Viser søkeresultater 151 til 160 av 200
-
23-01-12, 16:46 #151
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Mere om parasitter
Den er vist god nok den der med, at jeg bliver lidt mere klar i hovedet, når jeg tager anti-parasitdråberne. Jeg har oplevet det flere gange nu. Jeg er mere i tvivl om det med feberfornemmelse. Det kan godt være fordi, jeg havde taget noget hvid pilebark et par timer forinden (jeg kan ikke helt huske det).
Er der nogen, der har oplevet noget lignende eller har et bud på, om det virkelig kan være sandt?
Ellers har jeg resoneret lidt mere baglæns og har fundet frem til et par ting mere, der underbygger hypotesen om, at parasitter kan være en meget betydningsfuld faktor i forhold til undertrykkelsen af mit immunforsvar:
Metronidazol skal tages i doseringen 750 mg 3 x daglig i 10 dage for at komme parasitter til livs. Teitelbaum følger så op med en anden slags medicin, der hedder Yodoxin i yderligere 20 dage, fordi metronidazol kan forværre nervesmerter. På flere internationale hjemmesider kan jeg se, at det bruges til den form for infektioner.
Jeg kan imidlertid kun tåle metronidazol i doseringen 2 x 250 mg (højere doser ødelagde min mave så meget, at jeg bl.a. tabte mig af det og forværrede min fødevareintolerance dramatisk), og lægemiddelmafiaen har bestemt, at Yodoxin kun kan udskrives fra infektionsmedicinske afdelinger. Jeg opgav at bede om at få metronidazol som suppositorier, og jeg opgav muligheden for at få en anden medicin.
Det er derfor ikke usandsynligt, at jeg ikke blev færdigbehandlet - at det stadig kan være det, der skaber så meget ravage.
Dette underbygges af, at jeg i forbindelse med min antibiotikakur tog en enkelt kapsel af et produkt, der hedder "Anti-Yeast" for at forebygge en candida-/gærinfektion. De er vanvittigt dyre, og de var temmeligt hårde ved min mave. Derfor kun en om dagen.
Der er imidlertid 120 stk. i dåsen, og de slap først op for ca. 14 dage siden. Det kan måske have forårsaget, at skidtet brød ud igen, fordi de har holdt det nede sammen med bl.a. kolloid sølv, oliveblad og hvidløg!?
Jeg har en dåse mere, men jeg er så TRÆT af alle de mange tilskud, og fordi jeg i forvejen tager olivenbladsekstrakt og hvidløg, åbnede jeg den ikke...
Men nu, hvor jeg har lavet research igen, kan jeg se, at flere af de andre indholdstoffer også modarbejder forskellige parasitter: Oregano, berberine (som jeg tror er fra gyldensegl) og uva ursi.
Nogen, der ved noget om kokosolie i den forbindelse?
Man kan tage helt op til 6 stk. om dagen, og nu prøver jeg at få i hvert fald to ned i min stakkels mave sammen med noget ekstra elmebark.
Det kræver stor overvindelse for mig at slå et slag for, at jeg skal have hele 2 g metronidazole som suppositorier i hele 30 dage... Uha.
Testes eller ikke testes?
Fordelen ved at blive testet ved hjælp af afførringsprøver er selvfølgelig, at jeg kan få mulighed for at sætte mere specifikt ind, hvis testen viser noget. Desuden har det en psykologisk værdi, synes jeg, på den måde at blive bekræftet i, at en så omfattende behandling er gavnlig.
Ulemperne er imidlertid mange. For det første er det meget dyrt. For det andet er det uhyre svært at teste for. Mange laboratorier overser en hel masse, og ved afføringsprøver kan man ikke være sikker på, at man opdager det skidt, som sidder alle mulige andre steder i kroppen (organer, blod osv.). Et negativt svar betyder altså ikke, at det ikke kan betale sig at behandle, og med et evt. mangelfuldt svar risikerer jeg at behandle for svævert, så jeg ikke får det hele med...
Jeg er i tvivl.
Hvis nogen har positiv erfaring med sådan en "Hulda Clark - zapper" og evt. ved, hvor man kan købe en billigt og af god kvalitet, må I gerne sige til. Jeg har søgt på Nettet, og jeg synes, det er en jungle
Noget skal ske. Min temperatur stiger simpelhen igen af at skrive nu... Ligesom da jeg startede med at skrive på forummet...
Redigeret...
Her en liste over symptomer man kan have ved en parasitinfektion (vær OBS på, at den er fra et firma, der gerne vil sælge et produkt):
http://www.parasite-cleanse.com/inte...-symptoms.html
-
24-01-12, 19:13 #152
Kokosolje (aktiv ingrediens caprylsyre) skal motvirke parasitter (og candida). Se feks her: http://www.livestrong.com/article/12...nal-parasites/
Jeg tok caprylsyre mot candida. Tok kapsler. Det er viktig at man helst bruker time release kapsler for å få full effekt av caprylsyren. Jeg brukte mycopryl 680 (fikk resept fra lege, finner ikke link til det samme preparatet).
-
24-01-12, 22:24 #153
Mange tak Rufus
Det giver rigtig god mening!
-
24-01-12, 23:54 #154
http://www.biocare.co.uk/default.asp...ductGuid=16490
Luuna. Kokosolie indeholder ikke alene caprylsyre, men også laurinsyre og MCT. Ikke alene er de velgørende for recovery eller bevarelse af helbredet, men også driver de parasitter og svamp ud af kroppen, såfremt man erstatter hovedparten af fedtstoffer i kosten (må ikke være fedtfattig) med kokosolie direkte, ellertil varmt og lunt tilberedt mad. MCT-olie findes isoleret som f.eks. denne og kan tilsættes direkte rå eller færdigkogt, afsvalet mad og derfor føles det ikke som "kosttilskud".
Hver aften lige før sengetid kan du gøre det til en vane, at spise moset eller kort blændet 1/2 umoden papaya med lidt vand, så den forbliver i systemet hele natten. Efter 2-3 uger kan du fortsætte med 1/4 umoden papaya. Selv flere meter lang bændelorm bliver opløst af tilstrækkeligt med umoden papaya i tarmen, og bliver væk.... Desuden "virker" umoden papaya også via blodstrømmen, så hvor end f.eks. candida gemmer sig, bliver den "fundet". På denne måde behøver det ikke føles som "kosttilskud", men mere som en fast bestanddel af kosten.
Alle virker også anti-inflammatorisk, såfremt du begænser brugen af umættede plantestoffer til olivenolie og ellers skrotter alle andre, undtagen "nøddeolier". Avocadoolie er OK, men den harsker allerede i kropstemperatur og ligger tungt i maven.
Hvis du systematisk tilrettelægger din kost, så den består af de mere "uvante" ingredienser som tilbehør eller "bindemiddel", kan du blive noget mere uafhængig af en hel del kosttilskud.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-01-12, 01:51 #155
Måske Anisa. Men jeg bliver ked af det, når jeg læser det.
Det er en daglig kamp for mig overhovedet at få lavet noget ordentligt mad, jeg kan tåle, for slet ikke at tale om at få varer hjem til det. Samtidig er de tilskud, jeg tager, enten direkte målrettet behandling eller en p.t. absolut nødvendig støtte til mit immunforsvar.
Og det er en meget stor stressfaktor. Som jeg også har diskuteret med Nielsigne i starten af tråden, så oplever jeg det sådan, at jeg går med et eller andet ubehandlet, som jeg lige akurat NÆSTEN kan holde nede - og hvad så, når mine penge slipper op...
Men derudover så synes jeg, det er nogle rigtigt gode råd og ideer du har, og flere ting vidste jeg ikke - bl.a. det med papaya og blodbanen!
Jeg kan ikke tåle papaya som tilskud, men hvis jeg får kræfter til at komme ud at handle, vil jeg købe nogen, der er umodne
Det er blevet alt for sent, men jeg har igen prøvet at blive klogere på, hvad det kan være for nogle parasitter, jeg evt. har, og jeg er nu landet på et godt bud på en mulig dominerende en af slagsen: Toxoplasma gondii.
Sygdommen hedder haresyge eller Toxoplasmose - på engelsk Toxoplasmosis.
Parasitten kan overføres fra katteafføring, og jeg har tidligere haft kat i mange år. Det er en protozo, og det kan således passe med, at metronidazol har kunnet tage noget af det.
Vigtigst så passer det med mine symptomer. Der er dårlig information om reaktionerne på smitte, fordi det som i så mange andre tilfælde enten betrages som noget, man kan dø af, hvis man har et svækket immunforsvar, eller noget, der går over af sig selv. Som med binyrerne f.eks. findes mellemtingen tilsyneladende ikke.
Jeg har alle de symptomer, som det påstås på danske hjemmesider, går over af sig selv - og de blev dominerende efter den katastrofale udskiftning af mine fyldninger.
Fra Livestrong.com:
http://www.livestrong.com/article/28...diseases-list/Toxoplasmosis signs and symptoms are flu-like in nature and include body aches, headache, fatigue, fever, swollen lymph nodes and sore throat.
Fra Sundhed.dk/Patienthåndbogen:
http://patienthaandbogen.dk/ojne/syg...mose-1758.htmlDe fleste (ca. 80%) af dem, der bliver smittet af parasitten, har ingen sygdomstegn. Nogle får lette influenzalignende symptomer som slaphed, muskelsmerter, ledsmerter, hovedpine, ondt i halsen og hævede lymfeknuder. Infektionen er ikke farlig hos mennesker, der ikke er gravide eller har et nedsat immunforsvar.
Fra Apoteket.dk:
http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksik...oplasmose.aspxSymptomer på haresyge
Varierer afhængig af smittemåden og den smittede immunforsvar:
Personer med normalt immunforsvar: De fleste (80%) mærker slet ikke noget til, at de er blevet smittet. De resterende har let feber og muskelsmerter og undertiden hævede kirtler på hals, i armhuler og i lysken. Symptomer går over af sig selv i løbet af nogle uger.
Personer med svækket immunforsvar: Det kan for eksempel dreje sig om personer med HIV/AIDS sygdom eller personer, der har fået et nyt organ ved transplantation. Sygdom i disse grupper skyldes sjældent nysmitte, men skyldes sædvanligvis at de parasitter, der har ligget gemt og inaktive i årevis, pludselig får mulighed for at formere sig. De hyppigste symptomer er hjernebetændelse med lammelser og kramper, øjenbetændelse med synsbesvær og hjertebetændelse.
Det behandles med en særlig slags medicin, som almindelige læger ikke kan udskrive, og med en piskesmældsskade, en ifølge det konventionelle sundhedssystems ikke-eksisterende kviksølvforgiftning og en ligeledes ifølge dem ufarlig udskiftning af mine fyldninger, kan jeg jo ikke have et svækket immunforsvar.
De sidste to praktiserende læger, jeg har haft, har ikke villet høre om, at jeg har været kronisk subfebril i 2½ år.
Hvis jeg går til min praktiserende læge og beder om at blive testet for det her, og svaret er negativt, får jeg med al sandsynlighed bare endnu et kryds under diagnosen "hypokonder".
Måske skulle jeg gå til dyrlæge...?!
-
27-01-12, 11:45 #156
Update
Jeg ved ikke, hvad der er i vejen. Men jeg ved, at noget er helt galt, og at jeg ikke selv kan få det behandlet i bund med hverken tilskud eller kost. Indtil videre har det kun været metronidazol, der virkelig har virket ud over alt det, jeg gør for at holde det ned selvfølgelig. Clarkia-dråberne er rigtigt gode. De rydder tydeligvis grundigt op i min mave, og jeg har flere gange oplevet, at jeg bliver mere klar i hovedet. Men det med feberen var en and
Det sidder også på mine lunger, og på det sidste har mit opspyt været grøntligt. Det har jeg også læst flere steder kan skyldes toxoplasma gondii. Den skulle også kunne forårsage store mængder oxidativt stress - men hvad ved jeg?
Jeg kan ikke stille den her diagnose selv. Jeg ved bare, at jeg for et år siden fik lavet en Organix-test, der bl.a. viste store problemer med oxidativt stress, og at jeg havde et meget stort behov for flere antioxidanter. Allerede dengang tog jeg 6 gram C-vitamin om dagen og en lang række andre antioxidanter i form af bær, urter, vitaminer og mineraler... Vi kunne nærmest ikke finde på mere.
Jeg ved også, at min subfebrilia begynder at stige til feber, at jeg hoster og at jeg har det som om, jeg har influenza.
Så nu har jeg fået en tid hos praktiserende læge senere i dag. Det kræver mod. Jeg har ingen forventning om at få hjælp eller blive taget alvorligt, og alligevel er jeg nervøs.
Jeg ved, at det skyldes mine mange tidligere oplevelser, og jeg ved, at det handler om, at jeg på forhånd skal skille mig fra, hvad han end måtte mene og stå fast på, at det, jeg oplever, er virkeligt - at jeg bliver hos mig selv.
Så det er mit vigtigste mål!
Jeg har med vilje ikke taget ProBoost, så nu er mine temperatur højere end normalt på denne tid af dagen, selvom jeg har taget Echinaforce, sølv og alle de andre tilskud.
"Desværre" rensede jeg mine lunger så grundigt med damp i går, at det jeg har hostet op i dag ikke var værd at tage med som en prøve, og måske kan han ikke høre noget. "Du kan komme og blive lyttet på", sagde sekretæren.
Og det gør jeg så...
-
27-01-12, 12:17 #157
Kære Luuna

Jeg har desværre ingen gode råd at komme med, men vil bare ønske dig en så god oplevelse hos lægen som muligt. Håber de behandler dig ordentligt, og at du kan holde eventuelt dårlige oplevelser på afstand, så de ikke rammer dig.Og så håber jeg selvfølgelig allermest, at de vil tage dig alvorligt - og hjælpe dig til at blive bedre udredt i den udstrækning, det kan lade sige gøre her i DK.
-
27-01-12, 14:06 #158
Mange tak Sharon
Det blev jeg virkelig glad for 
Jeg har lige været dernede, og denne mand er uden undtagelse den mest milde læge, jeg nogensinde har mødt!
Jeg fik simpelthen tårer i øjnene og grådkvalt stemme. Jeg sagde til ham, at det ikke havde noget med ham at gøre, og at jeg rigtig godt kunne lide hans måde at være på, og at det skyldtes det forløb, jeg har haft i systemet. Det blev han glad for.
Jeg fortalte kort, at jeg har en piskesmældsskade, at jeg har været subfebril med influenza-symptomer i 2½ år, at det er invaliderende og at jeg har brug at komme op af sofaen og bruge mig selv igen i f.eks. noget frivilligt arbejde. Jeg forklarede, at jeg næsten er holdt op med at gå til læge, og at jeg er vant til at behandle mig selv.
Jeg fortalte også, at jeg i to perioder har haft det bedre efter metronidazol, og at jeg kom nu, fordi det var blevet værre igen og fordi, jeg hoster med grønt opspyt.
Jeg var forinden afklaret med, at han ville have et fuldstændigt konventionelt og helt anderledes syn på, hvad der kan følge af en piskesmældsskade, og jeg var besluttet på kun at tale om denne ene ting. Det var gode valg.
Han lyttede på mine lunger, og jeg sagde forinden, at han muligvis ingenting ville kunne høre, fordi jeg i det sidste døgn havde "dampet dem igennem og hostet alt det op, der kunne hostes op".
Og han kunne ikke høre noget...
Det fantastiske var, at han tog mig alvorligt alligevel. Han sendte mig ind til laboranten for at få lavet en blodprøve, for hvad han kaldte "akut infektion", og han gjorde det klart, at det var for at tjekke, om det var bakterier og akut.
Og sådan er det nemlig (jeg går ud fra, at det var en prøve for C-reaktivt protein) - men ikke desto mindre er jeg blevet afvist to gange på det grundlag...! Han sagde dog også: "... eller virus". Parasitter er bare ikke hverken det første, andet eller tredje, man tænker på i DK.
Den var også negativ igen.
Men manden sagde (sq), at han syntes, det var noget, vi skulle have kigget på, og at han gerne ville se en temperatur-kurve over f.eks. 2 uger uanset
Jeg takkede mange gange og sagde, at han var den første, der havde sagt det.
Jeg tænker, at det selvfølgelig også kan være en "ekstra almindelig virus", jeg har fået oveni det andet, og at thyroid, som jo virker, sammen med alt det andet jeg gør inklusive parasit-bekæmpelse, kan få knækket de her difuse og opportunistiske infektioner?
Jeg kan nu se to muligheder: Enten giver jeg den gas med egenbehandling og satser på, at jeg kan få styr på det... eller også tager jeg en pause på 2 - 3 uger med ProBoost, Echinaforce, kolloid sølv og intravenøs C-vitamin for så at tage min temperatur og vende tilbage til lægen...
Jeg tænker over det de næste par dage...
Det er ikke nogen skam ikke at kunne finde ud af, hvad en patient fejler. Det er en ærlig sag. Det skammelige består i at tørre sin egen magtesløshed af på patienten og mistro, voldstolke og ydmyge ham/hende - og som følge heraf at nægte patienten undersøgelse og behandling. Dette er denne læge den første i det konventionelle system, der indtil videre ikke har gjort det ved mig
-
27-01-12, 20:20 #159
Nå, nu har jeg allerede tænkt over det og truffet en beslutning, der selvfølgelig afhænger af, hvordan tingene udvikler sig.
Jeg tror, at det, der giver det bedste og mest realistiske indblik i min virkelighed, er, at jeg tager en "normal" uge nu med alle mine tilskud + intravenøs C, mens jeg måler min temperatur. Herefter kan jeg så gøre det samme i en uge eller to, hvor jeg udelukker de nævnte.
På den måde kan vi måske også begge to lære noget, og min holistiske læge vil også få et indblik.
Det er lige til at tude over, at der er en læge, der tager mig alvorligt.
God weekend allesammen
-
28-01-12, 16:14 #160
Hvor dejligt at høre, at du blev 'mødt' på den måde! Håber du bliver mere afklaret efter de næste uger - og kan kommer videre med de rigtige tiltag!!
God weekend til dig!!
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27
Svar med sitat

Bokmerker