Viser søkeresultater 1 til 10 av 153

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Standard Sv: Hashimoto's siden 2003

Jeg nøjes lige med den her Sharon:

Ja, men det må da også være muligt at finde en privat læge, der vil udskrive Diflucan, hvis det er nødvendigt - eller? Jeg læste i første omgang hos Teitelbaum, at det var et must med Diflucan ved svær svampeinfektion - og nu også hos Lydeking - men jeg skal lige 'forlige' mig med det, da jeg ellers er blevet overbevist om, at antibiotika er noget, jeg bør undgå - så vidt det er muligt. Men man skal måske betragte det sådan, at Diflucanen renser ud - og så må man opbygge tarmfloraen igen bagefter...
    Jeg tænker, at vi kan blive for "medicin-forskrækkede" - at det gælder om at bruge den rigtigt i en holistisk/integrativ sammenhæng.

Hvis man f.eks. har en alvorlig systemisk parasitinfektion som boreliose eller malaria, kommer man kun et lille stykke ad vejen med urter og diæt, der renser og heler tarmene, og hvis man har en alvorlig systemisk svampeinfektion, vil man også kun komme et lille stykke ad vejen med diæt og urter. Kroppen vil fortsat lide og immunforsvaret vil bruge enorme ressourcer på at nedkæmpe "banditterne", mens de fortsat producerer toxiner i massevis, der gør os yderligere syge.

Men hvis man så ikke eliminerer forudsætningerne for f.eks. overvækst af svampe, risikerer man jo nærmest, at man kun får bivirkninger ud af det.
    Hvis man ikke styrker immunforsvaret, kan man nærmest være lige vidt og kun få bivirkningerne ud af det.
    Hvis man ikke sørger for at erstatte det, der mangler i form af venlige bakterier og enzymer, er man nærmest lige vidt.
    Hvis man ikke gør noget for at hele tarmslimhinden, vil man fortsat udsætte sig for de skader det volder på bl.a. immunforsvaret, at den er "hullet". Så bliver det svækket og sygdomsfremkaldende bakterier, parasitter og parasitter får endnu bedre vækstbetingelser.
    Osv.!

Vi lider allerede - så hvorfor lide unødigt i årevis og udsætte kroppen for alle disse belastninger, hvis vi har en "hammer" til rådig og på den måde kan frigøre en enorm mængde ressourcer til selvhelbredelse?

Jeg ved rent faktisk ikke, om Bruce Kyle bruger Diflucan - men det burde være muligt at få adgang til det ja...

Mht. antibiotika:
    Det er jo korrekt, at antibiotika slår både de sygdomsfremkaldende bakterier og de (livs-) nødvendige venlige bakterier ihjel. Overdreven/forkert brug giver derfor særdeles gode betingelser for overvækst af bl.a. svampe og fjentlige bakterier i tarmene, og det kan have enorme konsekvenser for vores helbred.

I en holistisk sammenhæng bruges derfor i træthedssygdom f.eks. rejseantibiotika i større doser og i længere tid end normalt for at "rydde tarmen" (denne form for antibiotika bliver der), og efterfølgende "bombes den så til" med store mængder probiotika, immunforsvaret styrkes og der tilføres nutrienter, der kan bidrage til at hele slimhinden.

Og er er man nødt til at bruge antibiotika til andre ting, må man forebygge ved at bruge probiotica og urter, der hæmmer svampe og skadelige bakterier.

Jeg burde nok have haft denne form for antibiotika! Bakteriel overvækst (SIBO) er ifølge testning et langt større problem for mig end candida. Nu er det imidlertid blevet langt bedre, pga. alle de ting jeg gør.

Jeg er meget spændt på, hvad Eva Lydeking har at sige om din situation, og hvilken oplevelse, du får ved konsultationen

Her to artikler om utæt tarm/leaky gut af hhv. Teitelbaum og Carsten Vagn-Hansen:

Leaky Gut Documented in Fibromyalgia

Utæt tarm – leaky gut

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Tak endnu engang Luuna. Jeg er helt enig med dig. Og jeg er ret overbevist om, at jeg er ramt af overvækst af svamp i en eller anden udstrækning. Som sædvanlig er der dog ikke lige en læge ved hånden, som vil udskrive Diflucan i de mængder, som anbefales.

Til en start må jeg så tilpasse min diæt, så den ikke fodrer svampene. Derudover har jeg indkøbt Ipe Roxo-te, som jeg drikker en halv liter af dagligt - samt et homøopatisk middel 'Fortakehl D6 (penicilium roquefortil D6), som min biopat/kineseolog har anbefalet til at holde svamp nede med. Derudover vil jeg supplere Rød elmebark med urteblandingen 'Basis 1' fra NDS http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-basis-1-4861p.html, som indeholder gul ensian, kamille og pebermynte - og måske kan hjælpe til at berolige fordøjelsen. Derudover ser jeg frem til min konsultation hos Eva Lydeking-Olsen om et par uger - måske hun kan hjælpe mig videre i forhold til dette.

Jeg kan i øvrigt fortælle, at det har haft en kæmpe forbedring på mine PMSgener, at jeg har taget mere progesteron dag 18-26 i cyklus og også har taget kaliumtilskud de samme dage. Det er først i dag - dag 28 i cyklus, at jeg føler mig alvorligt ramt af PMS gener - og det stadig i en mindre grad end sidste måned.

Min søvn er stadig dårlig og meget forstyrret med mange opvågninger og drømme. Jeg har indkøbt Taurin og B6 og overvejer at prøve at supplere min Magnesium Citrate med dette til natten (min belgiske læge har på et tidspunkt nævnt, at disse tre ting er en god kombi).

God aften til alle derude

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Spændende nyt Sharon!
    Og ja. Det er nærmest umuligt at få de ting, vi har brug for, i de rigtige doseringer her til lands.
    Gad vide, om Hertoghe har en mening om det?

Jeg er SÅ spændt på det med Eva Lydeking. Du får uden tvivl rigtigt gode kvalificerede råd der

Glemte at skrive sidst:
    Med det lave blodtryk kan du vist roligt give den gas med lakridsrodste - måske kan det give dig et meget vigtigt boost (det gav mig et af mine første fremskridt).

Jeg bruger 2 tsk skåret rod med top til ½ liter vand. Hælder kogende vand over og lader stå lige under kogepunktet i ca. 15 minutter til "klumperne" er faldet ned til bunden. Hælder så gennem en lille si.

Da det så værst ud for mig med mine binyrer (har også lavt blodtryk men slet ikke så lavt) kunne jeg finde på at drikke en hel liter Min krop ville bare have mere, mere, mere Det hjalp, og det gør det stadig

Jeg har en mistanke om, at lakridsrod ikke bare forlænger "levetiden" på cortisol men også på andre hormoner...?

Lykke til!

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Ja, jeg vil da prøve at høre, hvad de mener om længerevarende antibiotikabehandling hos Hertoghe. Men foreløbig har de ikke lagt op til snak eller undersøgelser vedr. overvækst af svamp, parasitter eller infektioner. De anbefaler en meget streng diæt, som jeg endnu ikke har formået at følge - og tænker måske, at den i sig selv løser problemerne - men det vil jeg da prøve at spørge ind til, når jeg kommer derned.

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Med det lave blodtryk kan du vist roligt give den gas med lakridsrodste - måske kan det give dig et meget vigtigt boost (det gav mig et af mine første fremskridt). Jeg bruger 2 tsk skåret rod med top til ½ liter vand. Hælder kogende vand over og lader stå lige under kogepunktet i ca. 15 minutter til "klumperne" er faldet ned til bunden. Hælder så gennem en lille si.
    Tusind tak for den info. Jeg har jo læst mig frem til, at lakridsrod er godt til at hæve blodtrykket med, men var kun nået til at få en kop til morgenmaden. Nu vil jeg da prøve at få drukket nogle flere i løbet af dagen - jeg behøver jo tydeligvis ikke at frygte et forhøjet blodtryk lige i øjeblikket .

Kan i øvrigt oplyse, at jeg nu har fået menstruation - og kun med en dag med slem PMS - nemlig i går. Helt utroligt set i forhold til, hvordan jeg har haft det i 10 dage op til menstruation de sidste par måneder. Jeg kan jo selvfølgelig ikke være sikker på, at det er derfor - men det må næsten være fordi jeg har hævet progesteron dosis og/eller taget kalium. De gener, der er mindsket, er; nedtrykt humør, irritabilitet, væskeophobninger, smerter i underliv, øgede muskelsmerter/stivhed - og sikkert flere, jeg ikke lige kan komme på. Der har fortsat været urolig søvn og hævede og ømme bryster, men søvnen kan jo skyldes meget andet - og når jeg læser hos Dr. Teitelbaum, lyder det som om, at hævede og ømme bryster i sidste halvdel af cyklus er forventeligt, når man er i behandling med progesteron.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Jeg forstår ikke helt det sidste...??? Mener faktisk, at progesterone burde mindske problemet med ømme bryster...???
    Er spændt på, hvad Hertoghe siger om det

Ellers lyder det jo bare rigtig godt!
    Lykke til!

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Jeg forstår ikke helt det sidste...??? Mener faktisk, at progesterone burde mindske problemet med ømme bryster...???
    Meget kort: I Teitelbaums bog 'From fatigued to fantastic' skriver han neders på side 111: 'The more common side effects of bioidentical estrogen and progesterone (not synthetic, as discussed above) are fluid retention, moodiness, spotting, breast tenderness, and depression resulting from the progesterone supplementation.'
    - Kan ikke umiddelbart finde det på hans webside... så derfor linker jeg ikke...

Så derfor tænker jeg, at det ikke NØDVENDIGVIS er fordi, jeg får for meget eller for lidt af noget - men også bare kan hænge sammen med det at tage tilskud i det hele taget....

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Det er nyt for mig!
    Jeg vidste, at bl.a. overvægt at østrogen i forhold til progesteron kan give hævede og ømme bryster, men jeg vidste ikke, at progesteron kan forårsage det.

Jeg tænker, at der altid vil komme nogle reaktioner på hormonbehandling, og at der går noget tid, før det hele regulerer sig og finder en ny og bedre/sundere balance - men bivirkninger som depression f.eks. skal man selvfølgelig ikke leve med.

Det er spændende, synes jeg, hvad de siger hos Hertoghe!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Hashimoto's siden 2003

Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
    Meget kort: I Teitelbaums bog 'From fatigued to fantastic' skriver han neders på side 111: 'The more common side effects of bioidentical estrogen and progesterone (not synthetic, as discussed above) are fluid retention, moodiness, spotting, breast tenderness, and depression resulting from the progesterone supplementation.'
    - Kan ikke umiddelbart finde det på hans webside... så derfor linker jeg ikke...

Så derfor tænker jeg, at det ikke NØDVENDIGVIS er fordi, jeg får for meget eller for lidt af noget - men også bare kan hænge sammen med det at tage tilskud i det hele taget....
    Nej, nej, nej, nej... Sharon. Du bliver nødt til at "holde ud" fordi denne "bivirkning" er ikke bivirkning, men "virkning".

En af progesterons funktioner er at genoprette normal følsomhed af østrogenreceptorer. Det er ikke så sjældent, at kvinder med "sovende" østrogenreceptorer netop udvikler symptomer på østrogendominans (væskeophobning, hovedpine, vægtøgning, spændte bryster), når de påbegynder behandling med bioidentisk progesteron.

Har du en forhistorie med PMS, er du allerede "østrogendominant" og kan derfor opleve en form for forværring - totalt eller på enkelte punkter. Når progesteronniveauet er genoprettet som følge af en/flere dosejusteringer, til du "rammer" den rette, vil også østrogen-receptorenes følsomhed genoprettes, og disse "ulogiske" symptomer forsvinder, afløst af velvær på flere punkter. Det kan tage op til 3 måneder, før du er fri for en ophovnet og spændt barm.

Faktisk kan du bedømme progesteron-niveau i din krop, ud fra disse "bryst-symptomer" i løbet af tilskudsterapien, særlig i ugen op til menstruation. Jo flere af dem - jo mindre følsomhed af østrogen-receptorer og fortsat for lavt progesteron-niveau i din krop. Jo færre - er dit progesteron-status ved at blive genoprettet samtidigt med, at østrogen-receptorerne "vågner op" og du begynder at få glæde af østrogen inde i cellerne, i stedet for at det farer unyttigt rundt i din krop, med blodstrømmen.

Din forhistorie taget i betragtning, ville jeg være langt mere bekymret hvis der ikke var nogen "reaktion" på opstart af progesteron. Hold ud. Uden nattens mørke, ingen solopgang, vel?

Prøv at google efter breast swelling and natural progesterone

Nu skriver jeg, og skriver... men jeg ved faktisk ikke hvilken form for tilskud af progesteron du bruger. Min kommentar gælder ikke de syntetisk progestiner, dvs. kunstigt designet hormonstoffer, der ikke er bioidentiske med kroppens eget progesteron. Jeg håber afgjort, at det er det sidste.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
    Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 22
    Siste melding: 07-05-10, 22:07
  2. Hashimoto`s metafor (billede)
    Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!
    Svar: 0
    Siste melding: 02-02-10, 12:44
  3. Hyper siden -92 hypo siden -98
    Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 97