Spørgsmål:

Er der nogen, der ved og har kræfter til at svare på, hvor man kan købe bioidentisk østrogen på recept fra Danmark?

Jeg er træt af at have flere smerter ca. halvdelen af måneden, og det er nok snart tid til at få mit østrogenniveau testet.
I går læste jeg i Teitelbaums nyhedsbrev, at de har gode erfaringer med en meget lav dosis østrogener - og desto lavere, desto sikrere, tænker jeg:

Until recently, the recommended dose of Bi-Est — a bioidentical hormone treatment that contains the estrogens estradiol and estriol — was 2.5 mg. Now we've found that a much smaller dose works just as well: anywhere from 1/10th to 1/4th mg.
http://www.endfatigue.com/health_art...ne-part-8.html

Ud over pletblødninger og ekstra smerter, når mine kvindelige hormoner er lavest omkring menstruation på trods af bl.a. progesteron, har jeg lige opdaget en indikation mere på, at jeg kunne have glæde at et tilskud af østrogen:

In women, if acne, intense dreams, or darkening of facial hair occurs, the dose (testosteron, red) is too high and should be decreased. These effects, which can also occur with DHEA supplementation, are usually reversible. These side effects can also be caused by an estrogen level that is too low relative to testosterone, and may be avoided by supplementing both together. If you choose to take testosterone and estrogen separately, it may be best to use estrogen for four to eight weeks before starting testosterone. This often decreases side effects.
http://www.endfatigue.com/health_art...d_for_you.html

Måske er det bare tid til at få fjernet den hormonspiral med kunstigt progesterone og så få målt de niveauer?
Jeg har ikke turdet før pga. voldsomt invaliderende menstruationssmerter og kraftig generel symptomforværring omkring menses, men nu hvor jeg har nået et pænt niveau og thyroid og har kørt pregnenolon ind, skulle jeg måske tage chancen.

Ovaria comp.
Sarte kan med fordel zappe videre
Jeg har haft en meget kraftig reaktion på dette produkt på bare to dage...
Selvom jeg forinden har brugt et middel til at rense ud, så skal jeg da lige love for, at der kom gang i den
Undskyld sproget - men ting og sager kommer altså ud i begge ender... Gammelt stads fra en tidligere mild underlivsbetændelse, der gik over af sig selv, og som immunforsvaret altså alligevel ikke kunne få helt bugt med, rådenskab fra tarmene i form af frygtelig lugt og grønligt snot og slim fra hoste

Desværre er også de forkølelsessymptomer, jeg er plaget af, blusset så meget op, at jeg var helt dårlig af det i går, og min temperatur steg også en smule igen. Det er også mærkbart i dag.
Det fik mig til at søge på et af indholdsstofferne: Pulsatilla vulgaris - og der er modstridende meldinger
Nogle steder står der, at det bruges mod forkølelse, andre steder står der, at man ikke må bruge det, hvis man er forkølet.

Hmm... I hvert fald er det en indikation mere på, at jeg ud over en parasitinfektion også har en virusinfektion, som kroppen ikke har kunnet få bugt med.
Og ellers er jeg i tvivl om, hvad jeg skal gøre og tro på. Jeg vil ikke forværre noget, og samtidig skal skidtet jo ud...
Jeg prøver nok at sætte dosis ned, og må jeg droppe det, kan jeg finde andre midler til den her udrensning...???

God dag derude!