Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Threaded View
-
08-01-12, 17:50 #4
Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..
I min leges «verden» og ut fra hva han har lært er alle plager som jeg har pådratt meg veldig vanlige.
Mange av hans pasienter har også symptom som er noe han har lært hører med å bli eldre. Jeg godtar ikke slik forenklet forklaring, og selv etter 6½ år Levaxin ville jeg prøve Thyroid.
Mitt argument var at symptomene dukket opp til tross for at jeg har brukt syntetisk thyroxin (Levaxin og Liotyronin). Det bare ballet på seg med alle plagene mine, noe jeg ikke kunne godta som «normalt» for alderen:
• stive muskler i armene, nakken, beina
• nedsatt muskelkraft
• hendene dovner bort
• vonde ledd i knærne
• vondt under føttene, hælspore (Plantar fasciitis)
• ankler som svikter
• kramper i leggene
• ødem i beina, til tider
• vekttap-platå som har vart i 5 år (etter vekttapet på ca 15 kg i 2006)
• lav energi i forhold til da jeg var frisk
• høyt blodtrykk
• tynt hår og pistrete øyenbryn
• akne i hodebunnen
• dårlig konsentrasjon
• glemsom
• tåketanker (dvs. tankene ligger der inne i tåka)
• mentalt utkjørt
• irritabel
• søvnapnéa
• kan ikke gå i full jobb
I boka til Janie Bowthorpe «Stop the Thyroid Madness» forklares det inngående og kommer tydelig fram hvilke symptomer hypothyreose gir, noe som dessverre mange leger overser eller blåser av. Boken kan kjøpes på Capris.no «
Og så må du ikke stille spørsmål» av journalist Per Egil Hegge viser arrogansen hans kone opplevde på 80-tallet da hun hadde alle tegne på hypothyreose, men legene benektet det fordi det ikke kunne vises i en blodprøve!! Har det egentlig blitt bedre??
Dr. Mark Starr, som selv har hypothyreose har også skrevet en veldig god bok «Hypothyroidism Type 2: The Epidemic».
Det er noe forferdelig galt med medisinstudiet som ikke har lært leger å stille diagnosen hypothyreose utifra symptomer!!
Lykke til med å få hjelp og en riktig diagnose.
-lig hilsen Elbeth
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 19:10 -
Har jeg lavt stoffskifte? Hvordan tolke tall??
Av Ellen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 18-06-06, 14:55 -
Hvordan kombinere jobb og stoffskifte??
Av Angel.. i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 05-10-05, 10:58 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat
Bokmerker