Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
20-01-12, 13:09 #8
Sv: Kognitiv svikt, sosial fobi/angst, snev av paranoid mm
Når jeg læser din beskrivelse af, hvordan du kæmper på jobbet - og bliver angst og paranoid, genkender jeg mig selv fra lidt over et år siden, hvor jeg gjorde alt, hvad jeg kunne for at holde fast i mit arbejde, mens jeg fik sværere og sværere ved at koncentrere mig, huske, holde fokus, formulere mig osv. Til sidst var jeg slet ikke i stand til at læse en længere tekst (mere end 20 linjer), og kunne heller ikke opfatte, hvad folk sagde til mig, hvis jeg fx. var i gang med et eller andet samtidig. Evnen til fokus og koncentration var næsten væk. Når man pludselig oplever, at helt grundlæggende færdigheder, som det at kunne finde ord og formulere sig klart, forsvinder, synes jeg ikke, det er mærkeligt, at man udvikler angst i forhold til at interagerer med andre mennesker.
Derudover kan ubalancer i hormonerne i sig selv fremkalde angstreaktioner.
Så det er ikke dig, der er 'mærkelig' - det er typiske gener ved et dårlig behandlet lavt stofskifte, som de andre herinde også skriver.
Jeg var så 'heldig', at jeg også fik det så fysisk dårligt, at jeg måtte sygemelde mig - og en kombination af mindre stres, skift til 'naturlige' stofskiftehormoner, vitaminer, mineraler, urter osv - er nu begyndt at hjælpe, og jeg oplever ikke længere de samme psykiske reaktioner. Kun hvis jeg presser mig selv alt for hårdt, kan de komme i en mildere form.
Jeg håber, du kan få din læge i tale, og at du kan finde energi til at sætte dig mere ind i behandlingsmulighederne for sygdommen. Dette forum er et rigtig godt sted at søge viden og støtte - og blive hjulpet videre, når man slet ikke ved, hvor man skal begynde eller slutte. Det har hjulpet mig meget.

Lignende tråder
-
B-12 og kognitiv svekkelse
Av Vigdis i forumet B-vitaminerSvar: 3Siste melding: 27-03-13, 19:37 -
Brosjyre om kognitiv svikt
Av Qa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 1Siste melding: 19-11-11, 13:43 -
Kognitiv svækkelse pga. stofskiftesygdomme
Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 0Siste melding: 22-04-11, 23:54 -
Kognitiv svækkelse pga. stofskiftesygdomme
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 0Siste melding: 22-04-11, 23:54

Svar med sitat
Bokmerker