Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Hybrid View
-
12-02-12, 14:59 #1
Sv: Ny gutt med høyt stoffskifte
-
12-02-12, 17:51 #2
Nyeste avlesning gjort 6/2 viser tsh 1.3(samme) Ft4 24.3 (opp)samt Ft3 5.3 (ned) FT 4 er fremdeles over kontrollområde mens Ft3 er i øvre del men innenfor og på vei ned i 3 avlesninger. Prøvene er tatt omtrent på lik tidspunkt.
Symptombildet er det samme og har vært nødt til starte på Betablokker for å få ned nervøsiteten og muskelsmerter men jeg mener at jeg blir veldig slapp av de
Har det best på ettermiddagen,tenker klart og føler meg normal.
Når kan man forvente sammenheng med at tallverdiene går ned og en subjektiv opplevelse av at symptomene blir bedre?
Ny legetime om ca 10 dager med fastende blodprøve etpar dager i forveien. Hvis han fortsatt ikke har lyst til å behandle har jeg lyst til å sjekke ut noen private alternativer.Mann på 49, Radiojodbehandling juli 2012, Levaxin. Levaksin og Armour fra september.
Da har jeg gjennomført en guttetur med sykkel i Piemonte!
-
12-02-12, 18:05 #3
Etter min erfaring henger tall og form lite semmen, dessverre fordi leger er glade til tallNår kan man forvente sammenheng med at tallverdiene går ned og en subjektiv opplevelse av at symptomene blir bedre?
Synes jeg er en veldig god idèNy legetime om ca 10 dager med fastende blodprøve etpar dager i forveien. Hvis han fortsatt ikke har lyst til å behandle har jeg lyst til å sjekke ut noen private alternativer.
-
12-02-12, 19:21 #4
Jeg er i den situasjon at min Graves ikke blir behandlet, og jeg kan ikke få betablokkere pga at jeg har sterk astma og betablokkerne vil ikke kunne gå sammen med astmaen.
Jeg har vært rimelig deseprat pga muskelsmerter, kramper og til tider veldig høy i-ro-og-liggende-puls (i perioder over 140).
Noe som lindrer litt hos meg er rett og slett ingefærrot og sitron-te. Jeg trekker altså te på frisk ingeførrot og sitron i skiver med skall.
Aner ikke om det placeboeffekt eller ikke, men det lindrer iallefall noe; krampene svekkes, pulsen går litt ned og smertene blir litt mindre intense.
-
13-02-12, 00:19 #5
Hei til deg!
Vil bare si at jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver!
(du kan lese i tråden min så skjønner du hva jeg mener).
jeg vet ikke hva løsningen er på det du (og jeg) sliter med.
Jeg leter og famler og fortviler over tregheten i helsesystemet, over manglende vilje til å prøve å finne ut hvorfor jeg har blitt syk.
Jeg gikk til en dyktig lege på Volvat (i Bergen), hun fant ut at det ikke var noe veldig alvorlig som cyste på hypofysen (og andre ting), og slo fast at jeg har en betennelse på skjoldbruskkjertelen og at jeg ville bli helt frisk igjen. Gode nyheter - bare så synd at jeg ikke er frisk igjen.
Har forøvrig også smerter i ryggen, mellom skulderbladene, og i skulderen og ned i armen på høyre side. Jeg har bedt om å få sjekket om jeg har betennelse i galleblæren. Men det er jo som å famle i blinde.
Det viktigste jeg har lært meg siden august er å ha tålmodighet. Jeg bare håper nå at jeg har funnet ut av hvorfor jeg er syk innen jeg har vært sykemeldt i ett år....jobber nå 50% men det holder hardt!
Ønsker deg lykke til og at du raskt er bedre!Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
13-02-12, 14:18 #6
Vibeke, har du fått sjekket hjertet ditt? Dette høres litt faretruende ut som hjertesykdom for meg? Satt nettopp og leste i avisa om kvinner og hjertesykdom, og symptomene er ofte mer diffuse og mindre karakteristiske enn hos menn. Smerter i ryggen, nakken, kvalme osv var ikke uvanlig. Du har jo i tillegg smerter ned i armen på høyre side?
-
13-02-12, 15:29 #7
-
13-02-12, 20:08 #8
Tenker litt høyt her;er det kanskje litt feil å "jage" en stoffskiftediagnose? KAN jo være noe annet? Noen som har forslag?
#Kreft
#ME
#Matintoleranse&lekk tarmsyndrom
#Annet?Mann på 49, Radiojodbehandling juli 2012, Levaxin. Levaksin og Armour fra september.
Da har jeg gjennomført en guttetur med sykkel i Piemonte!
Lignende tråder
-
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
Har Graves , tok radiojod nov 94 og blir nå medisinert med Levaxin og Armour.
Av hias i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 7Siste melding: 30-04-09, 09:58 -
Høyt stoffskifte behandlet med Levaxin. Hvor dårlig er det mulig å bli?
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 21-05-08, 20:35 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55

Svar med sitat

Bokmerker