Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Jeg vil driste mig til at komme med et lille pip her, selvom jeg hverken har forstand på type 2 eller på tungmetaller. Men jeg kan da ikke lade være med at tænke, at Anisa godt kunne have ret i, at din reaktion skyldes en for lille dosis. Kan du ikke snakke med din læge om det? Thyroid fungerer jo på nogle måder anderledes end syntetisk medicin, men når du har type 2 og ingenting kan måles, skal du jo doseres efter dine symptomer under alle omstændigheder?!

Jeg har brugt Erfa i snart to år, og jeg mærker, at thyroid er meget fleksibel medicin, i den forstand, at man hurtigt mærker forskellen, når man tager for lidt eller (lidt) for meget.
Så ud fra mine erfaringer ville du måske med fordel kunne tage mere. Måske ved at dele dosis op - det har jeg nogle gange gjort - og så kan man ta medicinen i småbidder fordelt over dagen.

Det er selvfølgelig vigtigt at understrege, at jeg siger med min egen erfaring som baggrund. Jeg har selv prøvet at gå på for lidt medicin og kan ikke sige noget godt om det ... til gengæld kan en korrekt dosering jo opleves som et helt mirakel.

Lykke til. Jeg håber, du kan snakke med din læge om de her ting - det kunne for eksempel være godt at finde ud af baggrunden for din lillebitte dosis. Er det fordi lægen tænker i tungmetal-baner i forbindelse med type 2? Eller er det "for en sikkerheds skyld" - fordi lægen ikke ved nok om thyroid Jeg har forstået det sådan, at syntetisk t3 kan være en lidt voldsom medicin, fordi det hele frigives på én gang. Men eftersom thyroid er proteinbundet, virker det ikke nødvendigvis særlig voldsomt - medmindre, der er noget andet, man må ta højde for som fx det eller andet med tungmetaller.

Men det er som nævnt ikke noget, jeg har kendskab til.

Nielsigne

HeiJa jeg skal snakke med legen min ang om for lav dosering. Kroppen forteller hva den trenger så jeg bør doseres etter mine symtomer. Jeg vet ikke hvorfor legen sa jeg skulle begynne på liten dose med erfa. Men jeg skal spørre han om dette neste time. Legen har ikke snakket om tungmetaller i kroppen, det er heller ikke tatt noen prøver ang dette. Fins det noen prøver som kan bekrefte tungmetaller i kroppen?