Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
Hybrid View
-
15-02-12, 18:33 #1
Sv: Startet på Armour Thyroid i går...
-
15-02-12, 19:00 #2
Du har rett. Men gode råd har gitt meg masse hjelp. Derav den begeistrede tonen. Vel det var godt ment ,men en smule tankeløst. Vel, nu har vi rette det opp. Ingen leger. Takk for hjelp, fortsett med det. Dette er et for bra fora til at det skal blir gjort til noe det ikke er.

Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
15-02-12, 19:08 #3
-
18-02-12, 09:11 #4
ja, drøye to uker nå på Armour. Finner ikke helt ut hva jeg skal ligge på. Hadde bestemt meg for å kutte ut Levaksinen helt men blir altså så utrolig trøtt... Min form daler når T4 daler og det er det jeg er redd det gjør når jeg kutter ut Levaksinen helt. Får liksom ikke helt prøvd ut uten Levaksin over tid av denne grunn
Så da blir det allikevel Levaksin 75 mcg og 2 grain Armour inntil videre.... Må lande på et eller annet slik at jeg får brukt samme dosen over tid....
-
18-02-12, 20:20 #5
Hej Gitte

I indlæg nr. 18 her (13.02.2012) skrev du, at du tager 3 grain Armour og Levaxin. Nu skriver du "2 grain" og Levaxin. Man kan ikke hoppe op og ned, hver dag eller med få dages mellemrum, og regne med at det nok skal gå. Det gør det (som regel) ikke. Der skal tid til, at kroppen "adopterer" den nye kilde til hormoner, og det tager tid, til det kan ses på blodprøverne.
Desuden der det normalt for flertallet af Thyroid-brugere, at deres FT4 ligger lavt, i forhold til folk i behandling med Levaxin alone, og de friske.
Efter jeg har læst at du ikke har været på samme dose Armour længe nok til at kunne bedømme effekten, har jeg redigeret indlægget fordi det jeg skrev før, passer ikke set i lyset af den "varierende" måde, du bruger Armour på. Se derfor bort fra:
Eller hører du måske til den gruppe, der kan nyttiggøre Levaxin bedre end andre, med Liothyronin oven i? Og måske stammer dine symptomer fra at du har brug for at dosere din medicin op i vintermåneder? Hvor du før ikke behøvede det? Det er set før.Mit bud er, at eftersom T4 kun er biologisk passiv (uden selvstændig virkning) "lageret" til omdannelse til T3 og har selv ingen biologisk virkning, kan dine symptomer kun stamme fra en for lav dose Armour, når du tager den uden Levaxin.
Eller måske er Armour ikke det rette præparat for dig, og måske Erfa Thyroid ville virke bedre? Det er set før, at de forskellige Thyroid-præparater virker forskelligt på forskellige mennesker. F.eks. gav Armour (den gammel) og Erfa mig lavt stofskifte, mens Westhroid og Thyroid-S holder mig frisk, selv om alle fire er jo "Thyroid USP".
Sist endret av Anisa; 18-02-12 kl 20:43 Begrunnelse: Redigeret efter at have læst hele tråden
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-02-12, 17:47 #6
da har jeg landet på 75 mcg levaksin og 2 grain amour om dagen. Ser ut som om det holder... ikke blir jeg veldig veldig trøtt .... ikke blir jeg overmedisinert. Nå kan jeg holde meg der en liten stund føler jeg. Stølheten er så godt som borte nå og det er deilig. Virker som om jeg virker også
-
23-02-12, 07:48 #7
Deler du opp thyroiddosen utover dagen, Gitte? Selv deler jeg opp min i tre deler, men skal nå eksperimentere med å dele den opp i fire, for å se om det bedrer noe.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-02-12, 15:03 #8
Jeg ser på oss her inne som likemenn!
Her er den offisielle definisjon på likemannsarbeid:
”En organisert samhandling mellom personer som opplever å være i ”samme båt”, og hvor selve samhandlingen har som mål å være til hjelp, støtte eller veiledning partene imellom.”
Likemannsarbeid hva er det?
Likemannsarbeid er kontakt mellom to medlemmer hvor den ene har lenger erfaring med å ha diagnosen enn den andre.
Likemannsarbeid er ment å være en støtte og hjelp for andre i samme situasjon, basert på egen erfaring.
Likemannsarbeid er evnen til å vise omsorg og omtanke.
Likemannsarbeid er å ha evnen til å lytte mer enn å snakke.
Likemannsarbeid er å forklare at brukeren og likemannen er i samme situasjon.
Likemannsarbeid er en oppgave uten fasitsvar.
Likemannsarbeid er å være der når et medlem har det vanskelig.
Likemannsarbeid er å tilrettelegge likemannsaktiviteter sentralt og lokalt.
Likemannsarbeid er å starte kurs som kan lære medlemmene å få et bedre liv.
Likemannsarbeid er å starte opp grupper som kan gi hverandre f.eks bedre selvbilde.
Likemannsarbeid er en hjelp i det daglige og som likemannen selv har prøvd ut.
Likemannsarbeid er å kunne sette grenser også for seg selv i pressede situasjoner.
Likemannsarbeid er ikke en erstatning for profesjonelle som tar seg av den legende
og behandlende siden av brukeren.
Likemannsarbeid er å stille spørsmål slik at brukeren selv finner svarene.Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 12-12-10, 11:49 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27

Svar med sitat
Bokmerker