Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Jeg vil driste mig til at komme med et lille pip her, selvom jeg hverken har forstand på type 2 eller på tungmetaller. Men jeg kan da ikke lade være med at tænke, at Anisa godt kunne have ret i, at din reaktion skyldes en for lille dosis. Kan du ikke snakke med din læge om det? Thyroid fungerer jo på nogle måder anderledes end syntetisk medicin, men når du har type 2 og ingenting kan måles, skal du jo doseres efter dine symptomer under alle omstændigheder?!
Det er lige det, jeg mener Nielsigne

Jeg fik brug for at sige, at der i nogle situationer kan være god grund til at starte lavt, og dermed fik jeg så forplumret pointen - nemlig at det under alle omstændigheder er helt afgørende at følge med op i dosis, så snart egenproduktionen falder for ikke at skabe forværring frem for forbedring.

Derfor tilføjer jeg også, at selv Jacob Teitelbaum, der har 30 års erfaring med meget sensitive og ofte også "forgiftede" mennesker, der ofte også har hypothyreose på celleniveau, som udgangspunkt ikke anbefaler, at man bliver på en startdosis på 15 mg. i mere end en uge.

Red./tilføjelse: "...som udgangspunkt...".