Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Threaded View
-
12-02-12, 11:06 #11
Sv: Hashimoto's siden 2003
Det er netop også den måde, jeg tænker det på - som en 'energitabstilstand'. Det forklarer for mig, hvorfor jeg (og andre) kan have så mange gener med Hashimoto, hvor andre kan have det fint. Hvorfor jeg for et år siden, var så dårlig, at jeg næsten ikke kunne gå - og havde svært ved at komme fra sengen til toilettet. Det hjælper mig også til at sætte ord på min tilstand overfor mig selv og for andre. Det er jo slet ikke sikkert, at jeg ville få diagnoserne CFS eller FM, hvis jeg blev undersøgt (ER henvist til undersøgelse for FM, men der er 14 mdrs ventetid), men det er heller ikke det centrale for mig. Det giver mig nogle ting at arbejde med, nogle retningslinjer for, hvor jeg skal sætte ind (udover hormonbehandlingen, som jeg bliver vejledt i hos Hertoghe) - og så giver det mig som sagt en forståelse af min tilstand. Jeg havde lidt samme oplevelse, da jeg for nylig læste Dr. Øverbyes bog 'Lavt stoffskifte årsak til de fleste sykdommer', hvor han også beskriver energitabstilstandene.

Jeg har det seneste år primært været optaget af min stofskiftesygdom og evt. andre hormonmangler, og jeg har set det hele i et perspektiv af, at jeg har netop en stofskiftesygdom. Jeg har dog også været udsat for mange andre ting, der kan være medvirkende til min tilstand - og som selvfølgelig måske også kan have været medvirkende til, at jeg udviklede Hashimoto. - En alvorlig trafikulykke, hvor jeg blev kørt ned på cykel og slog hovedet slemt (bevidstløs/hul i hovedet/muligt piskesmæld - og herefter sygemeldt i over et halvt år pga. diffuse gener, der aldrig blev taget hånd om), et UTAL af antibiotikakure gennem hele min opvækst og tidlig ungdom pga. konstante infektioner i hals og bihuler, stress og angst i mit job pga. dårligt arbejdsmiljø de sidste to år op til min sygemelding, overspisning af søde ting så længe jeg kan huske, mulige parasitinfektioner ved rejser i Asien og Afrika osv.
Så der er jo mange ting, der kan være mulige komponenter i forhold til min nuværende tilstand - og jeg må derfor sætte ind på flere fronter. Det vidste jeg jo selvfølgelig godt i forvejen fra al min læsning herinde, men min læsning af de to nævnte bøger har alligevel hjulpet på min forståelse.
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker