Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Threaded View
-
03-02-12, 20:54 #11
Sv: Hashimoto's siden 2003
Kære Luuna og Nielsigne - tusind tak for jeres svar, der giver mig masser af relevant og brugbar input!

Tak for tippet om B6, det har jeg flere gange ville i gang med, men er ikke kommet det. Og interessant at høre, at du tager ekstra Erfa op til mens. Nielsigne! Det har jeg slet ikke tænkt, var en mulighed.
Mht de homøopatiske østrogenmidler vender jeg helt sikker tilbage, hvis min homøopat kommer med spændende input.
Jeg har været/er i syv sind, men føler, at jeg bliver nødt til at prøve at ændre noget for at se, om det hjælper - da der helt sikkert, er et eller andet, der er gået skævt de sidste par uger.
Det mest oplagte var, at det er min halvering af DHEA'en, der har medført ændringerne i min tilstand, og det kan jeg stadig ikke udelukke, men i går fik jeg kigget min 'dagbog' grundigt igennem (noterer hver dag, hvad jeg tager, spiser, hvordan jeg sover, og hvordan jeg har det), og der kan jeg se, at mine nuværende gener med smerter i nakke, skuldre - og hovedpine i bihuler/nakke - begyndte, FØR jeg skar ned på DHEA. De er så blevet værre efterfølgende.
De ændringer, jeg havde lavet i tiden op til, var at stige 15 mg i Erfa (til 120 mg morgen og 45 mg eftermiddag) - og så begyndt at gå i infrarødsauna ca. 2 gange pr. uge.
Derudover er jeg også kommet i tanke om, at jeg i sommer oplevede lignende nakkesmerter og hovedpiner, og at det hjalp, da jeg sænkede Erfa-dosis.
I går fik jeg et kortfattet emailsvar fra min belgiske læge L'Hermitte fra Hertoghes klinik, hvor hun skrev, at jeg skulle prøve at øge dosis af progesteron til 2 kapsler hver anden dag (jeg tager kapsler Progestan dag 18-26, 100 mg pr. dag) - eller alternativt smøre mig med progesteron og tage potassium (kalium). - Kan ikke lige gennemskue, hvorfor hun foreskår kaliumtilskud - nogen der kan hjælpe her?
Hun skrev, at jeg burde gå tilbage til 5 mg DHEA dagligt (har sat det ned til 5 mg hver 2.dg for en måned siden), hvis 'det var ok for mig', da det vil hjælpe på mine muskelsmerter sammen med Q10 (som jeg allerede tager). Men det er jo netop IKKE ok for mig, og derfor har jeg sænket dosen. Jeg kan godt leve med acne og fedtet hår, men jeg er bange for at ende med hårvækst i ansigtet, når det nu er tydeligt, at 5 mg DHEA bliver til for mange mandlige kønshormoner hos mig. Så her ved jeg ikke lige, hvad jeg skal gøre. Tror jeg må ringe og snakke med hende om det.
Derudover skrev hun, at jeg ikke bør øge Erfa yderligere, da det vil forværre mine symptomer på for lidt kortisol. Jeg kan deraf udlede, at hun vurderer, at mine symptomer fortsat kan skyldes for lidt kortisol... Så nej Luuna, jeg er slet ikke sikker på, at jeg har for meget kortisol - og jeg er også blevet i tvivl om, om infrarødsauna er godt for mig lige nu - måske 'puffer' det for meget til mine ubalancer... Jeg har været i sauna igen i dag - og her til aften har jeg kraftig hjertebanken og bliver forpustet og stakåndet af bare at gå rundt i lejligheden.
På baggrund af det, jeg fandt frem til ved at kigge i min 'dagbog' - og det, som Dr. L'Hermitte har skrevet, er jeg derfor nået frem til, at det nemmeste og hurtigste for mig lige nu er at teste, om jeg får for høj Erfadosis i forhold til, hvad jeg pt. kan klare. Her har jeg også medtaget, at jeg sover meget uroligt i øjeblikket, er varm og har kraftig hjertebanken om natten - og at mine menstruationer er blevet MEGET sparsomme...
Jeg tog min dosis Erfa i morges, men har undladt min eftermiddagsdosis og vil også undlade at tage det i morgen. Jeg har gjort dette én gang før, og der oplevede jeg meget hurtigt, at mine gener forsvandt (og jeg blev MEGET træt). Så hvis det sker igen, må jeg hælde til, at det er for meget Erfa, der volder mig problemer i øjeblikket.
Hvis det viser sig at være tilfældet, tror jeg, jeg er ved at være 'moden' til at give HC et forsøg. For så er det tydeligt, at jeg ikke tolererer den dosis Erfa, som jeg har brug for, da lavere doser giver mig mange symptomer på lavt stofskifte. Evt. vil jeg forsøge at øge Adrenal til 3x dagligt først, som Luuna foreslår - men jeg er bange for, at det ikke kan gøre det - og jeg er efterhånden ved at være 'kørt død' i mine gentagne forsøg på at øge Erfa tilstrækkeligt.
åhhh ansvaret er stort - og jeg håber sådan, jeg træffer de rigtige valg
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker