Hmm ja, jeg har desværre rigtig svært ved at finde de rette doser af de forskellige hormoner.

Og jeg er lige nu totalt forvirret mht, hvad jeg bør gøre. Jeg har nu ikke taget Thyroid siden fredag morgen, men jeg tænker, at jeg bliver nødt til at starte op på det igen her til eftermiddag, da jeg aldrig har set, at man anbefaler mere end max 2 døgns pause.

Jeg har svært ved at vurdere, om det har hjulpet mig at holde pausen. Jeg har helt sikkert haft mindre ondt i nakke og hoved, men jeg kan jo ikke være helt sikker på, at det er pga. pausen. Da jeg har været abnormt træt og har haft rigtig ondt i maven, har jeg ligget meget de sidste døgn - og det kan jo også være årsagen til, at jeg ikke har fået ondt i nakke/hoved. Men jeg må nok hælde til den konklusion, at jeg - sikkert pga binyrerne - har svært ved at håndtere den dosis Thyroid, som jeg har brug for. Jeg er dog ikke meget for at sænke dosen, da jeg jo stadig har mange tegn på, at stofskiftet er for lavt på celleplan- - og jeg i øvrigt har taget 2 kilo på den sidste uge.

Jeg overvejer derfor, om jeg skal starte op på den samme dosis igen, men prøve at rykke 15 mg fra om eftermiddagen til ved sengetid. Måske jeg bedre kan klare dette. Jeg overvejer også at rykke hele dosis til ved sengetid, som Anisa har anbefalet mig flere gange, men jeg ved bare, at min belgiske læge er imod det, og jeg er ikke sikker på, at jeg vil prioritere at skulle argumentere mod/for dette også her til den næste konsultation. Jeg tænker også, at jeg bør øge Adrenal til 3 kapsler dagligt - og så se at tage en beslutning mht HC hurtigst muligt.

Min fordøjelse - som ellers har været i bedring - er også blevet rigtig tosset igen den sidste uge. Jeg får ondt i maven efter måltiderne - og min mave bliver oppustet som en ballon. Jeg synes, jeg begynder at se en sammenhæng mellem indtagelse af frugt og en forværring af mavesmerterne. Overvejer - endnu engang - om jeg har for lidt mavesyre og bør starte med HCL Betain tilskud...

Jeg er rigtig ked og frustreret i dag, fordi jeg ikke forstår min krop og ikke kan se klare sammenhænge med de ting, der sker. Jeg føler virkelig, jeg famler i blinde - og jeg føler ikke, jeg er kommet langt nok det sidste år. Jeg er selvfølgelig blevet klogere, men jeg kan stadig ikke gennemskue, hvad der foregår.

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
Jeg har følt mig lidt overdoseret de sidste par dage. I morges tog jeg derfor 15 mg. mindre, og efter en dobbelt magnetbehandling, har jeg det meget bedre end i går mht. smerter. Det passer altså med det Nielsigne har erfaret i forbindelse med menstruation. Min krop krævede mere der, og det hjalp at tage det. Jeg havde bare ikke tænkt over den sammenhæng.
Efter en dobbelt magnetbehandling har jeg det i dag meget bedre end i går mht. smerter, og det passer så med dine erfaringer med overdosering. Vigtigt, vigtigt...
Hvor er det godt, at du har erfaret dette! Det kan måske hjælpe dig bedre gennem næste menstruationsperiode!

Jeg får en allergisk reaktion på al koncentreret protein, og det generer mig! For jeg får det bedre af at tage rigeligt med protein hver dag. Det er enormt vigtigt for bl.a. energi og genopbygning af muskler.
Hvor frustrerende, at du ikke kan tåle protein. Jeg ved ikke, om jeg får nok protein i den mad, jeg spiser - men jeg har 1 gang prøvet proteinpulver i en shake, og det gav mig en meget tung fornemmelse i maven. Det var dog også valleprotein, så måske det vil fungere bedre med hamp - eller SunWarrior risprotein, som jeg har læst meget godt om.

Under alle omstændigheder er det meget vigtigt, at du får rigeligt med elektrolytter efter behandling - man sveder dem simpelthen ud.
Du kan med fordel salte det vand, du drikker under behandlingen (det støtter også binyrerne), med lidt havsalt og tage kalium, magnesium og calcium bagefter. Bananer og tomat (-saft) indeholder meget kalium. Så måske en grøn banan i ny og næ?
Jeg har forsøgt at læse op på det med elektrolytter, og jeg kan forstå, at der er tale om en meget fin balance mellem de forskellige mineraler. Jeg er derfor usikker på, om det er ok, at jeg køber kalium og calcium for sig - og bare tager det sammen med mine magnesium tabl.? Så kan jeg jo ikke være sikker på at få dem i de rette indbyrdes forhold...

Tak for tippet med vitaminpulveret - det kan være en idé på sigt, da jeg er meget træt af alle kapslerne. Jeg undgår dog også helt komælksprodukter for en sikkerhedsskyld. Arbejder også på at få luget gedeost helt ud af min kost, men har svært ved at undvære det helt.

Håber du fik en god tur ud af huset i går! Jeg vil prøve at finde kræfter til en lille gåtur i det smukke vejr i dag.