Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Hybrid View
-
07-02-12, 13:01 #1
Sv: Hashimoto's siden 2003
Hej igen Sharon - og undskyld, jeg først svarer nu.
Jeg har haft lidt rigeligt på programmet i forhold til min form.
Allerførst så tænker jeg, at vi nok skal huske på, at det er rigtigt koldt lige nu efter danske forhold, og at det også spiller ind.
Begge forklaringer på, hvorfor du har haft mindre ondt i nakken og hovedet lyder jo rimelige, så ja, det er svært at konkludere.
Imidlertid har jeg haft den samme oplevelse som dig med færre nakkesmerter, da jeg skar 15 mg. af min dosis uden mindre aktivitet. Som med dig betyder det imidlertid ikke, at jeg ikke oplever, at jeg har brug for det.
Jeg oplever også, at det har meget stor betydning, hvordan jeg fordeler min dosis. Jeg kan godt forstå, at du ikke lige har lyst til skulle forsvare dig overfor lægen, og jeg tænker, at du jo så måske kan prøve at rykke det hele til nat efter næste besøg dernede, hvis du ikke er tilfreds med udviklingen. At tage lidt til nat nu er da en god ide!
Jeg tænker også: Hvorfor ikke netop nu, hvor du synes, det går for langsomt og er ked af det, give en lav dosis HC en chance og se, hvad det kan give, sammen med en lav dosis østrogen i de dage, lægen har anbefalet, 3 x 5 mg. d-ribose, 1500 mg. Acetyl-L-Carnetin og evt. 200 - 400 mg. Q 10?
Oven i kan du så lægge en ordenlig omgang protein, som ikke er valleprotein, og/eller æggeblommerne, som Anisa igen foreslår (har lige læst det nu).
Du kan lade 2 - 3 dage gå mellem hver ny ting, bare så du er sikker på, at du kan tåle det.
Jeg kan jo ikke vide, hvordan det er at være dig, men jeg tror, at jeg i en tilsvarende situation ville vælge at booste hele mit system på én gang. Herefter kan doserne så reguleres, og du får mulighed for at drøfte det med lægen til marts.
Jeg synes, det er knald gode råd Anisa kommer med her vedr. opdeling og praktiske værktøjer. Det vil jeg tage til mig
Jeg gør det rent faktisk på den måde, men jeg har ikke visualiseret og tydeliggjort det...
Jeg kan tilføje, at jeg bruger sådan nogle pille-sorteringsæsker fra apoteket. De giver dog ikke mulighed for at visualiere opdelingen i "før og efter mad".
Mht. maven så tænker jeg, at du med frugtsukker fodrer både svamp, gær og bakteriel overvækst, og når din mave er så belastet, kan du, som jeg gjorde sidste forår, have udviklet midlertidig fruktosemalabsorption. I så fald kan du med fordel udelade al frugt i en periode (man kan snitte nogle grøntsager i stedet for), og jeg havde glæde af at fire-doble min probiotika i den periode.
De hævede slimhinder i næsen KAN også være et symptom på overvækst af gær og svamp, og i så fald slipper du nok desværre ikke for at behandle for det
Jeg har desværre igen erfaring med tilskud af mavesyre, så jeg tør ikke udtale mig om det.
Tænker også, at du, når du har kørt de andre ting ind, med fordel kan tage udgangspunkt i en 4 R- model (se f.eks. s. 8 - 9 i denne pdf. af bl.a. Eva Lydeking-Olsen).
Jeg er heller ikke ekspert på det med elektrolytter. Jeg sørger bare for ikke at tage calcium uden magnesium...
Pas godt på dig - og hold fast. Du er på vej!
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker