Du har min medfølelse Janis! Mener NAV at du er frisk? Jeg forstår ikke at de kan forkaste legens uttalelser!?

"Dersom du har tapt hele arbeidsevnen din, har du rett til fulle arbeidsavklaringspenger". (nav.no)

"Arbeidsavklaringspenger skal sikre deg inntekt i perioder du på grunn av sykdom eller skade har behov for bistand fra NAV for å komme i arbeid. Bistanden kan bestå av arbeidsrettede tiltak, medisinsk behandling eller annen oppfølging fra NAV". (nav.no). Har du fått denne oppfølgingen fra NAV?

"Hvor lenge du får AAP vil avhenge av behovet ditt for å være i arbeidsrettet aktivitet. Som hovedregel kan du likevel ikke få AAP i mer enn 4 år. Stønadsperioden vil derfor variere fra person til person. I særlige tilfeller kan stønadsperioden forlenges utover 4 år". (nav.no)

"Hvis det er mindre enn 52 uker siden sist du fikk utbetalt AAP, kan du søke om gjenopptak av AAP på eget skjema om gjenopptak. Du må likevel søke på nytt på vanlig skjema hvis:
det har gått mer enn 52 uker siden sist du fikk AAP,
saken var avsluttet med endelig avslag,
du har fått innvilget AAP under arbeidssøking etter gjennomført plan"(nav.no)

Din beskrivelse av formen din er veldig gjenkjennelig og det er derfor særdeles viktig at du får hjelp!

Forslag:
Legen er på ditt parti og allièr deg med han! Hans skriftlige uttalelser i forbindelse med søknad om AAP er viktige.

Spør en venn om hjelp til å følge opp saken for deg; gi deg støtte, gjennomgå dokumenter o.l.

Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon; www.ffo.no er en paraplyorganisasjon for organisasjoner for og av funksjonshemmede og kronisk syke. Det er 72 org. som er tilsluttet og de representerer 335 000 medlemmer. De har et rettighetssenter med bl.a. jurister som behandler saker vedr. rettigheter. Jeg vet ikke om du må være medlem i en av medlemsorganisasjonene for å få hjelp,- spør! www.rettighetssenteret.no

Jeg mener at NAV har plikt til å hjelpe deg når du er syk!

Stor klem fra Joni