Tak for dit svar Luuna.

Jeg har ikke fået ordineret Pregnenolone fra min belgiske læge, så det kan ikke være det. Men jeg er også rigtig ærgerlig over, at måtte gå ned i DHEA-dosis, da min værdier ved alle prøver har været lave. Jeg kunne godt leve med min urene hud og fedtede hår, men jeg har forstået, at de er udtryk for, at jeg danner for mange mandlige kønshormoner, og det skal helst undgås, så jeg kan ikke rigtig se, at jeg kan gøre andet end at prøve at sænke dosis. På sigt skal jeg måske prøve pregnenolone i stedet for DHEA... det skal jeg have sat mig mere ind i.

Er glad for at høre, at du også har haft gode erfaringer med infrarød sauna. Hvordan oplever du det, når din krop 'ikke kan trække det'? Jeg 'bilder mig ind', at det er godt for mig, men jeg har ofte øgede nakkesmerter og let hovedpine bagefter - og dagen efter er jeg ofte mere træt. Jeg har dog valgt at tænke, at det stadig er godt, og at generne måske er tegn på udrensning af affaldsstoffer.... men jeg aner det jo faktisk ikke...

Og tak til dig Anisa for din grundige forklaring! Jeg vil rigtig gerne forstå, hvad der sker. Og så må jeg indrømme, at jeg er lidt flov, fordi jeg jo godt ved, at både modne bananer og især dadler har et MEGET HØJT glukemisk indeks, og jeg derfor ikke bør spise dem - og slet ikke alene . Jeg kæmper stadig en daglig kamp mod trangen til sødt, og jeg prøver hele tiden at opfinde 'sunde' søde ting, som jeg kan hælde i mig. Og så kikser den med dadlerne, som jeg ofte tolererer uden at blive direkte dårlig, men de er jo stadig med til at påvirke mit blodsukker - og kan så også føre til, at jeg får det rigtig skidt som i søndags.

Jeg må tage mig sammen og undlade dadler og lign. og få købt noget proteinpulver - da jeg ofte er så træt af at spise 'tung stenalderkost', og derfor gerne vil kunne lave en smoothie eller shake engang imellem. Kan du anbefale et særligt proteinpulver? - Har indtryk af at der er stor forskel på både kvalitet, men også afhængig af, hvad det er lavet af.

Mht æg har jeg desværre i øjeblikket intolerance overfor det. Jeg har ikke spist æg siden marts - men kan stadig ikke tolerere det. Jeg har dog ikke testet, om jeg måske kun reagerer på hviden eller blommen, men det skal jeg have gjort. Savner æg!!

Og tak for tippet om bogen - den vil jeg prøve at skaffe.

Tusind tak begge 2 - det hjælper meget at få respons herinde! Jeg bliver hele tiden klogere - og får øje på nye veje, jeg kan gå