Viser søkeresultater 1 til 10 av 200

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Standard Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation

Hurtig update

Jeg har haft nogle lidt turbulente dage ifølge min målestok, og jeg kan godt mærke, at det er energikrævende.
    Det positive er, at jeg har klaret det. Det ville jeg ikke have kunnet sidste år på samme tid.
    Det negative er, at jeg har været voldsomt udmattet i både hoved og krop, og at mine smerter har været mange og værre.

Jeg begynder imidlertid at få en ret god fornemmelse af, hvornår jeg i særlig grad har brug for de stofskiftehormoner, som jeg altså har for få af (interessant at afgiftning er en af dem).

Desuden er min oplevelse, at min egenproduktion falder temmelig hurtigt, og at det har været mere den sidste uges tid.
    Jeg går ud fra, at det er normalt? Og det kan være særligt udpræget i træthessygdommene pga. dysfunktionen i hypothalamus. "Thermostaten" er stillet for lavt så at sige...

Da jeg vågnede i morges havde jeg flere smerter, end jeg har haft den sidste tid. og jeg vurderede desuden, at mit cortisol var for højt.
    Jeg besluttede derfor at øge min dosis, før jeg havde regnet med at skulle gøre det - og det hjalp på begge dele!!

Jeg forsøger at gøre det samme med min eftermiddagsdosis, og så må vi se, hvordan det går...

Hvis det går, som jeg lige nu forventer, vil jeg fra i dag være oppe på 90 mg Thyreoid.

Interessant for mig i øvrigt, at det første jeg tænker på, når jeg f.eks. vågner og mærker utilpasheden og den ubehagelige lidt "speedede energi" (som slet ikke svarer til den energi, jeg i øvrigt har til rådighed), er, hvad der er på spil i forhold til mine aktuelle omstændigheder og mine følelser - mens jeg først bagefter bliver bevidst om, at det skyldes for lavt stofskifte og (for mig altså) deraf følgende forhøjet cortisol.

Hvor er jeg glad for, at jeg har opdaget sammenhængen, og at jeg nu kan gøre noget ved det.
    Der er simpelthen ting, som man ikke kan arbejde sig til med terapi - og omvendt kan man måske sige, at der er ekstra god grund til at have sit følelsesmæssige fundament i orden, når man har sådanne biokemiske sårbarheder...

Alt i alt synes jeg, det er en hård tid, men jeg er grundlæggende optimistisk og meget taknemmelig for, at medicinen virker

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Da jeg vågnede i morges havde jeg flere smerter, end jeg har haft den sidste tid.
    Kære Luuna Har du set tråden om Aminosyren DLPA (DL-Phenylalanine) og smerter?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Det har jeg Anisa - tak!
    Og det ser spændende ud. Aminosyren findes også i et produkt sammen med curcumin og boswellia, som der tilsyneladende er helt forrygende kliniske erfaringer med. http://www.endfatigue.com/store/prod...s/curamin-120/

Jeg har imidlertid valgt at skrive det bag øret, fordi jeg simpelthen ikke orker at putte flere tilskud i den mængde i min mave.
    Når jeg "tillader mig" (overfor mig) at indtage den holdning, er det selvfølgelig kun fordi, det efterhånden bliver tydeligere og tydeligere for mig, hvad de forskellige smerter kommer af og fordi, d-ribosen, magnetbehandling og thyroidhormonerne virker!

På et eller andet tidspunkt vil virkningen af hormonerne jo nok nå sit max, og i hvert fald vil jeg indenfor overskuelig tid komme op på en dosis, der ligger omkring det optimale for mig, og så kan jeg jo vende tilbage til det, hvis det er aktuelt.

Håber, det giver mening

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Nogen, der har lyst og kræfter til at tænke sammen med mig her?

D. 31/12 2011 skrev jeg:

Jeg er nu oppe på 2 x 30 mg Thyreoid - og det kan mærkes...!!
    Nu er der så gået godt en uge, og jeg har i et par dage været oppe på hele 2 x 45 mg.
    Min oplevelse er, at min krop råber på mere, og jeg har ingen reaktioner hverken fysisk eller psykisk, når jeg tager medicinen.

Jeg tror, min egenproduktion af stofskiftehormoner (og måske også andre) falder temmelig drastisk.
    Flere af de symptomer, der var bedret, er nu taget til igen. Det handler først og fremmest om min store udmattelse/afkræftelse og smerter, men også hævelsen omkring nakkehvirvlerne og i ansigtet (det er mest tydeligt i forhold til øjenlåg). Det holder også lidt hårdt med mit immunforvar.

Det er alt sammen symptomer, der blev bedret af medicinen, så jeg ved, den virker, og jeg er ikke i panik men noget træt af det
    På sigt tænker jeg også, at hvis det ikke er nok med Thyreoid, så vil det muligvis kunne hjælpe at supplere med noget rent T3.

Men alligevel... Nu havde jeg lige håb om at komme ud af sofaen nogle dage om ugen...

På onsdag (selvom det er svært at vente) regner jeg med at øge til f.eks. 2 x 60 mg afhængig af min krops reaktioner.

Er der nogen, der har en mening om, hvor hurtigt det er forsvarligt at øge herefter set i forhold til, at jeg på onsdag har været i gang med medicinen i 5 uger?

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Kære Luuna

Dejligt, at du stadig oplever, at stofskiftemedicinen hjælper dig.

Jeg kan ikke sige, hvad der er den bedste måde at gøre det på - kun dele mine egne erfaringer med dig. Når jeg stiger i Erfa, må jeg gøre det 15 mg ad gangen. Min oplevelse er, at det altid går rigtig godt i starten, men at jeg efter ca. 10-14 dage får en reaktion, der minder om overdosering. Denne ebber så som regel ud efter nogle uger. Jeg lader derfor som regel gå ca. 4-5 uger mellem hver stigning.

Det er slet ikke sikkert, at dette er den rigtige måde at gøre på. Jeg har også hørt, at det er bedre at stige hurtigere, så kroppens egenproduktion ikke når at falde for meget, samtidig med at man ikke er steget nok - men det er godt nok kompliceret - og sikkert meget individuelt afhængig af, hvordan vores krop og vores niveauer i alt muligt andet i øvrigt er.

Håber du finder ud af det på den bedste måde.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
    Min oplevelse er, at det altid går rigtig godt i starten, men at jeg efter ca. 10-14 dage får en reaktion, der minder om overdosering. Denne ebber så som regel ud efter nogle uger. Jeg lader derfor som regel gå ca. 4-5 uger mellem hver stigning.
    Det her genkender jeg. Men de "symptomer på overdosering", jeg har haft ind imellem har faktisk ikke været typiske i form af hjertebank; jeg får sådan en besynderlig stram fornemmelse rundt om hovedet, mest i tindingerne Så har jeg taget en kort periode, hvor jeg har taget lidt mindre eller kun øget hver anden dag, og så er det gået over.
    ---

Jeg kløjs lidt i det med egenproduktionen, for jeg mener ikke, jeg har nogen tilbage. Men jeg forstår det vist heller ikke helt.

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Tak Sharon og Nielsigne - begge jeres svar er til stor hjælp!
    Tak fordi I bruger kræfter på at dele!

Det, du skriver her Sharon...

Når jeg stiger i Erfa, må jeg gøre det 15 mg ad gangen. Min oplevelse er, at det altid går rigtig godt i starten, men at jeg efter ca. 10-14 dage får en reaktion, der minder om overdosering. Denne ebber så som regel ud efter nogle uger. Jeg lader derfor som regel gå ca. 4-5 uger mellem hver stigning.
    ... er netop det, jeg har en forestilling om, kan komme til at ske, når jeg overstiger eller blot nærmer mig det lave niveau af hormoner, som jeg i årevis selv har produceret...

At jeg indtil videre ikke har oplevet reaktioner efter flere dage, gætter jeg netop på, der skyldes, at min egenproduktion falder.
    Og det gør den så tilsyneladende hurtigere end din, hvilket jo ikke er så underligt, eftersom du har det primære problem i selve kirtlen, og jeg i hypothamalmus og hypofyse (ifølge denne hypotese om træthedssygdom, klinisk erfaring og min krops reaktioner )
    Hertil kommer jo så i øvrigt, at vi tilsyneladende begge også har et problem på celleniveau mht. omdannelse fra T4 til T3 og transporten ind i cellerne

Jeg synes da, det ser ud som om, du gør det på den helt rigtige måde - for dig!

Nielsigne, det her er en god ide, synes jeg:

Så har jeg taget en kort periode, hvor jeg har taget lidt mindre eller kun øget hver anden dag, og så er det gået over.
    Jeg læser det sådan, at det er den dosis, du øger med (altså den ekstra mængde), du kun tager hver anden dag?
    Det kan jeg benytte mig af, hvis jeg får den reaktion, som Sharon oplever

Måske har jeg en lille "midtvejskrise"?! Haha!
    I dag har jeg det bedre, og jeg føler mig faktisk en LILLE BITTE smule overdoseret, men det kan også være kortisol. I dag kan jeg ikke helt mærke, hvad der er hvad.
    Jeg er meget spændt på, hvad der sker, når jeg når op på de 120 mg. Måske er det ca. det niveau, min egenproduktion har ligget på...?

God vinterdag til jer! Jeres respons betyder meget for mig
    Nu vil jeg gøre klar til min ugentlige C-vitaminbehandling...

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Update

OK. Så nåede jeg også allerede nu dertil, hvor jeg må skære lidt i min dosis thyroid.
    Det bemærkelsesværdige er, at jeg alligevel er tilbage der, hvor jeg kan mærke en virkning på min energi, og hævelsen omkring nakkehvirvlerne har igen lagt sig lidt

Jeg prøvede at hæve min dosis med 15 mg, men det var for meget, så i dag har jeg igen kun taget 90 mg i alt.

Endnu mere bemærkelsesværdigt er det for mig, at jeg nu har fundet ud af, at det tilsyneladende er meget vigtigt for mig at få en ordentlig dosis om "morgenen". Hvor er vi bare forskellige... nogen skal have den til nat...

I går og i dag har jeg taget 60 mg mellem kl. 9 og kl. 10. Jeg har været forsigtig med de høje doser på én gang pga. mine meget kraftige reaktioner i starten, og jeg bliver da også lidt overdoseret af det.
    Men nu giver jeg det en chance, for begge dage har jeg oplevet, at den smule energi, jeg har, holder lidt længere.

To skridt frem og et tilbage er også frem - men mit humør er altså bedst, når det går frem

I øvrigt har jeg haft nogle reaktioner, der minder om en "healing crisis" (opblussen af symptomer, når kroppen begynder at hele sig selv). Det går tilsyneladende på afgiftning. Bl.a. har jeg metalsmag i munden, der kan være et tegn på neurotoxiner, som for mange er et stort problem i CFS, og som jeg døjer meget med. Metalsmagen kommer også ved højere doser intravenøs C-vitamin, end jeg får nu.
    Desuden fik jeg i går et udbrud af noget eksem på mine hænder, der kom, da jeg fik skiftet mine almalgamfyldninger. Det har efterfølgende kunnet blive provokeret af infrarød sauna, når affaldsstofferne kommer ud gennem huden.

Det kan altså se ud som om, at hormonerne begynder at virke på de udrensende organer...

I dag er jeg håbefuld!

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 15-09-10, 15:00
  2. Præsentation - langt om længe
    Av Pjevs i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 10-02-10, 21:42
  3. Høj TSH efter influenza
    Av gitteh i forumet TSH
    Svar: 4
    Siste melding: 17-01-08, 20:37