Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2012
    Meldinger
    2

Standard Sv: Nyttig artikkel om Jod

Hmmm ja...

Og hvor får en tatt en slik test?
    Er det bare å ta iodoral (jod) 4x 12,5mg og så ta urinprøven etterpå? Eller er det noe spesiel test-kit eller noe spesiell prøve en må velge hos legen?

Og jeg stusser fortsatt på hvordan jeg skal få kjøpt ioderal til norge;)
    Nærmeste jeg fant var 180tabl x 12.5mg iodoral på ebay.co.uk, men det kommer over 200 NOK og blir over 3måneders forbruk=Tollvesnet vil enkelt ende opp med å beslaglegge det...

og å importere fra utenfor EU er helt håpløst i norge.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Osloregionen
    Alder
    61
    Meldinger
    70

Jeg vil legge til denne linken:
    http://www.optimox.com/pics/Iodine/IOD-02/IOD_02.htm#F1

Jeg har liksom trodd at det bare var skjoldbruskjertelen som brukte jod, men det trengs visst litt rundt forbi i kroppen.
    Jod mangel + T4 medisin = økt fare for brystkreft Burde man ikke da ha sjekket jod verdier før man satte mennesker på Levaxin??

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Mangel på jod kan gi lav T4 og høy TSH http://edrv.endojournals.org/content/23/1/38.full.pdf

Det er interessant. Kan det bety at mange som har ekstrem høy TSH mangler jod? I tillegg leste jeg ett eller annet sted at ved for lite selen så omdannes det mindre T3 fra T4, disse to samarbeider jo på ett vis. Mye å tenke på
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Mangel på jod kan gi lav T4 og høy TSH http://edrv.endojournals.org/content/23/1/38.full.pdf

Det er interessant. Kan det bety at mange som har ekstrem høy TSH mangler jod? I tillegg leste jeg ett eller annet sted at ved for lite selen så omdannes det mindre T3 fra T4, disse to samarbeider jo på ett vis. Mye å tenke på
    Min datter har lett forhøyet TSH. Hun skal nå måle jod i døgnurin, for hvis hun har jodmangel så kan TSH bli høyere enn normalt... Og dertil synke når man begynner å ta jod.. Dette i følge legen hun har på Balderklinikken

Klem Tussemaja

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 17-11-12, 06:07
  2. Interessant artikkel om T3
    Av tiwas i forumet Thyreoidea-hormoner
    Svar: 0
    Siste melding: 24-01-11, 07:25
  3. Interessant artikkel om TSH
    Av anitab i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 3
    Siste melding: 23-04-08, 10:04
  4. ny artikkel om B-12, legetidsskriftet
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 0
    Siste melding: 22-03-08, 09:52
  5. BTA - NTF nyttig samrøre ?
    Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 2
    Siste melding: 15-02-08, 20:48

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn