Har du dine prøveresultater fra den tid, lige før du skulle starte på Erfa? Det er ret vigtigt at kende de tal. Prøv at skaffe dem.

Sitat Opprinnelig skrevet av bibzi80 Vis post
Takk for svar
Jeg har kun gått på Thyrod fra Erfa. Levaxin har jeg alldri brukt. Legen på Balder sa jeg skulle starte med thyorid 15 mg i 3/ 4 uker deretter øke med 15 mg 2 ganger daglig og forsette og øke dosen hver 14 dag over lengre tid. Men jeg klarte ikke å fortsette på Erfa pga bivirkninger.
Det var nok ikke bivirkninger, bibzi80. Dem får man kun ved overdose uanset Erfa eller Levaxin. 15 mg Erfa er i hvert fald, ikke overdose. Langt fra.

Det kan være at linket til anitab er besværligt (på engelsk), men her har Blondie skrevet om det samme (om konsekvenserne af at starte for lavt) , til en anden bruger på forummet, for ikke så længe siden:

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
For å gå nærmere inn på dosen din. TSH stimulerer skjoldbruskkjertelen din til å produsere FT4 (enkelt forklart).

Når mengden med FT4 øker i blodet er dette et signal til hypofysen din om å produsere mindre TSH.

Mindre TSH vil føre til mindre egenproduksjon av FT4. Og det er det som skjer med deg nå.

Ikke fordi du produserer mer FT4, men fordi du tar det i tablettform (levaxin) vil du senke egenproduksjonen.

Og det er egentlig det eneste denne lave dosen gjør for deg, nemlig å senke egenproduksjonen din.
Når din egenproduktion er blevet sænket af den (latterligt) lave dose af Erfa, blev dit lavt stofskifte yderligere sænket (end det var før), og du blev dårligere, end du har været før.

Man kan godt kalde det for "bivirkninger", men så er det bivirkninger af en alt for lav startdose.

Om eller hvordan lægemiddelet virker, afhænger af hvordan det doseres, og om lægen er tilhænger af at behandle efter TSH, eller om lægen behandler (doserer) efter symptomer, som lægerne gjorde i gamle dage, da Thyroid blev opfundet i 1800-tallet og frem til 1960-erne, da TSH-testen blev opfundet.

Alt tyder på, at dine problemer stammer fra en alt for lav dose af Erfa, fordi kun 15 mg Erfa har ingen anden virkning end på TSH, og Erfa kan derfor ikke bi-virke på andet. Man kunne lige så godt drikke et glas vand, med samme effekt.

Håber du finder en læge med forstand nok til at tænke selv. Ikke kun læse prøveresultater. Det er synd for dig.