Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
Hybrid View
-
13-02-12, 22:26 #1
Sv: Startet på Armour Thyroid i går...
Bruker du noen form for binyrestøtte, Gitte?
-
14-02-12, 06:00 #2
nei jeg gjør ikke det... har i grunnen ikke tenkt på det, eller lest meg opp på det. Tar mange vitaminer og mineraler da.
-
14-02-12, 09:19 #3

Da jeg gjorde bytte trodde jeg at jeg hadde satt min kropp tilbake til gammel elendighet, pluss mer. Var veldig dårlig i ca 10 til 14 dager. Øket fortere dvs det gikk ikke en uke mellom økning av dosen. Er nu på 50 mg levaxin (uten melk) og 165mg armour thyroid. Så har jeg tatt allergi prøver og rensker nu kosten for melk, egg, mais. Dette at jeg var allergisk for noen mat fikk kroppen min til å jobbe ekstra. Bloprøven viste det.Jeg hadde imidlertid ingen symptomer på mat alergi som jeg kunne merke.
Så har jeg akkurat begynt med bi nyrere støtte og vitaminer. Du må komme deg over den første elendigheten og så kommer endringen (posistiv) sigende.
Tror at det som gjør min mave løsere nå er thyroid, da jeg brukte DHEA syns jeg at brystene ble større. Så her skjer det ting, når vi holder på med hormoner ol. Som du forstår er vi mange som kjenner oss igjen i elendigheten som et bytte gir.
Jeg fikk i midlertid beskjed om at jeg skulle ha stått på samme dosen i ca en mnd gjerne mer når jeg skulle ta blodprøvene. Tar også 24 timers urin prøver.
Det jeg vet 100 % er at jeg er samlet sett mye sterkere av å bruke trhyroid. Så håper jeg på at ting bedrer seg. Har brukt mange år på å bli syk, så nu leser jeg bok om binyretretthet og prøver også og ivareta de.
Bruk den tolmodighets kremen som ikke finns og smør deg inn..KlemHashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
14-02-12, 15:58 #4
[QUOTE=Fruemå;125259]

Da jeg gjorde bytte trodde jeg at jeg hadde satt min kropp tilbake til gammel elendighet, pluss mer. Var veldig dårlig i ca 10 til 14 dager. Øket fortere dvs det gikk ikke en uke mellom økning av dosen. Er nu på 50 mg levaxin (uten melk) og 165mg armour thyroid. Så har jeg tatt allergi prøver og rensker nu kosten for melk, egg, mais. Dette at jeg var allergisk for noen mat fikk kroppen min til å jobbe ekstra. Bloprøven viste det.Jeg hadde imidlertid ingen symptomer på mat alergi som jeg kunne merke.
Håper inderlig at det samme vil være for meg. Nå har jeg holdt på i 11 dager. I dag har jeg følt meg helt fin
Er våken, varm.
Det er spennende med de matintoleransetestene. Jeg har heller ikke merket noe til allergier men har intoleranse bla for eggehvite, kylling, laks og svin... Så jeg holder meg unna disse matvarene. Det har jeg gjort nå siden romjulen og det går helt fint. Det finnes eggeerstatning og det har jeg brukt i steden for eggehviten. Jeg tåler plomma
Er usikker hvor lenge jeg skal prøve mengden jeg har i dag.....
Så har jeg akkurat begynt med bi nyrere støtte og vitaminer. Du må komme deg over den første elendigheten og så kommer endringen (posistiv) sigende.
Det jeg vet 100 % er at jeg er samlet sett mye sterkere av å bruke trhyroid. Så håper jeg på at ting bedrer seg. Har brukt mange år på å bli syk, så nu leser jeg bok om binyretretthet og prøver også og ivareta de.
Hvilken bok leser du du?
-
14-02-12, 16:48 #5
Jeg er nu glad jeg ikke økte for mye. Men tålte å stå litt i elendigheten. Men du må tørre å øke. Jeg er 75 mg over først anbefalte dose med thyroid. Så hver og en av oss må bare bruke sin egen kompassnål selv og den er litt uten av kurs noen ganger. Det er jo den vi har tilslutt.
Jeg kjøpte boken av: lege Bjørn Johan Øverbye . Lavt stoffskifte årsak til de fleste sykdommer. Kjøpte den på Arendal helsesenter. Bare ringte. Så nu leser jeg James L Wilson : Binyretræthed. Den kjøpte jeg på nette.
Det er noen nytt i begge og de gir meg litt mer "kjøtt på bena". Tror også at jeg må lese de flere ganger for det er mye som enda går meg hus fordi. Jeg kan ikke nok om egen sykdom. Men det kommer seg. Ikke minst takke være foraet her
Lykke til
og hold ut
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
-
15-02-12, 16:30 #6
[QUOTE=Fruemå;125276]Jeg er nu glad jeg ikke økte for mye. Men tålte å stå litt i elendigheten. Men du må tørre å øke. Jeg er 75 mg over først anbefalte dose med thyroid. Så hver og en av oss må bare bruke sin egen kompassnål selv og den er litt uten av kurs noen ganger. Det er jo den vi har tilslutt.
Enig! Jeg har nok tatt for mye for nå er jeg veldig "høy" uff! Jeg må ta mindre men er usikker på hva jeg skal ta mindre av. Du tar jo 50mcg levaksin i tillegg til Armouren. Hva er dine argumenter for det? Er usikker på om jeg skal kutte ut levaksinen tar 37,5 mcg nå. Eller en halv grain ???
Jeg kjøpte boken av: lege Bjørn Johan Øverbye . Lavt stoffskifte årsak til de fleste sykdommer. Kjøpte den på Arendal helsesenter. Bare ringte. Så nu leser jeg James L Wilson : Binyretræthed. Den kjøpte jeg på nette.
Det er noen nytt i begge og de gir meg litt mer "kjøtt på bena". Tror også at jeg må lese de flere ganger for det er mye som enda går meg hus fordi. Jeg kan ikke nok om egen sykdom. Men det kommer seg. Ikke minst takke være foraet her
Skal sjekke ut begge bøkene...
-
15-02-12, 18:10 #7

Jeg har influensa så jeg er ikke i form til å finne de gode rådene jeg har leste her inne. Men det var å kutte ut delvis eller helt, en hel dag. Da var det thyorid. Som ble kuttet. Les hos Vigdis eller Aishia. Jeg ble nu selv beroliget for medisinen går fort ut. Den blir ikke like lenge i systemet som levaxinen.
Vet du jeg bruker 50 mg levaxin for min lege sa at det ser ut til at det kan være noen for deg. Hvorfor? Interesant. Jeg har vært hos han 3 ganger. Først siste gang hadde jeg masse å spørre om . Alt var jo nytt. Da tenker jeg på Thyroid. Og jeg fant dette fora like før jeg fikk 1 time.
Så det er jo bare å lese, finner du ikke det jeg snakker om. Skriv til en av disse dyktige damer her inne. De svarer og kan sine ting godt.
Jeg har fått masse god hjelp her
Sånn er det når vi er like ny begge to. Vi får utveksle erfaring og håpe på hjelp fra "legene her".

Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Lignende tråder
-
Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 12-12-10, 11:49 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27

Svar med sitat
Bokmerker