Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Hybrid View
-
03-02-12, 21:04 #1
Sv: Hashimoto's siden 2003
Jeg har endnu ikke helt gennemskue, hvordan det her med citater fungere, men nu prøver jeg, om jeg kan finde ud af det:
Det er interessant, det du skriver om inflammation Luuna - sådan har jeg ikke tænkt på det, der sker i min nakke. Kan du forklare mere om, hvad du mener med 'inflammation'?
Det tror jeg, du har ret i. Vil prøve at tale med hende om pregnenolone igen - og måske give det et forsøg i stedet for DHEA...
Jeg afventer at modtage d-ribose med posten - men hvis det skal en tur forbi tolden på vejen fra USA til DK, går der jo nok lidt tid endnu - ser frem til at prøve det!
Det er jo netop dilemmaet - hvornår skal man give slip? Det bliver rigtig svært, jo mere jeg læser og jo mere jeg ved - men problemet er jo, at der er så mange forskellige meninger om, hvordan man bedst behandler de her 'energi-svigt-sygdomme', og der jo faktisk ikke er nogen sikker vej - kun at prøve sig frem.
Tak Luuna
-
03-02-12, 22:02 #2
Her er en oversigt over, hvad jeg hælder på mit stakkels 'system' i øjeblikket:
Erfa Thyroid – 165 mg
Adrenal Glandular/Adrenal Stress End – 2 kapsler
DHEA - 5 mg hver 2.dg
Fludrocortison – 75 mcg
Progesteron – 100 mg dag 18-26 i cyklus
Multivitamin, B-Kompleks, Pantotensyre, C-vitamin, D-vitamin, E-vitamin
Jod, Jern, Zink, Magnesium, Selen, Krom
ADHS – urter som binyrestøtte
Q10
Acetyl-L-Carnitin
Fordøjelsesenzymer
MSM
AminoComplete
Glycoernæring
Probiotik 8 el. 9
Fiskeolie Omega3
Phytomin6 urter (tages som leverstøtte)
-
03-02-12, 23:09 #3
Sikke nogle spændende svar her Sharon

Der er så meget, jeg har lyst til at kommentere, men mine kræfter er noget små...
Det sidste først:
Jeg tror, du har fat i den lange ende, og de rigtige beslutninger træffes i min bog fra et centreret sted, hvor man er i god kontakt med sig selv og sin krop, og så længe, man ikke gør noget, der er skadeligt eller farligt, kan de jo tages om igen, når man har gjort nye erfaringer
Ellers helt kort..
Her er en artikel af Carsten Vagn-Hansen om inflammation. I skolemedicinen bruger man netop ofte kunstigt binyrebarkhormon for at bekæmpe den slags.
Mon ikke svaret på dit "DHEA-problem" kan være en lav dosis østrogen, så du får opvejet ublancen i forhold til mandlige hormoner?
Meget interessant det der med dine erfaringer med overdosering af thyroid. Jeg er spændt på, hvad der sker, når du sænker dosis - og ja. Måske er det HC-tid?
Mht. infrarød sauna så har jeg i hvert fald erfaret, at der er grænser for, hvor meget min krop kan "trække", og jeg tror, det hænger sammen med de lave hormonniveauer. Det kan jo i øvrigt også doseres i form af regulering af behandlingstid, temperatur og interval mellem behandlingerne.
Jeg kan har lige nu ikke kræfter til at gå din tilskudsliste detaljeret igennem, men jeg synes ikke, det ser voldsomt ud i forhold til omfanget af dine symptomer, og netop i energitabssygdommene tror jeg ikke på, at man når nogen vegne ved at lægget et tilskud på ad gangen. Jeg har forsøgt noget i den retning i 6½ år, og det er først nu, det rykker. Fordi alting hænger sammen, mener jeg, at man bliver nødt til at behandle integreret/holistisk/simultant.
Andre kan måske sige noget om det med kalium og stofskifte?
Jeg ved blot, at det ligesom magnesium og calsium har stor betydning i forhold til muskelspændinger.
Knut Flytlie skriver:
http://www.vitamindoktor.com/cm72/Som medicin
Ved mangeltilstande hos patienter med forhøjet blodtryk.
Sammen med calcium og magnesium kan det lindre muskelkramper.
Tro på det! Du er jo lynende skarp!
Og selv tak
Redigeret/PS:
Det slår mig, at der ikke står protein eller sammensatte aminosyrer på din tilskudsliste (Anisa er ekpert
)
-
04-02-12, 11:18 #4
Det er rigtig interessant. Jeg har netop i går læst på en amerikansk læges hjemmeside, at allergi/gener i slimhinderne hænger sammen med inflammation i tarmen, og jeg har på det seneste oplevet øgede gener i maven samt forværret allergiske reaktioner og tryk i bihulerne/hævede slimhinder - samtidig med mine smerter i nakken. Altså måske tegn på øget inflammation i kroppen i det hele taget... ud fra fri fantasi kan det måske hænge sammen med for lidt kortisol, som er blevet forværret af min sidste øgning i Erfa....?
Det er nok en god idé - vil drøfte det med min belgiske læge til marts - eller måske allerede i næste cyklus prøve at smøre med en MEGET LILLE dosis Estradiol.
Jeg undlod jo min eftermiddagsdosis Thyroid i går - og har heller ikke taget noget her til morgen. Indtil videre kan jeg berette, at jeg har sovet bedre i nat, har mindre ondt i nakken, men er helt ubeskrivelig flad, udmattet og træt - og føler jeg har en tung dyne ned over hovedet, svært ved at se ud af øjnene osv. Er spændt på, hvordan det kommer til at gå resten af dagen.
Jeg går i infrarød sauna i svømmehaller/kurbade (da det er MEGET billigere), så jeg kan bare vælge at sidde der i kortere eller længere tid, temperaturen kan jeg selvfølgelig ikke styre. Selvom min belgiske læge ikke ved, at jeg går i infrarød sauna - tror jeg måske, hun rammer rigtig ved at nævne, at jeg kan prøve at tage tilskud af kalium. En dag i saunaen var der også en dame, der nævnte for mig, at det kan være en god idé at gøre. Måske noget af mit ubehag kan forstærkes af kaliummangel efter svedeturen i saunaen...
Jeg er meget enig med dig i dette, og jeg vil også hellere være i tvivl om, hvad der gør hvad, end jeg vil vente og prøve én ting ad gangen. Størstedelen af tilskuddene giver jo heller ikke en umiddelbar effekt, men virker på den lange bane - og er bare med til at styrke kroppen på lang sigt.
Jeg er begyndt at tage Amino Complete fra NOW (efter anbefaling fra Anisa
), som indholder flere forskellige aminosyrer. Jeg tager dog pt. kun 4 stk dagligt, da jeg føler, at min mave ikke kan kapere flere kapsler pt. Men tænker at sætte det op med tiden. Mht. proteinpulver så er jeg meget i tvivl om, det er noget, jeg har behov for. Jeg er meget glad for mad - og forsøger derfor - trods min dårlige fordøjelse - at spise grøntsager, kød og nogle gange frugt,nødder, glutenfrit brød osv. til alle måltider. Jeg tænker derfor, at det kun er, når jeg en sjælden gang laver en shake i stedet, at jeg bør bruge proteinpulver(?). Jeg har noget valleprotein, men vil indkøbe noget hampprotein eller SunWarrior risprotein i stedet, tror jeg...
Ud over det, der er på min tilskudsliste, tænker jeg, at jeg bør komme igang med rent B6-tilskud sammen med magnesium og zink om aftenen - og så måske også Taurin, som jeg har stående. Min belgiske læge har anbefalet at tage det sammen med magnesium for bedre optag. Jeg er i tvivl i forhold til kalk - og vil tale med lægen om det til marts, når jeg har fået målt mine niveauer. Jeg har også netop læst om aminosyren NAC igen - og tænker, at den kunne være god for mig både i forhold til lever, slimhinder, mave osv. Og så venter jeg jo på min d-ribose fra Corvalen, som, jeg håber, vil gøre mig til et nyt og energifyldt menneske
.
-
04-02-12, 12:34 #5
For lidt og for meget fordærver alt - og i dit tilfælde er det da helt tydeligt...

Jeg tænker både på DHEA, østrogen, thyroid og cortisol...
Uanset hvad, så kunne en lav dosis HC nok være forsøget værd også for at kunne omsætte så meget thyroid, som du p.t. har brug for. Det er ifølge Holthof og Teitelbaum undtagelsen frem for reglen (jeg hører indtil videre til blandt undtagelserne), at mennesker med træthedssygdom ikke har brug for en lav dosis bioidentisk HC, og som jeg har forstået det, så er det vist også sådan i Hertoghes regi.
Det er helt nyt for mig, at overdosering af thyroid kan give så direkte udslag i nakke-/muskelsmerter, og i relation til det, Nielsigne skriver om at tage mere op til menstruation, giver det god mening for mig. Sikke en vigtig erfaring, du har gjort nu igen.
Jeg har følt mig lidt overdoseret de sidste par dage. I morges tog jeg derfor 15 mg. mindre, og efter en dobbelt magnetbehandling, har jeg det meget bedre end i går mht. smerter. Det passer altså med det Nielsigne har erfaret i forbindelse med menstruation. Min krop krævede mere der, og det hjalp at tage det. Jeg havde bare ikke tænkt over den sammenhæng.
Efter en dobbelt magnetbehandling har jeg det i dag meget bedre end i går mht. smerter, og det passer så med dine erfaringer med overdosering. Vigtigt, vigtigt...
Jeg nåede lige akurat at finde ud af, at jeg i går havde overset AminoComplete, før dit indlæg tikkede ind.
Jeg får en allergisk reaktion på al koncentreret protein, og det generer mig! For jeg får det bedre af at tage rigeligt med protein hver dag. Det er enormt vigtigt for bl.a. energi og genopbygning af muskler.
Ærgerligt mht. saunaen
Den offentlige, jeg har brugt, kunne reguleres mht. temperatur.
Under alle omstændigheder er det meget vigtigt, at du får rigeligt med elektrolytter efter behandling - man sveder dem simpelthen ud.
Du kan med fordel salte det vand, du drikker under behandlingen (det støtter også binyrerne), med lidt havsalt og tage kalium, magnesium og calcium bagefter. Bananer og tomat (-saft) indeholder meget kalium. Så måske en grøn banan i ny og næ?
Pga. min intolerance overfor mælk og min reaktion på protein, kan jeg ikke tåle Teitelbaums vitaminpulver hver dag. Det er også ærligerligt, for det har jeg også god effekt af. Det er meget koncentreret, og med mindre du vil prøve at leve uden mælk en tid, kan du måske overveje, om du kan spare nogle penge og en masse tabletter ved at tage det. Indholdet kan ses her:
https://secure.endfatigue.com/store/.../berry-splash/
Håber, du får en god dag uanset træthed!
Jeg vil gøre et forsøg med at bevæge mig ud af huset
-
05-02-12, 11:26 #6
Hmm ja, jeg har desværre rigtig svært ved at finde de rette doser af de forskellige hormoner.
Og jeg er lige nu totalt forvirret mht, hvad jeg bør gøre. Jeg har nu ikke taget Thyroid siden fredag morgen, men jeg tænker, at jeg bliver nødt til at starte op på det igen her til eftermiddag, da jeg aldrig har set, at man anbefaler mere end max 2 døgns pause.
Jeg har svært ved at vurdere, om det har hjulpet mig at holde pausen. Jeg har helt sikkert haft mindre ondt i nakke og hoved, men jeg kan jo ikke være helt sikker på, at det er pga. pausen. Da jeg har været abnormt træt og har haft rigtig ondt i maven, har jeg ligget meget de sidste døgn - og det kan jo også være årsagen til, at jeg ikke har fået ondt i nakke/hoved. Men jeg må nok hælde til den konklusion, at jeg - sikkert pga binyrerne - har svært ved at håndtere den dosis Thyroid, som jeg har brug for. Jeg er dog ikke meget for at sænke dosen, da jeg jo stadig har mange tegn på, at stofskiftet er for lavt på celleplan- - og jeg i øvrigt har taget 2 kilo på den sidste uge.
Jeg overvejer derfor, om jeg skal starte op på den samme dosis igen, men prøve at rykke 15 mg fra om eftermiddagen til ved sengetid. Måske jeg bedre kan klare dette. Jeg overvejer også at rykke hele dosis til ved sengetid, som Anisa har anbefalet mig flere gange, men jeg ved bare, at min belgiske læge er imod det, og jeg er ikke sikker på, at jeg vil prioritere at skulle argumentere mod/for dette også her til den næste konsultation. Jeg tænker også, at jeg bør øge Adrenal til 3 kapsler dagligt - og så se at tage en beslutning mht HC hurtigst muligt.
Min fordøjelse - som ellers har været i bedring - er også blevet rigtig tosset igen den sidste uge. Jeg får ondt i maven efter måltiderne - og min mave bliver oppustet som en ballon. Jeg synes, jeg begynder at se en sammenhæng mellem indtagelse af frugt og en forværring af mavesmerterne. Overvejer - endnu engang - om jeg har for lidt mavesyre og bør starte med HCL Betain tilskud...
Jeg er rigtig ked og frustreret i dag, fordi jeg ikke forstår min krop og ikke kan se klare sammenhænge med de ting, der sker. Jeg føler virkelig, jeg famler i blinde - og jeg føler ikke, jeg er kommet langt nok det sidste år. Jeg er selvfølgelig blevet klogere, men jeg kan stadig ikke gennemskue, hvad der foregår.
Hvor er det godt, at du har erfaret dette! Det kan måske hjælpe dig bedre gennem næste menstruationsperiode!
Hvor frustrerende, at du ikke kan tåle protein. Jeg ved ikke, om jeg får nok protein i den mad, jeg spiser - men jeg har 1 gang prøvet proteinpulver i en shake, og det gav mig en meget tung fornemmelse i maven. Det var dog også valleprotein, så måske det vil fungere bedre med hamp - eller SunWarrior risprotein, som jeg har læst meget godt om.
Jeg har forsøgt at læse op på det med elektrolytter, og jeg kan forstå, at der er tale om en meget fin balance mellem de forskellige mineraler. Jeg er derfor usikker på, om det er ok, at jeg køber kalium og calcium for sig - og bare tager det sammen med mine magnesium tabl.? Så kan jeg jo ikke være sikker på at få dem i de rette indbyrdes forhold...
Tak for tippet med vitaminpulveret - det kan være en idé på sigt, da jeg er meget træt af alle kapslerne. Jeg undgår dog også helt komælksprodukter for en sikkerhedsskyld. Arbejder også på at få luget gedeost helt ud af min kost, men har svært ved at undvære det helt.
Håber du fik en god tur ud af huset i går! Jeg vil prøve at finde kræfter til en lille gåtur i det smukke vejr i dag.
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker