Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Aug 2011
    Meldinger
    67

Standard Sv: Hjelp, min katt som har hyperterose har lite hvite blodkropper!

Jeg takker så mye for støtte og fine ord fra deg Nielsigne og alle andre Det er vanskelig når ens elskede dyr blir syke, spesielt når man selv sliter med helsa. Jeg har en veldig flink dyrelege til kattene mine, og stoler på henne. Nå venter vi på prøvesvar, er veldig spent på hva de viser. At ha en god dyrelege og få støtte fra venner, familie og dere hjelper mye Kryddan

Medlem siden
    Aug 2011
    Meldinger
    67

Hei alle snille mennesker Katten min er fortsatt ikke bra, hun tar fortsatt fenimazol og har akkurat avsluttet sin andre antibiotikakur. Hun hadde allerede lavt antall hvite blodkropper før hun ble satt på fenimazol (mot høyt stoffskifte), blodkroppene har økt litt, men er fortsatt kritiskt lavt. Av svarene jeg har fått så skjønner jeg at det kan være fordi kroppen hennes har prøvd å beskytte kjerteln gjennom å senke antallet hvite blodkropper, eller at antallet hvite blodkropper er lavt fordi hun har hatt høyt stoffskifte lenge og p.g.a det tar det tid før de øker i antall i takt med at stoffskiftet normaliserer seg.

Jeg tror det var Erin som skrev at mennesker som får for lavt antall hvite blodkropper som bivirking av medisinering mot høyt stoffskifte i bland må tas av medisinen. Mitt spørsmål er, hva skjer med dem da? Hvis katten min må tas av fenimazol for å få opp antallet hvite blodkropper, hvordan skal hennes stoffskifte reguleres da? Kan hun eventuellt få betablokkerare og gå med høyt stoffskifte frem til en ønskelig behandling med radioaktivt jod? Jeg gir henne fortsatt aminosyren L-lysin og enchinea som tilskudd, vetrinæren kommer for å ta nye prøver 17 feb. Håper noen har mulighet å hjelpe meg med mine spørsmål om hva som skjer når de med høyt stoffskifte(mennesker) må kutte ut medisinen på grunn av alvorlige bivirkinger, og hvilken behandling de får da. På forhånd takk fra Kryddan og mange klemmer fra katten Tindra

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Kryddan Vis post
    Hei alle snille mennesker Katten min er fortsatt ikke bra, hun tar fortsatt fenimazol og har akkurat avsluttet sin andre antibiotikakur. Hun hadde allerede lavt antall hvite blodkropper før hun ble satt på fenimazol (mot høyt stoffskifte), blodkroppene har økt litt, men er fortsatt kritiskt lavt. Av svarene jeg har fått så skjønner jeg at det kan være fordi kroppen hennes har prøvd å beskytte kjerteln gjennom å senke antallet hvite blodkropper, eller at antallet hvite blodkropper er lavt fordi hun har hatt høyt stoffskifte lenge og p.g.a det tar det tid før de øker i antall i takt med at stoffskiftet normaliserer seg.

Jeg tror det var Erin som skrev at mennesker som får for lavt antall hvite blodkropper som bivirking av medisinering mot høyt stoffskifte i bland må tas av medisinen. Mitt spørsmål er, hva skjer med dem da? Hvis katten min må tas av fenimazol for å få opp antallet hvite blodkropper, hvordan skal hennes stoffskifte reguleres da? Kan hun eventuellt få betablokkerare og gå med høyt stoffskifte frem til en ønskelig behandling med radioaktivt jod? Jeg gir henne fortsatt aminosyren L-lysin og enchinea som tilskudd, vetrinæren kommer for å ta nye prøver 17 feb. Håper noen har mulighet å hjelpe meg med mine spørsmål om hva som skjer når de med høyt stoffskifte(mennesker) må kutte ut medisinen på grunn av alvorlige bivirkinger, og hvilken behandling de får da. På forhånd takk fra Kryddan og mange klemmer fra katten Tindra

Hei Kryddan

Jeg har funnet noe nettsider om hyperthyreose hos katt, tre engelske og en norsk:

Hyperthyroidism In Your Cat Its Cause And Its Treatment

Hyperthyroidism in the Cat

Feline Hyperthyroidism Symptoms – 5 Common Signs

DoctorOnline: Skjoldbruskkjertelsykdom skyldes oftest en svikt i immunforsvaret, som gir seg til kjenne ved at kroppen behandler sitt eget vev som om det var et fremmedlegeme. Svikten fører til at kroppen mobiliserer hvite blodceller og andre forsvarsmekanismer til å skade skjoldbruskkjertelen ved begge de overnevnte tilstandene.

Noen pådrar seg hypotyreose i forlengelse av behandlingen av hypertyreose (for høyt stoffskifte). Ettersom jod er helt avgjørende for produksjonen av skjoldbruskkjertelhormon (tyroksin), kan et jodunderskudd i kroppen også føre til at det ikke produseres tilstrekkelig av dette hormonet.
    Jeg håper du snart får hjelp til katten din Tindra

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Kære Kryddan
    Du må læse om katte og ellers snakke med veterinæren, for katte og mennesker er ikke ens ...

God bedring

Medlem siden
    Aug 2011
    Meldinger
    67

Hei, Elbeth, det var gode sider med mye info, takk . Nielsigne, jo jeg vet det er stor forskjell mellom mennesker og katter, men på infoen til fenimazole står det at katter som har lavt antal hvite blodkropper, kan/bør tas av medisinen... Jeg ønsker å få behandlet min katt med radioaktivt jod, fordi det virker som den beste metoden for katter, men da må hun være "kliniskt frisk". Jeg lurer fortsatt på hva som skjer i lignende fall når det gjelder mennsker. Behandles de verste symptomene da, frem til de kan få alt. behandlig som (radioaktivt jod ellre operasjon)? Fint om noen som vet svaret på mitt spørsmål har tid å svare

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Sitat Opprinnelig skrevet av Kryddan Vis post
    Mitt spørsmål er, hva skjer med dem da?
    Jeg ble tatt av Neo og fikk radioaktivt jod etter ca en uke. Hva som gjøres avhenger nok av den bestemte situasjonen (annen medisin, radioaktivt jod, operasjon). Jeg vet ikke om det finnes andre medisiner pusen kan prøve?

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Leger er lite oppdatert
    Av Mod i forumet Hos legen
    Svar: 2
    Siste melding: 12-07-11, 17:13
  2. Et lite hjertesukk....
    Av gunnda i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 0
    Siste melding: 03-02-08, 00:07
  3. refusjon på hvite resepter
    Av heisann i forumet Naturlig Thyroid medisiner