Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Til omslag: "Har man ondt et specielt sted, er der en fin opskrift, som man kan bruge. Man skal tage 3-4 skefulde bukkehornsfrø (kan købes hos Matas), knuse dem og varme dem op med lidt vand, så vandet kan dampe fra massen i løbet af få minutter. Derefter lægger man den varme masse ned i et stykke lærred eller et gammelt lommetørklæde og lægger det på det det ømme sted, evt. med et bind om." Jeg har behandlet betændte fingre med det men også læst om en mand, der behandlede sin såkaldt frosne skulder med det og blev rask i løbet af en uges tid.
Jeg glemte at fortælle, at man ikke behøver knuse bukkehornsfrøene - man kan nemlig bare købe dem i knust form.
Og når man har lavet "grøden", kan man trygt bruge den direkte på huden, i hvert fald når der ikke er et åbent sår. Når jeg har behandlet betændte fingre /neglerødder med bukkehornsgrød, har jeg puttet grøden i en kop eller et æggebæger, og så er det bare i med fingrene /fingeren. Grøden trækker betændelsen ud, og selvom det måske nok lyder ulækkert, tror jeg de fleste ville sige, at det var det ikke alligevel Er man i gang med sådan en kur, kan man mærke det, hvis man udelader behandlinger, for kroppen vil brokke sig, til der er en ny portion grød.

Nielsigne