Viser søkeresultater 1 til 10 av 200
Threaded View
-
05-01-12, 13:46 #15
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Hurtig update
Jeg har haft nogle lidt turbulente dage ifølge min målestok, og jeg kan godt mærke, at det er energikrævende.
Det positive er, at jeg har klaret det. Det ville jeg ikke have kunnet sidste år på samme tid.
Det negative er, at jeg har været voldsomt udmattet i både hoved og krop, og at mine smerter har været mange og værre.
Jeg begynder imidlertid at få en ret god fornemmelse af, hvornår jeg i særlig grad har brug for de stofskiftehormoner, som jeg altså har for få af (interessant at afgiftning er en af dem).
Desuden er min oplevelse, at min egenproduktion falder temmelig hurtigt, og at det har været mere den sidste uges tid.
Jeg går ud fra, at det er normalt? Og det kan være særligt udpræget i træthessygdommene pga. dysfunktionen i hypothalamus. "Thermostaten" er stillet for lavt så at sige...
Da jeg vågnede i morges havde jeg flere smerter, end jeg har haft den sidste tid. og jeg vurderede desuden, at mit cortisol var for højt.
Jeg besluttede derfor at øge min dosis, før jeg havde regnet med at skulle gøre det - og det hjalp på begge dele!!
Jeg forsøger at gøre det samme med min eftermiddagsdosis, og så må vi se, hvordan det går...
Hvis det går, som jeg lige nu forventer, vil jeg fra i dag være oppe på 90 mg Thyreoid.
Interessant for mig i øvrigt, at det første jeg tænker på, når jeg f.eks. vågner og mærker utilpasheden og den ubehagelige lidt "speedede energi" (som slet ikke svarer til den energi, jeg i øvrigt har til rådighed), er, hvad der er på spil i forhold til mine aktuelle omstændigheder og mine følelser - mens jeg først bagefter bliver bevidst om, at det skyldes for lavt stofskifte og (for mig altså) deraf følgende forhøjet cortisol.
Hvor er jeg glad for, at jeg har opdaget sammenhængen, og at jeg nu kan gøre noget ved det.
Der er simpelthen ting, som man ikke kan arbejde sig til med terapi - og omvendt kan man måske sige, at der er ekstra god grund til at have sit følelsesmæssige fundament i orden, når man har sådanne biokemiske sårbarheder...
Alt i alt synes jeg, det er en hård tid, men jeg er grundlæggende optimistisk og meget taknemmelig for, at medicinen virker
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27

Svar med sitat

Bokmerker