Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Threaded View
-
02-02-12, 13:14 #11
Sv: Hashimoto's siden 2003
Det her tror jeg, bestemt er rigtigt - det hele hænger jo sammen, og kroppen prøver jo hele tiden at kompensereJeg tror dog også, at der er opstået en anden ubalance end i kønshormonerne, efter jeg har halveret DHEA-dosen. Mine gener vedbliver jo, selvom jeg nu er på dag 8 i min cyklus - og i går var hovepinen så voldsom, at jeg intet kunne.
Det er selvfølgelig uklog at "lege" med sine doseringer, men derimod så tænker jeg, at det ikke kan skade meget bevidst og opmærksomt at forsøge at øge thyroid-dosis med 15 mg nogle dage eller i bestemte situationer, når man som du i øvrigt har brug for og tåler hormonerne.
Det vil så nok være vigtigt at gøre det, uden at regulere andre hormoner eller ved at tage f.eks. homøopatiske midler for at regulere dem.
I tillæg: Hvis man er meget lav i f.eks. østrogen, så tror jeg ikke helt man kan regne med, at symptomerne forsvinder eller bedres, fordi de er på deres højeste omkring ægløsning. De skal jo have tid til at virke, og måske kan det højere niveau her slet ikke kompensere for den mangel man har?
Jeg oplever i hvert fald at være grundigt "bagud" for tiden, og jeg synes, det er godt at vide, at der er gode erfaringer med helt lave doser østrogen.
Desuden lidt lommefilosofisk udokumenteret tænkning: Er det muligt, at ægløsningen kan komme hurtigere, når feed back - systemet registrerer et meget lavt niveau af hormoner? Sådan har jeg oplevet det i et enkelt tilfælde.
God ide at snakke med homøopaten om det - del endelig, hvis hun har mere at sige om produkternes virkning, og du har overskudet
Er du helt sikker på, at du har overskydende mængder af kortisol?Måske kan det også handle om, at jeg nu har for lidt DHEA i kroppen igen, og derfor ikke kan håndtere de overskydende mængder kortisol ligeså godt...
Jeg må på sigt prøve at finde et alternativ til DHEA - enten Pregnenolone eller måske 7-Keto...
Jeg glemte at skrive det i det første indlæg, men du har jo brug for mere ved inflammation som f.eks. den, du har i nakken, og som også provokeres, når affaldsstoffer og toxiner udskilles i infrarød sauna... Et højt niveau kan altså også være for lavt i perioder...
Måske kunne du - hurtigst muligt, når du har afprøvet hhv. højere eller lavere dosis Erfa - forsøge at trappe op til 3 stk. Adrenal Stress End om dagen?
Det er jo naturligt, at der er en vis uenighed blandt lægerne (sådan er det jo også blandt alle andre faggrupper, tænker jeg), og som jeg husker at have læst mig til herinde, så vægter Hertoghe først og fremmest pregnenolone som "hukommelses-hormonet"?Er enig i, at det kan være værd at prøve at øge progesteron allerede i denne cyklus. Jeg håber, at det også vil være det svar, jeg får fra min belgiske læge. Når jeg kommer derned til marts, vil jeg prøve at drøfte pregnenolone med hende, men det gjorde jeg også sidste gang, og der gav hun udtryk for, at hun kun mente, det kunne gavne, hvis jeg havde hukommelsesproblemer. Og det forstår jeg ikke helt, da jeg alle andre steder læser, at pregnenolone kan have mange andre gavnlige virkninger - og f.eks. omdanner sig til de andre hormoner, man evt. mangler.
Jeg tror bestemt, at det kan være med til at rette op på andre hormonelle ubalancer også, men hvis manglerne er svære eller har stor betydning for ens helbred og velbefindende (ofte skal man jo op at ligge på et niveau, som kan siges at være "højt normalt" = optimale niveauer), så er direkte tilskud nok at foretrække? Måske er det sådan, hun tænker?
I øvrigt har du jo koncentrationsproblemer... Her er d-ribose det, der har størst effekt for mig, mens pregnenolone tilsyneladende har en virkning for kvindelige hormoner og mit psykiske velbefindende...
Jeg bliver også af og til overvældet af ansvaret - især, når det ikke går helt, som jeg gerne ville. Igen og igen bliver jeg dog bekræftet i, at det er vigtigt, at jeg stoler på det, min krop fortæller, og på min intuition.Mht diverse tilskud så er det også den tilgang, jeg har brugt. Jeg prøver at rette op på så meget som muligt på een gang - ud fra alt det jeg læser, hvad de forskellige behandlere foreslår, inspiration herinde osv. Tror bare, jeg generelt er overvældet af det ansvar, som jeg påtager mig ved denne selvbehandling - og derfor bliver angst over, om jeg 'hælder for meget på' eller det forkerte. Men jeg ser jo ingen anden vej - og ved også, at I er mange andre, der gør det samme - hvilket giver mig troen og modet til at blive ved. Kunne dog godt ønske, at denne sygdom ikke også påvirkede koncentrationsevne mm. så meget, så jeg bedre kunne sætte mig ind i det hele og få læst noget mere.
Jeg har tidligt i livet fået lært at bide tænderne sammen og klare mig selv på mange måder. Det er der ikke noget i vejen med. Det er en gave. Sådan tænker jeg, om alle de forsvar vi har, og sådan arbejder jeg med mig selv og andre.
Hvis man/jeg løber ind i det samme besvær igen og igen, arbejder jeg imidlertid også med, om der er noget, der mangler, og en af omkostningerne ved at have lært at "slås og klare sig selv" vil ofte være, at det kan være forbundet med vanskeligheder at give sig hen, give slip, og have tillid til at andre tager over og opleve den lindring og fred, det giver - og det er så en af mine udfordringer
At være mere forsigtig og som udgangspunkt have tillid til f.eks. en dygtig læges vurderinger, er der altså i min bog heller ikke noget i vejen med. Det er også en kvalitet og en resource.
Summa: Jeg tænker, at det er godt at kunne begge dele og at øve sig i, hvornår man med fordel kan gøre hvad
Jeg lærer meget af dine erfaringer også Sharon
Det er en stor, stor gave at kunne dele erfaringer og viden herinde!
God bedring og god dag til dig!
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker