:31 #1
Sv: Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark
-
21-05-13, 12:46 #2
Glostrup Apotek har nu ligefrem et lager af thyorid
Så man behøver ikke bestille i helt vildt god tid længere for at få det. (Gælder kun det her fra Glostrup.) Jeg synes, det er et vældig stort fremskridt - men omvendt betyder det jo, at hvis der ikke fortsat er gang i biksen og tilstrækkeligt mange patienter, der bestiller det, så lukker produktionen ... Har jeg lige lyst til at sige.
Eltroxin-skandalen hagjorde en masse stofskiftepatienter meget uartige, idet vores øjne er blevet åbne for, at vi ikke nødvendigvis skal finde os i, at der "nu en gang kun findes" to slags stofskiftemedicin at få - og den er "altid syntetisk". Så mon ikke, der vil være gang i den glostrupske butik fremover ... jeg håber det. Der er tilskud at få, har jeg hørt ude i byen
Og så har Glostrup Apotek i øvrigt sat deres naturlige stofskiftehormon ind som emne på deres hjemmeside. Godt nok i forbindelse med deres brevkasse, men alligevel. Der er da noget, der går fremad
http://www.glostrup-apotek.dk/2236.html?&tx_mmforum_pi1[action]=list_post&tx_mmforum_pi1[tid]=15
Nielsigne
-
29-05-13, 13:01 #3
Sv: Thyreoid fra glostrup apotek
Buskhult har en pointe her, der er værd at forfølge, synes jeg:
Det er da et rigtig godt argument, at vi faktisk har et apotek, der laver det, og det er godkendt ...
..... men mht hvilke konkrete læger, der skriver det ud, er vi endnu ikke kommet så langt, at vi offentliggør dem. Du må prøve dig frem, desværre. Prøv evt. til at begynde med at finde en alternativt tænkende læge. I sidste ende kan det sagtens være, du finder et fornuftigt menneske i offentligt regi, der vil hjælpe dig. Jeg fandt selv sådan en, og jeg tror, de er blevet flere efter Eltroxin-skandalen. Jeg hører, der nu er thyroid på lager i Glostrup og at ventetiden på Erfa er svundet ind til det halve, så man nu kun skal vente to-tre uger på at medicinen kommer til Danmark
Prøv i øvrigt at læse lidt rundt omkring på forummet om dette
Åhr ... har lige tjekket prisen på thyroid fra Glostrup
100 stks à 125 mg kr. 478,-
Lægen kan så søge om et tilskud til patienten ... men alligevel. Dyrt! Men vist også besværligt at fremstille, har jeg tidligere fået at vide - de har ikke det samme grej til det på apoteket som man har på de store virksomheder ...
Men jeg noterer mig, at man nu ikke behøver spørge efter en bestemt person på apoteket for at få noget at vide om thyroiden; den viden er meget bedre fordelt nu, og thyroiden er på prislisten. Hvilket ligesom lageret tyder på, at det går fremad for den danske thyroid.
Nielsigne
-
29-05-13, 15:48 #4
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
29-05-13, 21:55 #5
dobbelt op af det, jeg giver. Og mere til.
-
29-05-13, 22:35 #6
Hold da kæft ... Så er jeg ikke længere så ked af ikke at have recept. Hvor er det dog dyrt. Gav 110$ for 1000 stk 1 grain Thyroid-S sidst jeg købte (og 30$ i forsendelse). Der måtte godt komme lidt konkurrence på dét marked ...
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!
-
08-04-14, 10:54 #7
"det heldigvis snart er slut"
"det heldigvis snart er slut"
HAR DU STYR PÅ DIT STOFSKIFTE?
Under denne overskrift har den danske Thyreoidea Landsforening afholdt en Temadag den 23. maj 2012 på Århus Universitetshospital i Skejby. Et af programmets 10 punkter var emnet "Hvad bringer fremtiden", varetaget af overlæge, dr. med. Steen Bonnema, Odense Universitetshospital. Hvad den gode doktor havde at dele med tilhørere kan nydes her, men det mest interessante i sammenhæng med overskriften "Hvad bringer fremtiden" og denne tråd - var hvad Bonnema sagde i spørgetiden efter foredraget...
Ja, hvad bringer fremtiden?
"Det heldigvis snart er slut," sagde Bonnema...
Hvad er slut, hr. Bonnema?
Thyreoid fra Glostrup Apotek.
På spørgsmål om muligheden for behandling med Thyroid fra Glostrup, stillet af en tilhører - svarede Bonnema (ordret citeret): "det heldigvis snart er slut".
Hvad vidste hr. Bonnema dengang i 2012, som vi ikke vidste? Eller rettere: hvordan kunne Bonnema vide allerede for 2 år siden, at "det heldigvis snart er slut" med at producere Thyreoid på Glostrup Produktionsapotek?
Havde mon hr. Bonnema og kumpanerne fra Dansk Thyroidea Selskab haft en finger med i spillet om at fjerne behandling med Thyroid fra danske lavtstofskifte patienter?
Hvordan ellers, og på hvis foranledning har Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse overhovedet startet denne sag, hvis ikke Bonnema og kumpanerne fra Dansk Thyroidea Selskaballerede i 2011/2012 - i dybeste hemmelighed har taget kampen op mod denne, hele tiden voksende pres fra "den lille gruppe af patienter der fortsat oplever symptomer på trods af normalisering af blodprøverne, selv om de fleste patienter med lavt stofskifte trives med standardbehandlingen med T4 – (Eltroxin eller Euthyrox)" (citeret efter overlæge Birte Nygaard fra Endokrinologisk afdeling på Herlev Hospital).
Vi bliver ved med at høre gentaget til bevidstløshed, at det kun er en lille gruppe der øjensynligt ikke kan hjælpes med Eltroxin eller Euthyrox... Hvis denne gruppe er så "lille" - hvorfor overhovedet køre de største kanoner i stilling og involvere endda et af danmarks største ministeríer... ? For at tryne en sølle "lille gruppe" patienter, der takket være Thyreoid fra Glostrup har set lyset, efter (op til) mange år tilbragt i mørket pga. dårlig behandling med dårlige lægemidler?
Eller er sandheden snarere den, at denne "lille gruppe" for hvem den traditionelle, syntetiske behandling har fejlet så overvældende - i virkeligheden er så stor at selveste Dansk Thyroidea Selskab tvinges til ordvalg som "den seneste tids overvældende antal henvendelser fra både læger (fra såvel primær som sekundærsektoren) og patienter..."
Spørgsmål er så... hvad skal mon denne "lille gruppe" gøre med deres liv fremover, hvis det lykkes Bonnema og kumpanerne fra Dansk Thyroidea Selskab, og deres medløbere i Thyreoidea Landsforeningen ("at tie er at samtykke") overtale Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse til at nedlægge forbud mod magistrel fremstilling af Thyreoid på Glostrup Apotek ?
Indtil videre har Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse ikke nedlagt forbud mod produktionen af Thyreoid i Glostrup. Ministeriet nøjes i stedet med et forbud light. Fremadrettet vil Ministeriet stille krav om, at der for hver enkelt patient skal fremover søges Sundhedsstyrelsen om tilladelse til behandling med Thyreoid. Resultatet bliver helt bestemt, at antallet af læger med personlig integritet og modet til selv-afsløring som Thyreoid-læger, vil falde markant... Danske læger er i forvejen ikke ligefrem berømte for at stå last og brast med deres patienter, vel?
Forhåbentlig orker Glostrup Apotek tage endnu en tørn i kampen om Thyreoid for danske syge... men vi må erkende at dette er en kamp mellem David og Goliath... og at det fortrinsvis er i Biblen, at de små vinder over de store og mægtige. Vi kan ikke tage noget for givet...• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Thyroid fra Glostrup - indhold?
Av Babe i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 21Siste melding: 21-09-10, 20:07 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
en ny fra Danmark
Av 78lykke i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 12-10-07, 19:40

Svar med sitat

Bokmerker