Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Threaded View
-
30-01-12, 21:26 #14
Sv: Hashimoto's siden 2003
En lille update fra mig:
Jeg sænkede for et par uger siden min dosis af DHEA fra 5 mg til 2,5 mg pr. dag (efter samråd med min belgiske læge, da jeg omdanner det til mandlige kønshormoner og får bumser og fedtet hår) - og nu er mine muskelgener vendt kraftigt tilbage. Jeg har ondt i alle muskler, som om jeg har løbet et maraton, selvom jeg bare har tøffet lidt rundt herhjemme. Når jeg trykker på mine lårmuskler, gør det fx virkelig ondt. Mine øvre rygmuskler er næsten de værste, og jeg har slet ikke kræfter i dem til at holde mig siddende i længere tid ad gangen, så jeg er nødt til at ligge meget, hvis det ikke skal gøre rigtig kvalmende ondt. Der er både tale om decideret smerte, men også noget, der bedre kan betegnes som 'svien'. Jeg kan heldigvis stadig gå (er rædselsslagen for igen at ende der, hvor mine muskler blev så svage og stive, at jeg ikke kunne), men kan mærke, at det også er blevet tungere.
Nogle dage bliver muskelsmerterne også til uudholdelige hovedpiner, der sidder i bihuler og nakken på een gang.
Dertil kommer, at jeg bliver forpustet og stakåndet af meget lidt. Jeg var i dag i infrarød sauna og forsøgte efterfølgende at svømme lidt. Efter to baner var jeg så overbelastet med pres i brystet og hovedet og svært ved at få vejret, at jeg måtte stoppe. I sidste uge kunne jeg svømme otte baner, førend jeg fik det sådan. Jeg bliver overanstrengt, bare jeg er lidt i køkkenet og vasker op eller laver mad.
Jeg vil så gerne forstå, hvad det er, der sker, men synes, det er super svært at gennemskue. Jeg kan jo ikke være sikker på, at det er nedgangen i DHEA, der er årsagen til, at jeg har fået det værre. Det kan jo også være, at det ikke direkte er DHEA'en, men at nedgangen i den påvirker nogle af de andre hormoner, der så skal justeres? Kan der være tale om for meget eller for lidt Erfa?
Jeg synes, det er så frustrerende, at det ikke lige er til at gennemskue, om man skal op eller ned i Erfa! Jeg har f.eks. tør hud, muskelstivhed og har taget en smule på, men samtidig er jeg varm om natten og har hovedpiner og muskelsmerter - så får jeg for meget eller for lidt? Mine seneste blodprøver viste et middel T4 og en T3 lidt over middel, men jeg har ikke FT3 tallet, da endokrinologen ikke længere må tage det.
Jeg har netop haft menstruation, og en uge op til oplevede jeg slem PMS med væskeophobninger, hævede bryster, ubehag, træthed, sukkertrang, smerter i underlivet osv. Da menstruationen endelig kom, varede den ikke meget mere end 36 timer. Så her er der også et eller andet galt. Måske får jeg for lidt progesteron eller?
Hvis der er nogle af jer kloge kære mennesker herinde
, der har nogle input, tager jeg meget gerne imod!
Jeg har skrevet vedr. ovenstående til min belgiske læge, men hun svarer ofte kort og først efter noget tid, og jeg har først tid til konsultation i slutningen af marts. Tænker at jeg må gøre noget inden, da jeg ikke kan holde tanken om disse muskelsmerter og hovedpiner ud så længe.
Ellers kan jeg fortælle, at jeg siden sidst nu har fået indkøbt Adrenal Stress end og tager dem fra i morgen. Er spændt på, om det vil gøre en forskel.
Jeg er også begyndt på Acetyl-L-Carnitin og Glycoernæring - og afventer at modtage D-Ribose.
Jeg er dog begyndt at overveje, om jeg måske tager for mange forskellige tilskud på een gang - og vil måske prøve at skrive listen op herinde og høre, hvad I andre mener....
Og i posten er der 3 bøger på vej til mig: Henrik Isagers 'Blinde pletter', Teitelbaums 'From Fatigued to Fantastic' og så Andreas Moritzs 'Elsk din lever'. Så mangler jeg bare at få fat på 'Lavt blodsukker' af Martin Budd -så har jeg læsning til noget tid (hvis jeg altså overhovedet kan holde fokus - ellers bliver det til MEGET lang tid
)
Rigtig god aften til alle
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker