Kære flaggstang
Jeg må give Admin ret i, at der her findes en tone, som går igen hos nogle alternativt orienterede mennesker af en bestemt type. Jeg selv anser dem for at være såvel respektløse som skrækindjagende. Desværre kan man jo møde mennesker med denne overbevisning mange steder både som privatperson og som patient.

Jeg tillader mig at citere mig selv:
Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
At man faktisk skaber sit eget liv er på en gang tillokkende og skræmmende. Kun skræmmende, hvis man ikke vil tage ansvar, hævder så nogle. Meeeen ...
En af mine gode bekendte fortalte, at en af hans naboer nu var død af kræft. Dette var dobbelt - eller mange gange dobbelt - mere trist, end det i forvejen var, eftersom manden døde i dyb ensomhed - hjemme hos sin kone. Sagen var den, at konen var meget meget optaget af de her tanker om, at man skaber sit eget liv, og det endda når man er ved at miste det. Hun kunne simpelthen ikke begribe, at manden ikke bare tænkte på en anden måde, så han holdt op med at være syg Og hun tog det sådan, at han jo måtte ønske sig væk fra hende og børnene, når han ikke gjorde det anderledes. Han satte ikke pris nok på sin familie til at ville leve. Mente hun.

For nogle år side gik jeg af interesse til nogle forelæsninger i medicinsk sociologi. Her fortalte professor dr. med. Peter Elsass blandt andet, at diverse retninger, behandlere og andet inden for blandt andet New Age er storleverandør til de psykiatriske hospitaler - i den forstand, at folk, der har et eller andet problem i livet, ender med at føle så stor skam, sorg og vrede, at det er ved at tage livet af dem - eller det vil sige, nogle af dem er ved at tage livet sig selv - fordi de ikke magter at tænke sig ud af de problemer, de står plantet i op til halsen eller mere.
Det er trist, når nogen er ude for mennesker med denne tankegang Jeg føler med dig, flaggstang. Men Admin har også ret i noget andet:
Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
Ser mere ud til, at det er "personen" der gav sig selv nådestødet, ved selvforskyldt miste en ven (dig).

Ellers, kære du, vælg dine kampe (og dine venner) med omhu. Der er ikke tid og kræfter, i et liv med hypothyreose - til falske venner.
Nielsigne