Viser søkeresultater 151 til 160 av 200
Threaded View
-
27-01-12, 14:06 #16
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Mange tak Sharon
Det blev jeg virkelig glad for 
Jeg har lige været dernede, og denne mand er uden undtagelse den mest milde læge, jeg nogensinde har mødt!
Jeg fik simpelthen tårer i øjnene og grådkvalt stemme. Jeg sagde til ham, at det ikke havde noget med ham at gøre, og at jeg rigtig godt kunne lide hans måde at være på, og at det skyldtes det forløb, jeg har haft i systemet. Det blev han glad for.
Jeg fortalte kort, at jeg har en piskesmældsskade, at jeg har været subfebril med influenza-symptomer i 2½ år, at det er invaliderende og at jeg har brug at komme op af sofaen og bruge mig selv igen i f.eks. noget frivilligt arbejde. Jeg forklarede, at jeg næsten er holdt op med at gå til læge, og at jeg er vant til at behandle mig selv.
Jeg fortalte også, at jeg i to perioder har haft det bedre efter metronidazol, og at jeg kom nu, fordi det var blevet værre igen og fordi, jeg hoster med grønt opspyt.
Jeg var forinden afklaret med, at han ville have et fuldstændigt konventionelt og helt anderledes syn på, hvad der kan følge af en piskesmældsskade, og jeg var besluttet på kun at tale om denne ene ting. Det var gode valg.
Han lyttede på mine lunger, og jeg sagde forinden, at han muligvis ingenting ville kunne høre, fordi jeg i det sidste døgn havde "dampet dem igennem og hostet alt det op, der kunne hostes op".
Og han kunne ikke høre noget...
Det fantastiske var, at han tog mig alvorligt alligevel. Han sendte mig ind til laboranten for at få lavet en blodprøve, for hvad han kaldte "akut infektion", og han gjorde det klart, at det var for at tjekke, om det var bakterier og akut.
Og sådan er det nemlig (jeg går ud fra, at det var en prøve for C-reaktivt protein) - men ikke desto mindre er jeg blevet afvist to gange på det grundlag...! Han sagde dog også: "... eller virus". Parasitter er bare ikke hverken det første, andet eller tredje, man tænker på i DK.
Den var også negativ igen.
Men manden sagde (sq), at han syntes, det var noget, vi skulle have kigget på, og at han gerne ville se en temperatur-kurve over f.eks. 2 uger uanset
Jeg takkede mange gange og sagde, at han var den første, der havde sagt det.
Jeg tænker, at det selvfølgelig også kan være en "ekstra almindelig virus", jeg har fået oveni det andet, og at thyroid, som jo virker, sammen med alt det andet jeg gør inklusive parasit-bekæmpelse, kan få knækket de her difuse og opportunistiske infektioner?
Jeg kan nu se to muligheder: Enten giver jeg den gas med egenbehandling og satser på, at jeg kan få styr på det... eller også tager jeg en pause på 2 - 3 uger med ProBoost, Echinaforce, kolloid sølv og intravenøs C-vitamin for så at tage min temperatur og vende tilbage til lægen...
Jeg tænker over det de næste par dage...
Det er ikke nogen skam ikke at kunne finde ud af, hvad en patient fejler. Det er en ærlig sag. Det skammelige består i at tørre sin egen magtesløshed af på patienten og mistro, voldstolke og ydmyge ham/hende - og som følge heraf at nægte patienten undersøgelse og behandling. Dette er denne læge den første i det konventionelle system, der indtil videre ikke har gjort det ved mig
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27

Svar med sitat

Bokmerker