Luuna Tror du kan have meget ret i dine teorier vedr. kønshormoner. Jeg glæder mig til at få målt mine, her inden jeg skal til Bruxelles igen, og finde ud af, hvordan de ligger nu. Er enig i, at det kan være værd at prøve at øge progesteron allerede i denne cyklus. Jeg håber, at det også vil være det svar, jeg får fra min belgiske læge. Når jeg kommer derned til marts, vil jeg prøve at drøfte pregnenolone med hende, men det gjorde jeg også sidste gang, og der gav hun udtryk for, at hun kun mente, det kunne gavne, hvis jeg havde hukommelsesproblemer. Og det forstår jeg ikke helt, da jeg alle andre steder læser, at pregnenolone kan have mange andre gavnlige virkninger - og f.eks. omdanner sig til de andre hormoner, man evt. mangler.

Det er interessant med homøopati for kønshormonerne. Jeg kunne godt overveje at afprøve Refemme eller OvariaComp præparater fra Allergica, som du nævner. Jeg går hos en homøopat, som før har givet mig Allergica-produkter, så jeg vil prøve at vende det med hende næste gang. Jeg er dog ret sikker på, at jeg har ægløsning i øjeblikket, men jeg kan læse, at OvariaComp også hjælper på andet.

Jeg tror dog også, at der er opstået en anden ubalance end i kønshormonerne, efter jeg har halveret DHEA-dosen. Mine gener vedbliver jo, selvom jeg nu er på dag 8 i min cyklus - og i går var hovepinen så voldsom, at jeg intet kunne. Det virker i øvrigt som om, at alle funktioner i min krop kører langsommere. Mine muskler er blevet stivere, min fordøjelse er næsten gået i stå, min mave er helt oppustet igen, min søvn er forstyrret (vågner mange gange og drømmer meget), jeg er varm om natten (sveder ikke), men kuldskær om dagen. Og så er jeg helt vildt træt og har meget svært ved at komme op om morgenen.

Jeg har gået og spekuleret over, om jeg skulle prøve at stoppe helt med Erfa Thyroid i en dag eller to for at se, om mine smerter i muskler og hoved vil forsvinde - og der så måske er tale om en overdosering af en eller anden grund - eller om jeg skal prøve at ØGE Erfa Thyroid med 15 mg til natten og se, hvad der sker ved det.
Jeg er nu næsten besluttet på, at jeg prøver med en øgning i første omgang, da jeg oplever min krop tung, langsom og træg - og derfor hælder mest til, at der er tale om underdosering frem for over...

Det kan dog også være, at alle de her gener slet ikke handler om Erfa dosis - men kun de andre hormoner, men det vil jeg så måske finde ud af. Jeg føler i hvert fald, at jeg bliver nødt til at prøve at gøre noget for at komme ud af denne her tilstand.

Måske kan det også handle om, at jeg nu har for lidt DHEA i kroppen igen, og derfor ikke kan håndtere de overskydende mængder kortisol ligeså godt...
Jeg må på sigt prøve at finde et alternativ til DHEA - enten Pregnenolone eller måske 7-Keto...

Det er rigtig interessant, det du skriver om at afprøve, hvad 15 mg ekstra Thyroid. Jeg tror, jeg generelt er blevet lidt 'angst' og tilbageholdende i forhold til at 'lege' med doser af de forskellige hormoner, hvilket nogle gange gør, at jeg måske lider unødigt længe, når jeg er på forkerte doser. Hvis du kan have god effekt af lidt ekstra Thyroid i særlige situationer, så giver det mig nu mod til at prøve at lægge ekstra 15 mg på til natten - og jeg kan jo altid skrue ned igen, hvis det viser sig at være for meget. Har før haft god effekt af at undlade at tage Thyroid i en dag eller to, hvorefter overdoseringssymptomerne hurtigt forsvinder (og jeg dog bliver MEGET træt - men hellere det ).

Mht diverse tilskud så er det også den tilgang, jeg har brugt. Jeg prøver at rette op på så meget som muligt på een gang - ud fra alt det jeg læser, hvad de forskellige behandlere foreslår, inspiration herinde osv. Tror bare, jeg generelt er overvældet af det ansvar, som jeg påtager mig ved denne selvbehandling - og derfor bliver angst over, om jeg 'hælder for meget på' eller det forkerte. Men jeg ser jo ingen anden vej - og ved også, at I er mange andre, der gør det samme - hvilket giver mig troen og modet til at blive ved. Kunne dog godt ønske, at denne sygdom ikke også påvirkede koncentrationsevne mm. så meget, så jeg bedre kunne sætte mig ind i det hele og få læst noget mere.

Tusind tak for din feedback endnu engang! Jeg bliver klogere - og er meget taknemmelig for dine erfaringer og de links, du lægger! Er ked af, at jeg ikke kan give ligeså kvalificeret respons den anden vej, men føler slet ikke, at jeg ved nok endnu. Men jeg bliver hele tiden klogere, så forhåbentlig kan jeg på et tidspunkt videregive de erfaringer og den viden, jeg nu opbygger