Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Threaded View
-
31-01-12, 13:00 #12
Sv: Hashimoto's siden 2003
Kære Sharon
Det, du her beskriver, ligner utroligt meget mine symptomer, og det er vigtigt for mig lige at få givet et par overvejelser/kommentarer med på vejen, selvom jeg har lidt vel meget hjernetåge i dag. Tilgiv mig, hvis jeg ikke får det hele med og laver rigeligt med anslagsfejl
Inden jeg nåede til dit afsnit om, at du lige har haft menstruation, tænkte jeg på, at jeg ville spørge om det.
Mine smerter forværres nemlig betydeligt, når mit østrogen og progesteron er lavt i den periode, og det gælder især den brændende/sviende smerter på lårerne, som jeg også har. Jeg har aldrig fået mine kvindelige hormoner testet, men jeg oplever sammenhængen som meget tydelig.
Jeg tænker altså, at der godt kan være en sammenhæng med den lavere dosis DHEA, som du skriver, og at der også kan være en sammenhæng med, at du har udeladt østrogentilskud.
Du har jo gode grunde til at gøre begge dele, og det er tilsyneladende svært at regulere hos dig.
Som jeg før har skrevet, har jeg haft gode oplevelser med det homøopatiske østrogen-remedie Refemme fra Allergica.
I mellemtiden har jeg imidlertid fået en ny erfaring og gjort mig nogle overvejelser.
Efter min sidste menustation (ikke den seneste men gangen før), fortsatte de symptomer, som jeg plejer at have, og som du altså også nævner, og jeg kunne ikke som normalt mærke, at jeg havde ægløsning. Ved et tilfælde læste jeg på i en artikel fra Life Extension, at melatonin muligvis kan forhindre ægløsning. Sådan tror jeg nu langt fra, det nødvendigvis er, for jeg har ikke oplevet det tidligere. Jeg havde jo imidlertid sat min dosis kraftigt op i samarbejde med min holistiske læge, og det kan muligvis have spillet ind?
I al fald er jeg landet på den foreløbige konklusion, at der også her gælder den gylde regel, at man bør holde sig til en fysiologisk dose, med mindre man har særlige grunde til at behandle med høje doser. Jeg har dog ingen problemer haft med 3 mg!
Jeg har desuden sat mig lidt mere ind i Allergicas produkter, som jeg har stor respekt for, og jeg har fundet ud af, at de har et middel, som direkte stimmulerer æggestokkene. Det hedder Ovaria Comp (må ikke bruges efter overgangsalderen).
I dag en uge efter min seneste menstruation, har jeg taget mine første 10 dråber (valgte en udrensning inden). Jeg er spændt på, om de sammen med den lavere dosis melatonin og progesteron, som jeg har holdt pause med en uge denne gang, kan gøre noget ved de smerter, jeg oplever som relateret til et lavt niveau af kvindelige hormoner
- spørg evt. her eller på min tråd hvordan det er gået, hvis jeg ikke får skrevet om det, og du er interesseret i at vide om det
Når jeg nævner homøopati i den her forbindelse er det fordi, det i vid udstrækning giver kroppen mulighed for selv at regulere sig - hvis altså f.eks. ernæringsmæssige forudsætninger er tilstede, tænker jeg.
Pregnonolone i lav dosis, kan måske også være en god mulighed - men ellers i første omgang tale/skrive med lægen om en større dosis progesteron eller blot forsøge? Dette kan også have sammenhæng med hovedpinen (man kan prøve at smøre en lille smule i tindingerne).
Mht. thyroid-dosis er der mange, der ved meget mere end jeg. Derfor blot et par erfaringer til deling...
Jeg har fundet ud af, at min krop har brug for en større dosis ved alle former for afgiftning (og ja - jeg tror også, det kan hænge sammen med en lavere dosis af andre hormoner) og naturligvis fysisk aktivitet. At tage 15 mg. ekstra letter mine reaktioner på intravenøs C-vitamin og infrarød sauna. Begge dele er kraftigt afgiftende.
Hjertebanken (forskellige former) og forpustethed er en væsentlig del af min træthedssygdom. Når jeg mangler thyroid virker det på mig som om, at mit hjerte førsøger at slå hårdere og mere, for simpelthen at "trække det hele". Det var meget slemt en aften for et par dage siden (jeg behøver ikke svømme - det er nok at lave lidt mad), og så tog jeg resolut 15 mg. ekstra, selvom det var sidst på aftenen. Det hjalp indenfor en time!
Igen: Der er andre, der ved meget mere - men umiddelbart tænker jeg, at det ikke kan skade at gøre et forsøg eller to med at justere din dosis på den måde?
Måske kan man forestille sig, at du efter sauna og omkring din menstruation har haft mangel på både østrogen, progesteron og thyroid, der har gjort det særligt svært at svømme? I hvert fald progesteron og thyroid...?
Mht. til at tage mange kosttilskud på én gang, så tænker jeg, at det kan være nødvendigt i en periode, og jeg deler den holdning, at det er vigtigt at sætte ind alle de steder, hvor det er muligt i de her komplekse sygdomme, hvor så mange ting spiller sammen.
Jeg tænker imidlertid, at det er nødvendigt, at man løbende går dem alle igennem og er helt skarp på, at hvad man tager hver enkelt tilskud for og om man har brug for det, og at der ikke er nogen af dem, der modarbejder hinanden.
Det afløser ikke ordentlig kost, og meget kan desuden lettes ved at tage et godt dækkende tilskud som basis. Teitelbaums vitaminpulver virker for mig allerede efter et par dage - og jeg er SÅ ked af, at jeg ikke kan tåle at tage det i mere end 3 - 4 dage, fordi jeg ikke tåler mælk (der er valleprotein i).
Med mindre, der er noget, man ikke kan tåle, om man skal finde ud af, hvad det er, kan man så gøre det, at i stedet for at lægge et tilskud på ad gangen, kun FJERNER et ad gangen - på den måde, kan man afdække, hvordan lige netop dette ene tilskud virker for en lige netop nu.
Sådan kan man også trappe ud, når man skal finde frem til sine nødvendige vedligeholdelsestilskud og doser...
Til slut blot et lille citat af min favoritlæge:
http://www.endfatigue.com/health_art...every_day.htmlEstrogen and progesterone levels drop around one's period, which is what causes the period to occur. These hormones are critical for sleep and energy, and in women who are already deficient, the drop in hormone levels can cause fatigue, pain, insomnia and often anxiety — leaving them miserable around their period
Og en kortfattet artikel om PMS:
http://www.endfatigue.com/natural_cures/pms.html
Lykke til - og god dag til dig!
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker