Side 3 av 21 Først 123456789101112131415161718192021 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 203
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: Dagens positive tråden

Så flinke dere har vært damer Å komme inn å lese om positive opplevelser og tøffe kamper som kjempes og vinnes og deles her på forumet er inspirerende.

Kort om meg siden sist. Henter dagboka...Det er viktig for meg å notere. Å kunne gå tilbake å lese hva jeg faktisk har gjort har hjulpet meg mye når jeg sliter med tanker om hvor håpløst alt er og hvor håpløs jeg er. Det å kunne lese at man på tross av mindre bra dager har klart noe, om så bare dusje, gjør meg sterkere. De tøffeste kampene foregår på de mindre gode dagene, noen ganger handler det om å holde ut. Da skriver jeg det. Jeg holdt ut...det er også å gjøre...Da vet jeg akkurat hva slags dag det var når jeg ser tilbake i boka mi. Når det bærer oppover går alt mer av seg selv, men noterer da også

Torsdag: Trening. Jeg følger en flott dokumentar fra BBC på TV på søndager om livet på polene og jeg humret for meg selv når jeg fikk "pingvinfeelingen" på turen frem og tilbake. Ivrige utslag med armer for å holde balansen og små, små skritt

Fredag: Ble det en deilig gåtur på noen kilometere og en tur på shoppingsenteret. Noen ganger angrer jeg på at jeg flyttet inn i byen. Alt er tilgjengelig og jeg hadde en gang i tiden svart belte i shopping. Dette ble "inndratt" av sykdommen. Elendigheta har gjort at jeg har spart mye penger i hvertfall. Nå unnskylder jeg meg med at shopping er god trening og at jeg bare bruker penger jeg har spart, siden jeg ikke har vært i stand til å bruke dem. Snakk om å lure seg selv Vel, jeg kjøpte bare nødvendige ting, bortsett fra.....

Lørdag: Det ble dagen da snøen falt og falt og jeg måkte og måkte. Det lavet ned og jeg kledde meg i ull og dun og kastet meg over den med iver og glød, så slik ut: Neida, det gjorde jeg ikke Snømåking er vanvittig tungt og fikk stå for denne dagens positive-greier-vi-gjør-for-kroppen-vår Kvelden tilbragte jeg som BenteR sittende, med fyr i peisen, og litt godt på bordet. Men dessverre ingen "strødd" rundt meg

Søndag: Hjemmetrening. Det ble 45 minutter og sikkert noen minutter for mye. Var helt gjennomsvett når jeg var ferdig. Men glad og fornøyd når jeg fikk igjen pusten etter en stund og fikk tatt en varm dusj.

Mandag: Dagen jeg betalte for dagen før Bare småtteri av huslige syssler. Men det jeg nå nevner som "bare" har tidligere vært uoverkommelig (og kommer meget trolig igjen til å bli) og derfor svært positive greier for meg. Å ha overskudd til huslige syssler er noe av det som faktisk gjør meg vanvittig glad og tilfreds. Det blir slik når ingenting er en selvfølge, ja dere forstår. Dere er de som forstår meg når jeg sier at jeg er superlykkelig når jeg har kommet meg til dagligvarebutikken, fått handlet og båret varene hjem. Dere forstår og det er så godt å ha noen å dele akkurat de tingene med

Tirsdag: Nå er ikke dette en tråd for det vanskelige, men her ble det vanskelig. Jeg vil bare nevne kort det positive som kom ut av det vanskelige. Jeg klarte å kle på meg "duna" mi å gå meg en tur på tross av....

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

I dag kunne jeg endelig bevege nakken etter et skikkelig kink
    Det var bare ufattelig skjønt og slippe det!
    Laget ei kake til gjengen min i kveld vare fordi jeg ble så glad. Ikke helt lavkarbo siden jeg var tom for sukkerfri sjokolade. Hele kaka kom på 130 karbohydrater, så jeg nøyde meg med ei teskje....

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    502

Dagens positive idag må være at jeg klarte og skrive litt igjen.
    Veldig godt og sette ord på tankene som suser i hodet.
    Andre positive tingen idag var at jeg klarte og ta en telefon for å melde meg på fagbrev overrekkelse.
    Har også husket og betale regninger. ;-D
    Også tredje positive må være at jeg er veldig glad og takknemmelig for at menneskene som er her inne er veldig gode samtalepartnere

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Jeg har fått unnagjort alle seks sykehusturene mine, og har ikke nye avtaler på sykehus før i april
    Veldig glad jeg slipper og reise så langt med det første igjen. Feiret med og ha vin til middagen i dag (torsk dekket med Jarlsbergost og innpakket i bacon og så ovnstekt)

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    502

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Jeg har fått unnagjort alle seks sykehusturene mine, og har ikke nye avtaler på sykehus før i april
    Veldig glad jeg slipper og reise så langt med det første igjen. Feiret med og ha vin til middagen i dag (torsk dekket med Jarlsbergost og innpakket i bacon og så ovnstekt)
    Så deilig, det er noe å feire.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Har brukt sparken frem og tilbake til butikken i dag.
    Nesten så jeg følte meg sportslig

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    502

Bakt horn
    En hel uke siden sist.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

I dag har jeg fått masse positiv energi av å høre på « The Power of Japanese Drums HD » på surroundhøytalere

Det virker også mye morsommere å jobbe med trommene enn å gå å trene på et treningsstudio

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Siden jeg våkna med normalt blodsukker og hvilepuls på bare 84, ble det både brødbaking (eltehjelp fra eldste sønnen) og lett (veldig lett) husvask.
    Guttene skal ha venner på besøk i kveld, så jeg planlegger og kose meg med håndarbeid og litt musikk og la ungdommen ha loftstua i fred.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Har brukt sparken frem og tilbake til butikken i dag.
    Nesten så jeg følte meg sportslig
    Så heldig du er som har sparkføre!! Her i Troms regner og sludder det i dag. I går hadde vi 6 varmegrader, bare veier, noen hadde sågar grønn plen som tittet fram, altså den rene vårstemning allerede i februar, sammenlignet med året da snøen ennå lå på plenen på St-Hansaften!!

Side 3 av 21 Først 123456789101112131415161718192021 Siste

Lignende tråder

1. Positive opplevelser/gravid på liothyronin
    Av Synne i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 4
    Siste melding: 08-01-11, 18:30
  2. Dagens lille slanketips
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 76
    Siste melding: 29-03-08, 01:06
  3. Svar: 24
    Siste melding: 08-05-07, 10:18