Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Hybrid View
-
10-01-12, 23:14 #1
Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..
Takk for svar!

Hvilken lege i Oslo annbefaler dere?
Idag har jeg vært så sinna pga det brevet jeg fikk.. det er greit å avvise behandling om jeg ikke hadde hatt noen plager.. men når jeg ikke fungerer i det hele tatt så må de ta det på alvor.. nå er det 2. gang jeg bare blir henvist tilbake til legen uten noen forklaring på hvorfor jeg er sliten..
Sist gang syns de kortisolet var lavt så da tok jeg en utvida kortisol test på en time.. men siden jeg responderte som normalt på kortisol innsprøyta så var det visst ikke noe med binyrebarken heller..
-
10-01-12, 23:58 #2
Jeg er ikke så inne på det med leger i Oslo, pga at jeg bor i en annen landsdel. Men har da fått med meg D.S. på Heggeliklinikken. De skriver en del om ham her inne, og mange har vært hos ham og fått god hjelp. Ellers var jeg litt på leit siste vår, da jeg ikke kom noen vei, og fant en som jeg umiddelbart fikk tiltro til: Siri Aabel hos Green Doctors. Kanskje noen har vært hos henne også, og kan si noe om det? Googler du navnet så får du mange treff.
Det med kortisolet må du bare ta opp igjen ved anledning - det er ingen spøk å gå med slitne binyrer. Og slitne blir de om du går lenge uten behandling.
Nå er jeg så trøtt at jeg snart detter av stolen, så jeg må si god natt! Og så var det den stakkars katten da
Men han har masse uthus å gjemme seg i, så han er nok like pigg i morra!
-
13-01-12, 20:33 #3
huff idag er jeg ille.. orker ikke gå ut engang fordi jeg er så sliten.. mest lyst å dra på legevakta og få lagt meg inn fordi jeg føler meg såå ufattelig dårlig.. det sitrer i armene og brystet..
igår fikk jeg såvidt av meg sokkene når jeg skulle legge meg.. er for sliten til å ta dem av.. så kollapser jeg på kvelden fordi jeg er så utslitt.. jeg kunne kollapset med alle klæra på i senga, men tvinger meg til å ta dem av..
denne jula synes jeg ikke at vi har hatt en verdi jul.. det har vært rotete her i hele jula og det er ikke noe hyggelig!!
jeg ligger på sofaen omtrent hele døgnet.. orker bare å reise meg når jeg må på do eller jeg lager meg mat..
hver dag tvinger jeg meg selv til å stå på kjøkkenenet og lage middag til min datter på¨13 år.. og da gjør jeg litt husarbeid samtidig der inne.. hvis det ikke hadde vært for hun hadde jeg aldri orket å lage noe middag til meg selv..
Dette er ikke noe liv.. huff
Har bedt om å få kopier av de to siste blodprøvene jeg har tatt på spesialistsenteret...
-
14-01-12, 13:59 #4
Sender dig bare lige en tanke Bjørnemor!

Jeg håber, at du har det lidt bedre i dag - endnu en rystende historie om manglende kvalificeret hjælp!
-
14-01-12, 19:55 #5
jeg ringte legevakta idag for å høre litt.. men de kunne ikke gjøre noe for meg der.. jeg tenkte egentlig det da men.. det har gått opp for meg at dette er ikke noe jeg kan akseptere for alderen min som er 37 år.. man skal ikke ha mindre energi enn en på 85!!!
Jeg har ikke noe liv slik som livet mitt er nå.. de sa på legevakta at jeg kunne gå på bensebru legevakt og få en annen vurdering der..
-
14-01-12, 20:13 #6
Ikke lett når man treffer stivbeinte leger som VET hvordan vi har det i våre kropper.
Av og til skulle jeg ønsket jeg hadde evnen til og la andre FØLE det jeg føler. Gjett om enkelte leger skulle fått oppleve hvordan det er og være fanget i en stoffskiftesyk kropp
Tror ikke de da ville være så kjappe til og fortelle at vi ikke har det så ille
-
14-01-12, 22:12 #7
-
28-01-12, 12:30 #8
Jeg kjenner ikke til leger i Oslo egentlig annet enn Sofie Hexeberg som er blitt vår "kostholdsguru", så det går jo an å undersøke om hun også har erfaring med å behandle hypothyreose spesielt.
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
28-01-12, 13:34 #9
Videre, det kan være lurt å google når du lurer på ting, engelsk har jo flest treff. Dersom du gjør et søk på for eksempel "optimal TSH levels" får du mange inneressante treff. Også saklige, gode ting å ta med til legen, som denne fra de amerikanske myndighetene
På thyroid.com finner du også mye bra stoff om TSH. Samt en rekke andre steder, Drrind osvNormal values are 0.4 - 4.0 mIU/L (milli-international units per liter).
However, those without signs or symptoms of an underactive thyroid who have a TSH value over 2.0 mIU/L but normal T4 levels may develop hypothyroidism in the future. This is called subclinical hypothyroidism (mildly underactive thyroid) or early-stage hypothyroidism. Anyone with a TSH value above this level should be followed very closely by a doctor.
If you are being treated for a thyroid disorder, your TSH level should be between 0.5 and 3.0 mIU/L.
Normal value ranges may vary slightly among different laboratories. Talk to your doctor about the meaning of your specific test results.
Så, i denne verden vi befinne ross, med deverre en del litt for uvitende og skråsikre leger, er det lurt å gjøre hjemmeleksa si skikkelig. Det vil si, lær deg å google! Og ta med de seriøse treffene tilbake på legekontoret. Altså ikke de stedene som ser altfor alternative ut, det gjør sjelden lykke hos fastlegen. Lykke til!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
28-01-12, 16:31 #10
Eller tallet 14 for TSH?
Innlegget til månestråle:
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 19:10 -
Har jeg lavt stoffskifte? Hvordan tolke tall??
Av Ellen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 18-06-06, 14:55 -
Hvordan kombinere jobb og stoffskifte??
Av Angel.. i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 05-10-05, 10:58 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker