Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Hybrid View
-
30-04-10, 10:16 #1
Sv: Presentasjon helgemann - langt om lenge
Nogen gange føles det som om jeg glemmer at tage hjernen med "hjemmefra"... når jeg skriver her.
Der skulle selvfølgelig stå "dividere". Ikke "gange". Sooooorry. 
Et eksempel: en voksen mand/kvinde, der vejer f.eks. 87 kg, skal gange sin vægt med 0,454 (= et pound) og resultatet bliver en kropsvægt omregnet til pounds: 191,62995.
191,62995 pounds rundet op til 200 (det kan man lige så godt, da det er tale om marginaler) angiver en Levaxin-dose på 200 mcg/dag. Er man først stille og roligt nået op på denne dosering, kan man begynde regne med, at der vil ske skred og forbedring af ens helbred fordi, selv om jeg personligt mener at Thyroid USP er den bedste medicinering ved lavt stofskifte - kan Levaxin alligevel gøre det rimeligt, såfremt doseringen er høj nok.
Denne type af høje nok doseringer af syntetisk levothyroxin var normale og anvendte indtil det behagede verdens endokrinologer at HALVERE medicineringen, for at FASTHOLDE TSH SYNLIGT i blodprøverne. Det kan du/I læse om i Nora's tråd Endokrinologer halverte behandlingsdoser i 1973 + div. tråde i TSH-forummet.
Det ragede ikke alle disse ærværdige "læger", at såfremt TSH fastholdes "synligt" (målbart) vil det betyde for patienterne, at de skal (af lægerne) fastholdes i en tilstand af subklinisk hypothyreose, der kendetegnes ved at alle blodprøver er "pæne", men patienternes symptomer er uforandrede, dvs. patienterne er fortsat syge. Lægerne har (så at sige) ofret patienterne for at opretholdes TSH målbart.
Det er rent til grin, når syge med lavt stofskifte, i årevis (under)medicineres med 25, 50 og endda 100 mcg Levaxin pr dag og dette er den eneste forklaring på, hvorfor så mange er fortsat er syge selv om de er i behandling og kan fremvise "pæne" blodprøvetal.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-04-10, 10:27 #2
Sv: Presentasjon helgemann - langt om lenge
Jo, jeg bytta jo lege hele tia. Var før fastlegeordningen.
Men det hjalp ingenting - de var alle drilla til å si nøyaktig det samme : "Det finnes ingen annen medisin enn Levaxin".
For jeg hadde mistanke om at jeg ikke tålte den, jeg ble jo MYE bedre i noen dager når jeg slutta med den. Men jeg var vel bare en tulling som hadde forvilla seg inn i et legekontor......
Jeg må si at jeg var svært lojal til å begynne med, men etterhvert forsto jeg jo at det eneste de gjorde var å regulere dosen litt opp eller ned.
Og det greidde de meget dårlig - jeg ble bare verre og verre.
Så den gymnastikken overtok jeg selv. Jeg sa det til legen : dette har dere alle sammen mislyktes med i en årerekke - nå overtar jeg !
Og det gjorde jeg.
Med like dårlig resultat !
Mer eller mindre av noe som virker dårlig - virker dårlig........
Det ble et helt annet liv da jeg begynte med Armour Thyroid.
Men det vil ingen av legene hør på - de tror vel så enormt på sin egen fortreffelighet at ingen i verden kan nå fram. Iallfall ikke med sin ærlighet......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Presentasjon helgemann - langt om lenge
Av helgemann i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 12Siste melding: 12-01-12, 20:21 -
Gode og nemme opskrifter til Helgemann
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 21Siste melding: 08-03-11, 15:29 -
Presentasjon av meg
Av Caroline i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 23-05-10, 10:45 -
Ny presentasjon
Av Elis@beth i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 26-08-07, 21:30

Svar med sitat
Bokmerker