Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Hybrid View
-
17-01-12, 00:14 #1
Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..
-
17-01-12, 07:30 #2
Du har kalt tråden din "Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte"
Du kan finne litt på lommelegen.no og andre steder hvis du søker litt hvor legen mener at det kan være lurt med testbehandling med hormoner:
http://www.lommelegen.no/861990/lavt...e-i-grenseland• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-01-12, 14:18 #3
fikk tlf fra Oslo City legesenter.. han mente at jeg ikke burde bruke levaxin når jeg har angst?? og sett TSH i forhold til FT4 så var prøven ikke unormal.. og han måtte følge vanlige legestandaer.. han er allmennlege og sa jeg burde gå til en spesialist.. feks volvat.. ( men er det ikke svindyrt der??)
Så da følte jeg at jeg ikke kunne overprøve hans ord men godta dem.. vil tro at det gjelder for de fleste leger denne praksisen..
Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. alt er jo så dyrt..
-
17-01-12, 14:32 #4
Legestandard
- da må han mene (hellige) tall, da - og ikke legeeden 
Jeg hadde engang en lærer på videregående som sa følgende:
"Mennesket er det eneste i samfunnet som ikke er standarisert".
Han mente vel at det ikke lar seg gjøre - jeg syns fremdeles det er en fin betraktning.
Hvis legen din mener du bør gå til spesialist - så får han gi deg en henvisning til en da
Har du utskrift av journalen din?
Slik lesning kan kanskje ovebevise deg om at du bør bytte fastlege.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
17-01-12, 15:24 #5
-
17-01-12, 16:44 #6
TSH ligger jo nå for høyt. Og den øker, det er tegn på at stoffskiftet er ute av kurs.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-01-12, 17:41 #7
Ja og med alle de sympt også som jeg har skulle jo en tru man fikk behandling..

Nå blir planen videre å gå som avtalt på spesialistsenteret den 25. jan.. og til fastlegen i begynnelsen av feb. Fastlegen min ser meg for den jeg er og hører på hva jeg har og si.. jeg tror ikke å bytte fastlege er løsningen.. da det bare er enkelte leger som ikke følger den gyldne standarden på prøvesvar av stoffskifte.. så da måtte jeg nok ha skiftet fastlege endel tror jeg..
Legen min har også henvist meg til ME senteret på ullevål. Men der har jeg ikke hørt et pip fra.. så jeg lurer på om ikke hun heller kan henvise meg til me-utreding på Ahus istedet for.. Når det gjelder ME må de utelukke ALT annet før de setter en diagnose. Og da vil jeg ikke tro de kan "overse" stoffskifte prøvene slik som de andre gjør?!
Jeg må ihvertfall få en avklaring. Sist jeg var hos fastlegen så sa hun at prøvene mine var normale.. men nå har hun ikke det argumentet å komme med da TSH er på 6,6..
-
17-01-12, 21:42 #8
Minsten min på 21 år fikk ME-diagnose før jul selv om TSH- tallene hans svinger mellom 2,3 og 6,6, så ikke en gang der griper de tak i avvikende tall.
Hans problemer er ME. Punktum. TRAS og anti-TRO er ikke viktig og sjekke selv om jeg har begge og guttungen har halvparten av genene sine fra meg.....
Lignende tråder
-
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 19:10 -
Har jeg lavt stoffskifte? Hvordan tolke tall??
Av Ellen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 18-06-06, 14:55 -
Hvordan kombinere jobb og stoffskifte??
Av Angel.. i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 05-10-05, 10:58 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat
Bokmerker