Side 10 av 16 Først 12345678910111213141516 Siste
Viser søkeresultater 91 til 100 av 153
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Standard Sv: Hashimoto's siden 2003

Kun to timer efter at jeg havde skrevet ovenstående håbefulde indlæg i går, blev jeg ramt af et voldsomt 'anfald' af lavt blodsukker. Det er kommet nogle gange her på det sidste, efter at have været næsten helt fraværende, siden jeg ændrede min kost for snart 2 år siden. I går var dog rigtig voldsomt, og jeg forstår ikke helt, hvorfor det skete, da jeg ikke havde spist markant flere hurtige kulhydrater end ellers.

Jeg havde dog indtaget en shake, som jeg havde lavet af banan, dadler, kakaopulver og vand, men det kan min krop som regel godt klare. Ca. 1 time efter, at jeg havde indtaget shaken, blev jeg pludselig meget træt, fik lidt kvalme, svien i maven, ondt/svien i musklerne - særligt nakken, blev svimmel mm. Jeg tænkte, at jeg ville have godt af lidt afspænding, så jeg lagde mig på min yogamåtte for at 'meditere' lidt. Her faldt jeg næsten i søvn, men det var mere sådan en mærkelig tilstand, som når man har høj feber - meget ubehageligt. Følte mig fuldstændig drænet. Efter noget tid tog jeg mig sammen og 'stod op' for at lave lidt aftensmad. Under madlavningen kom de gener, som jeg normalt forbinder med lavt blodsukker: rysten, kvalme, konfus, besvimelsesfornemmelse osv. - og det blev bedre, da jeg fik spist nogle proteiner og salt - og endnu bedre, da jeg supplerede med lidt kulhydrater. Resten af aftenen var jeg meget træt og er det også i dag.

Jeg har fået målt lave blodsukkerværdier i blodprøver - og jeg har forhøjet levertal...men lægen har ikke kommenteret på det eller givet nogen forklaring.

Jeg har en fornemmelse af, at mine 'blodsukker-ture' hænger sammen med mit pres øverst til venstre i maven - og altså med min bugspytkirtel, men jeg kan ikke helt gennemskue, hvordan det er relateret. Er der mon nogen, der har input til dette? Eller til det med lavt blodsukker og hormonbehandling i det hele taget?

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Tak for dine updates Sharon
    Jeg bliver bare rigtig glad for at høre om din fremgang og om, at du tager dig så godt af dig
    Sikke mange ting, du jonglerer med...

Jeg kan heller ikke helt gennemskue det med dit cortisol, men det tyder vel på, at det er meget ustabilt - skiftende mellem højt og lavt? Og det tyder jo så igen under alle omstændigheder på slidte binyrer. Blodsukkerproblemer kan jo også meget vel hænge sammen med det, så en god dosis ekstrakter er nok vigtigt.

Et enkelt spørgsmål:
    Har du fået ordineret pregnenolone hos Hertoghe, og tager du det i så fald?
    Jeg spørger fordi, det jo også for nogen kan være sådan, at det er pregnenolone, der giver tendens til uren hud, hvis dosis er for høj, og et åbent spørgsmål er, om din lavere dosis DHEA ikke kan bidrage til yderligere binyrestress?

Men hvis du ikke tager pregnenolone, er det jo ikke aktuelt...!

I øvrigt synes, jeg det lyder vildt godt med den infrarøde sauna. Jeg havde det SÅ godt med det, og håber bare så meget på, at min krop igen kommer til at kunne "trække det"

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hashimoto's siden 2003

Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
    ... jeg forstår ikke helt, hvorfor det skete, da jeg ikke havde spist markant flere hurtige kulhydrater end ellers.
    Det har du nu alligevel, Sharon. Både bananer og dadler er rene kulhydrat(glukose)bomber...

Jeg havde dog indtaget en shake, som jeg havde lavet af banan, dadler, kakaopulver og vand, men det kan min krop som regel godt klare. Ca. 1 time efter, at jeg havde indtaget shaken, blev jeg pludselig meget træt, fik lidt kvalme, svien i maven, ondt/svien i musklerne - særligt nakken, blev svimmel mm. Jeg tænkte, at jeg ville have godt af lidt afspænding, så jeg lagde mig på min yogamåtte for at 'meditere' lidt. Her faldt jeg næsten i søvn, men det var mere sådan en mærkelig tilstand, som når man har høj feber - meget ubehageligt. Følte mig fuldstændig drænet. Efter noget tid tog jeg mig sammen og 'stod op' for at lave lidt aftensmad. Under madlavningen kom de gener, som jeg normalt forbinder med lavt blodsukker: rysten, kvalme, konfus, besvimelsesfornemmelse osv. - og det blev bedre, da jeg fik spist nogle proteiner og salt - og endnu bedre, da jeg supplerede med lidt kulhydrater. Resten af aftenen var jeg meget træt og er det også i dag.
    Det som skete var, tror jeg, at der ikke var protein med i din shake, og jeg gætter at det var et mellemmåltid, dvs. ret længe efter sidste måltid mad. Når man får, på tom mave, en shake hvor største part af volumen består af banan og dadler, stiger ens insulin omgående, forbrænder bananens og dadlernes sukker, og hvis mængden af sukker var høj til at begynde med, bliver også insulinstigningen høj. Når sukkeret fra bananen og dadlerne først er "væk" - da "tømmes" glukosedepoter i alle iltforbrugende celler og man kommer i underskud af glukose, fordi der fortsat er "ledig" insulin i omløb. Det fortsatte overskud af insulin "kalder" på mere glukose, og det løser kroppen ved at "tvinge" leveren til at omdanne proteiner fra kroppens proteinholdige væv til glukose, fortrinsvis muskelvæv, og denne nedbrydning inkl. (affalds)metabolitter der dannes i processen - gør dødtræt i lang tid efter. Derimod hvis der var protein med i shake - ville leveren arbejde med det, i stedet for at skulle "stjæle" fra musklerne.

Det er en "slag-på-tasken-forklaring" fordi det var længe siden, jeg sidst har læst mig op i disse ting, men måske kan BenteR tilføje noget her?

Dadler ville jeg selv nok opgive helt, i hvert fald så længe man plages af hypoglykæmi... Derimod bananer kan du nyde uden problemer, hvis du holder dig til de umodne, grønne bananer. De indeholder nemlig en ganske speciel stivelse, vi mangler rette enzym til at spalte, og det betyder, at uanset at du spiser flere grønne bananer på en gang, vil det ikke trigge insulin i samme grad, som modne bananer gør. Faktisk har grønne bananer ret lavt GI, 100 gram består mest af vand, ca. 6,5 gram kulhydrat og 25 kcal. Ellers er der de samme nutrienter i grønne og modne bananer, så du går ikke glip af noget, ved at spise dem umodne.

Hvis du gerne vil havde bananshake, eller anden shake med kulhydrater, vil jeg gerne foreslå, at du altid har pasteuriserede æggeblommer i køleskabet og hvis du blander 2-3 af disse æggeblommer i lige-meget-hvilken-shake, vil du opleve både at det smager godt, og nok også at proteiner i æggeblommer stabiliserer insulin, så du bliver mæt og veltilpas, uden at blodsukkeret falder for langt ned. Desuden er æggeblommer det rene nutrient-skatkammer, i en form som vores hypothyreose-hæmmede-kroppe supernemt kan optage, hvilket for os er altid en kæmpe gevinst. Velbekomme.

Jeg har fået målt lave blodsukkerværdier i blodprøver
    Har du set denne bog? Selv om den er gammel, er den en guldgrube af nyttig information om lavt blodsukker. Fås sikkert på biblioteket.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Tak for dit svar Luuna.

Jeg har ikke fået ordineret Pregnenolone fra min belgiske læge, så det kan ikke være det. Men jeg er også rigtig ærgerlig over, at måtte gå ned i DHEA-dosis, da min værdier ved alle prøver har været lave. Jeg kunne godt leve med min urene hud og fedtede hår, men jeg har forstået, at de er udtryk for, at jeg danner for mange mandlige kønshormoner, og det skal helst undgås, så jeg kan ikke rigtig se, at jeg kan gøre andet end at prøve at sænke dosis. På sigt skal jeg måske prøve pregnenolone i stedet for DHEA... det skal jeg have sat mig mere ind i.

Er glad for at høre, at du også har haft gode erfaringer med infrarød sauna. Hvordan oplever du det, når din krop 'ikke kan trække det'? Jeg 'bilder mig ind', at det er godt for mig, men jeg har ofte øgede nakkesmerter og let hovedpine bagefter - og dagen efter er jeg ofte mere træt. Jeg har dog valgt at tænke, at det stadig er godt, og at generne måske er tegn på udrensning af affaldsstoffer.... men jeg aner det jo faktisk ikke...

Og tak til dig Anisa for din grundige forklaring! Jeg vil rigtig gerne forstå, hvad der sker. Og så må jeg indrømme, at jeg er lidt flov, fordi jeg jo godt ved, at både modne bananer og især dadler har et MEGET HØJT glukemisk indeks, og jeg derfor ikke bør spise dem - og slet ikke alene . Jeg kæmper stadig en daglig kamp mod trangen til sødt, og jeg prøver hele tiden at opfinde 'sunde' søde ting, som jeg kan hælde i mig. Og så kikser den med dadlerne, som jeg ofte tolererer uden at blive direkte dårlig, men de er jo stadig med til at påvirke mit blodsukker - og kan så også føre til, at jeg får det rigtig skidt som i søndags.

Jeg må tage mig sammen og undlade dadler og lign. og få købt noget proteinpulver - da jeg ofte er så træt af at spise 'tung stenalderkost', og derfor gerne vil kunne lave en smoothie eller shake engang imellem. Kan du anbefale et særligt proteinpulver? - Har indtryk af at der er stor forskel på både kvalitet, men også afhængig af, hvad det er lavet af.

Mht æg har jeg desværre i øjeblikket intolerance overfor det. Jeg har ikke spist æg siden marts - men kan stadig ikke tolerere det. Jeg har dog ikke testet, om jeg måske kun reagerer på hviden eller blommen, men det skal jeg have gjort. Savner æg!!

Og tak for tippet om bogen - den vil jeg prøve at skaffe.

Tusind tak begge 2 - det hjælper meget at få respons herinde! Jeg bliver hele tiden klogere - og får øje på nye veje, jeg kan gå

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Tak for dit svar Luuna.

Jeg har ikke fået ordineret Pregnenolone fra min belgiske læge, så det kan ikke være det. Men jeg er også rigtig ærgerlig over, at måtte gå ned i DHEA-dosis, da min værdier ved alle prøver har været lave. Jeg kunne godt leve med min urene hud og fedtede hår, men jeg har forstået, at de er udtryk for, at jeg danner for mange mandlige kønshormoner, og det skal helst undgås, så jeg kan ikke rigtig se, at jeg kan gøre andet end at prøve at sænke dosis. På sigt skal jeg måske prøve pregnenolone i stedet for DHEA... det skal jeg have sat mig mere ind i.

Er glad for at høre, at du også har haft gode erfaringer med infrarød sauna. Hvordan oplever du det, når din krop 'ikke kan trække det'? Jeg 'bilder mig ind', at det er godt for mig, men jeg har ofte øgede nakkesmerter og let hovedpine bagefter - og dagen efter er jeg ofte mere træt. Jeg har dog valgt at tænke, at det stadig er godt, og at generne måske er tegn på udrensning af affaldsstoffer.... men jeg aner det jo faktisk ikke...
    Det var da ærgerligt, at vi ikke kunne give pregnenolone skylden
    Men dit behov for DHEA kan jo have reguleret sig, efterhånden som din krop begynder at komme sig

Jeg bed mærke i, at du skrev, at du plejer at kunne klare den type shake med dadler, men jeg tror, Anisa har fat i den lange ende

Teitelbaum har skrevet en bog om, hvordan man kan komme fri af flere forskellige former for sukkerafhængighed
    https://secure.endfatigue.com/store/...ications/bsan/

Og han har netop lagt sidste hånd på en kogebog med samme mål:
    http://www.beatsugaraddictionnowcookbook.com/

Jeg får stadig lidt modstand på de "amerikanske overskrifter", men jeg har endnu ikke set noget fra ham, der ikke er kvalitet.

Mht. infrarød sauna, så har jeg nogle meget usædvanlige reaktioner, som jeg endnu ikke helt kan forklare. De er både kraftige og langvarrige, og det skyldes muligvis både provokation af infektioner og heftig forgiftning...
    Jeg får de samme reaktioner som dig - blot i hele kroppen, og siden sidste efterår, er der desuden sket det, at min temperatur stiger i flere dage efter.
    Når jeg bruger udtrykket at min krop ikke kan "trække det", så er det fordi, jeg nu har erfaret, at al afgiftning kræver mere stofskiftehormon

De reaktioner, du har, er normale, og det, du skriver om udskillelse af affaldsstoffer, er rigtigt
    De bliver frigjort fra (især?) fedtvæv, og kommer så ud i blodbanen. Det er jo ikke alt, der kan komme ud igennem huden.

Husk rigeligt med vand og elektrolytter lige bagefter: Calcium, magnesium og kalium...

Jeg er en smule misundelig, for da jeg kunne tåle det, fik jeg mere energi, færre smerter, større bevægelighed og større velværefølelse i det hele taget. Som en sidegevinst blød fin hud...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hashimoto's siden 2003

Jeg må tage mig sammen og undlade dadler og lign. og få købt noget proteinpulver - da jeg ofte er så træt af at spise 'tung stenalderkost', og derfor gerne vil kunne lave en smoothie eller shake engang imellem. Kan du anbefale et særligt proteinpulver? - Har indtryk af at der er stor forskel på både kvalitet, men også afhængig af, hvad det er lavet af.
    Anbefaler Hemp Protein, fordi det indeholder mere/flere aminosyrer end både mælke-, soya- eller æggehvideprotein. Det giver heller ikke maveknæb, andre proteinpulvere godt kan finde på at give på dårlige dage. Man skal dog være opmærksom på, hvilket og hvor, fordi priserne kan være for høje. Denne er dog god både til prisen og kvaliteten (bare eksempel).

Mht æg har jeg desværre i øjeblikket intolerance overfor det. Jeg har ikke spist æg siden marts - men kan stadig ikke tolerere det. Jeg har dog ikke testet, om jeg måske kun reagerer på hviden eller blommen, men det skal jeg have gjort. Savner æg!!
    Altså... Når du ikke har fået æg siden marts.... Ved du hvad, Sharon? Der er så mange "nutrient-skatter" i æggeblommerne, at det måske er lidt af spildt tid/gevinst, at du endnu ikke har testet OM det er hele æg eller kun hvider, der giver dig maveproblemer. Jeg er dog selv så overmodig (pt), at jeg tør vædde på, at det er hviderne der plager din mave/tarm, og at du vil flot og fint tåle æggeblommer. Få det testet i en fart, så du ikke alt for længe endnu, går glip af den enorme gevinst æggeblommernes nutrienter betyder for helsen. Det er ikke småting.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Træls med denne oplevelse, Sharon, men dejligt at læse, at du ellers går fremad

Krom skulle nedsætte trangen til sødt, og jeg kender et par stykker, der siger, at det er sandt

Det skulle bl.a. være i stand til at påvirke insulinet.

Læs om krom fx her: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm.../grp=8/menu=2/

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Tak for svaret Anisa. Jeg vil prøve at finde noget hemp/hamp protein, der er til at betale. Holder mig også helst fra alt, der har med komælk at gøre i øjeblikket, så for en sikkerhedsskyld er det nok godt ikke at bruge valleprotein.

Jeg faldt i går over dette produkt - ret dyrt - men lyder som om, det er det bedste af det bedste. http://www.sunwarrior.com/ Nogle erfaringer med dette?

Og ja, jeg må ha fundet ud af det med æg! Det er først lige for nylig, at jeg er blevet klar over, at det ikke nødvendigvis er hele ægget, jeg ikke kan tolerere.

Til Nielsigne: Tak for tippet med Krom! Jeg har faktisk brugt det med samme formål tidligere, men har slet ikke tænkt på det denne gang.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

En lille update fra mig:

Jeg sænkede for et par uger siden min dosis af DHEA fra 5 mg til 2,5 mg pr. dag (efter samråd med min belgiske læge, da jeg omdanner det til mandlige kønshormoner og får bumser og fedtet hår) - og nu er mine muskelgener vendt kraftigt tilbage. Jeg har ondt i alle muskler, som om jeg har løbet et maraton, selvom jeg bare har tøffet lidt rundt herhjemme. Når jeg trykker på mine lårmuskler, gør det fx virkelig ondt. Mine øvre rygmuskler er næsten de værste, og jeg har slet ikke kræfter i dem til at holde mig siddende i længere tid ad gangen, så jeg er nødt til at ligge meget, hvis det ikke skal gøre rigtig kvalmende ondt. Der er både tale om decideret smerte, men også noget, der bedre kan betegnes som 'svien'. Jeg kan heldigvis stadig gå (er rædselsslagen for igen at ende der, hvor mine muskler blev så svage og stive, at jeg ikke kunne), men kan mærke, at det også er blevet tungere.

Nogle dage bliver muskelsmerterne også til uudholdelige hovedpiner, der sidder i bihuler og nakken på een gang.

Dertil kommer, at jeg bliver forpustet og stakåndet af meget lidt. Jeg var i dag i infrarød sauna og forsøgte efterfølgende at svømme lidt. Efter to baner var jeg så overbelastet med pres i brystet og hovedet og svært ved at få vejret, at jeg måtte stoppe. I sidste uge kunne jeg svømme otte baner, førend jeg fik det sådan. Jeg bliver overanstrengt, bare jeg er lidt i køkkenet og vasker op eller laver mad.

Jeg vil så gerne forstå, hvad det er, der sker, men synes, det er super svært at gennemskue. Jeg kan jo ikke være sikker på, at det er nedgangen i DHEA, der er årsagen til, at jeg har fået det værre. Det kan jo også være, at det ikke direkte er DHEA'en, men at nedgangen i den påvirker nogle af de andre hormoner, der så skal justeres? Kan der være tale om for meget eller for lidt Erfa?

Jeg synes, det er så frustrerende, at det ikke lige er til at gennemskue, om man skal op eller ned i Erfa! Jeg har f.eks. tør hud, muskelstivhed og har taget en smule på, men samtidig er jeg varm om natten og har hovedpiner og muskelsmerter - så får jeg for meget eller for lidt? Mine seneste blodprøver viste et middel T4 og en T3 lidt over middel, men jeg har ikke FT3 tallet, da endokrinologen ikke længere må tage det.

Jeg har netop haft menstruation, og en uge op til oplevede jeg slem PMS med væskeophobninger, hævede bryster, ubehag, træthed, sukkertrang, smerter i underlivet osv. Da menstruationen endelig kom, varede den ikke meget mere end 36 timer. Så her er der også et eller andet galt. Måske får jeg for lidt progesteron eller?

Hvis der er nogle af jer kloge kære mennesker herinde, der har nogle input, tager jeg meget gerne imod!

Jeg har skrevet vedr. ovenstående til min belgiske læge, men hun svarer ofte kort og først efter noget tid, og jeg har først tid til konsultation i slutningen af marts. Tænker at jeg må gøre noget inden, da jeg ikke kan holde tanken om disse muskelsmerter og hovedpiner ud så længe.

Ellers kan jeg fortælle, at jeg siden sidst nu har fået indkøbt Adrenal Stress end og tager dem fra i morgen. Er spændt på, om det vil gøre en forskel.
    Jeg er også begyndt på Acetyl-L-Carnitin og Glycoernæring - og afventer at modtage D-Ribose.
    Jeg er dog begyndt at overveje, om jeg måske tager for mange forskellige tilskud på een gang - og vil måske prøve at skrive listen op herinde og høre, hvad I andre mener....

Og i posten er der 3 bøger på vej til mig: Henrik Isagers 'Blinde pletter', Teitelbaums 'From Fatigued to Fantastic' og så Andreas Moritzs 'Elsk din lever'. Så mangler jeg bare at få fat på 'Lavt blodsukker' af Martin Budd -så har jeg læsning til noget tid (hvis jeg altså overhovedet kan holde fokus - ellers bliver det til MEGET lang tid )

Rigtig god aften til alle

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Kære Sharon

Det, du her beskriver, ligner utroligt meget mine symptomer, og det er vigtigt for mig lige at få givet et par overvejelser/kommentarer med på vejen, selvom jeg har lidt vel meget hjernetåge i dag. Tilgiv mig, hvis jeg ikke får det hele med og laver rigeligt med anslagsfejl

Inden jeg nåede til dit afsnit om, at du lige har haft menstruation, tænkte jeg på, at jeg ville spørge om det.
    Mine smerter forværres nemlig betydeligt, når mit østrogen og progesteron er lavt i den periode, og det gælder især den brændende/sviende smerter på lårerne, som jeg også har. Jeg har aldrig fået mine kvindelige hormoner testet, men jeg oplever sammenhængen som meget tydelig.

Jeg tænker altså, at der godt kan være en sammenhæng med den lavere dosis DHEA, som du skriver, og at der også kan være en sammenhæng med, at du har udeladt østrogentilskud.
    Du har jo gode grunde til at gøre begge dele, og det er tilsyneladende svært at regulere hos dig.

Som jeg før har skrevet, har jeg haft gode oplevelser med det homøopatiske østrogen-remedie Refemme fra Allergica.
    I mellemtiden har jeg imidlertid fået en ny erfaring og gjort mig nogle overvejelser.

Efter min sidste menustation (ikke den seneste men gangen før), fortsatte de symptomer, som jeg plejer at have, og som du altså også nævner, og jeg kunne ikke som normalt mærke, at jeg havde ægløsning. Ved et tilfælde læste jeg på i en artikel fra Life Extension, at melatonin muligvis kan forhindre ægløsning. Sådan tror jeg nu langt fra, det nødvendigvis er, for jeg har ikke oplevet det tidligere. Jeg havde jo imidlertid sat min dosis kraftigt op i samarbejde med min holistiske læge, og det kan muligvis have spillet ind?
    I al fald er jeg landet på den foreløbige konklusion, at der også her gælder den gylde regel, at man bør holde sig til en fysiologisk dose, med mindre man har særlige grunde til at behandle med høje doser. Jeg har dog ingen problemer haft med 3 mg!

Jeg har desuden sat mig lidt mere ind i Allergicas produkter, som jeg har stor respekt for, og jeg har fundet ud af, at de har et middel, som direkte stimmulerer æggestokkene. Det hedder Ovaria Comp (må ikke bruges efter overgangsalderen).
    I dag en uge efter min seneste menstruation, har jeg taget mine første 10 dråber (valgte en udrensning inden). Jeg er spændt på, om de sammen med den lavere dosis melatonin og progesteron, som jeg har holdt pause med en uge denne gang, kan gøre noget ved de smerter, jeg oplever som relateret til et lavt niveau af kvindelige hormoner

- spørg evt. her eller på min tråd hvordan det er gået, hvis jeg ikke får skrevet om det, og du er interesseret i at vide om det

Når jeg nævner homøopati i den her forbindelse er det fordi, det i vid udstrækning giver kroppen mulighed for selv at regulere sig - hvis altså f.eks. ernæringsmæssige forudsætninger er tilstede, tænker jeg.

Pregnonolone i lav dosis, kan måske også være en god mulighed - men ellers i første omgang tale/skrive med lægen om en større dosis progesteron eller blot forsøge? Dette kan også have sammenhæng med hovedpinen (man kan prøve at smøre en lille smule i tindingerne).

Mht. thyroid-dosis er der mange, der ved meget mere end jeg. Derfor blot et par erfaringer til deling...

Jeg har fundet ud af, at min krop har brug for en større dosis ved alle former for afgiftning (og ja - jeg tror også, det kan hænge sammen med en lavere dosis af andre hormoner) og naturligvis fysisk aktivitet. At tage 15 mg. ekstra letter mine reaktioner på intravenøs C-vitamin og infrarød sauna. Begge dele er kraftigt afgiftende.

Hjertebanken (forskellige former) og forpustethed er en væsentlig del af min træthedssygdom. Når jeg mangler thyroid virker det på mig som om, at mit hjerte førsøger at slå hårdere og mere, for simpelthen at "trække det hele". Det var meget slemt en aften for et par dage siden (jeg behøver ikke svømme - det er nok at lave lidt mad), og så tog jeg resolut 15 mg. ekstra, selvom det var sidst på aftenen. Det hjalp indenfor en time!

Igen: Der er andre, der ved meget mere - men umiddelbart tænker jeg, at det ikke kan skade at gøre et forsøg eller to med at justere din dosis på den måde?

Måske kan man forestille sig, at du efter sauna og omkring din menstruation har haft mangel på både østrogen, progesteron og thyroid, der har gjort det særligt svært at svømme? I hvert fald progesteron og thyroid...?

Mht. til at tage mange kosttilskud på én gang, så tænker jeg, at det kan være nødvendigt i en periode, og jeg deler den holdning, at det er vigtigt at sætte ind alle de steder, hvor det er muligt i de her komplekse sygdomme, hvor så mange ting spiller sammen.

Jeg tænker imidlertid, at det er nødvendigt, at man løbende går dem alle igennem og er helt skarp på, at hvad man tager hver enkelt tilskud for og om man har brug for det, og at der ikke er nogen af dem, der modarbejder hinanden.
    Det afløser ikke ordentlig kost, og meget kan desuden lettes ved at tage et godt dækkende tilskud som basis. Teitelbaums vitaminpulver virker for mig allerede efter et par dage - og jeg er SÅ ked af, at jeg ikke kan tåle at tage det i mere end 3 - 4 dage, fordi jeg ikke tåler mælk (der er valleprotein i).

Med mindre, der er noget, man ikke kan tåle, om man skal finde ud af, hvad det er, kan man så gøre det, at i stedet for at lægge et tilskud på ad gangen, kun FJERNER et ad gangen - på den måde, kan man afdække, hvordan lige netop dette ene tilskud virker for en lige netop nu.

Sådan kan man også trappe ud, når man skal finde frem til sine nødvendige vedligeholdelsestilskud og doser...

Til slut blot et lille citat af min favoritlæge:

Estrogen and progesterone levels drop around one's period, which is what causes the period to occur. These hormones are critical for sleep and energy, and in women who are already deficient, the drop in hormone levels can cause fatigue, pain, insomnia and often anxiety — leaving them miserable around their period
    http://www.endfatigue.com/health_art...every_day.html

Og en kortfattet artikel om PMS:
    http://www.endfatigue.com/natural_cures/pms.html

Lykke til - og god dag til dig!

Side 10 av 16 Først 12345678910111213141516 Siste

Lignende tråder

1. Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
    Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 22
    Siste melding: 07-05-10, 22:07
  2. Hashimoto`s metafor (billede)
    Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!