Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Plaget av Graves!!
Hybrid View
-
04-01-12, 15:15 #1
Sv: Plaget av Graves!!
At TSH svinger fra 0,12 til 0,19 er ikke mye svinging i det hele tatt. Er den ene prøven tatt bittelitt før eller etter den andre, vil variasjoner dukke opp.
Leger tror at symptomer forsvinner når TSH og FT4 er innenfor normalområdet, men det er ikke alltid slik det virker.
For eksempel FT4; referanseområdet er fra 11-22. Har man f.eks. 12, så er man innenfor referanseområdet, men jeg har til dags dato ikke hørt om noen som føler seg topp med så lav FT4. Havner man på 23, så vil legen ha deg ned, men ganske mange trenger FT4 så høyt for og føle seg bra. Hver kropp er unik, og selv om blodprøvene blir slik legen vil, så trenger altså ikke dette være optimalt for kroppen.
Jeg mener at anti-stoffene i seg selv skaper masse symptomer, og hører det er flere som også opplever dette.
Hodepine er et relativt vanlig problem med stoffskiftet, så jeg ville ikke vært bekymret for det.
Stoffskiftet er noe dritt når det ikke virker slik det skal, og siden det virker inn på hele kroppen får man en hel haug med symptomer. Du har som meg både anti-TPO og TRAS, slik at symptomene vil ikke være enten Graves eller hypo, men et salig sammensurium der man kan ende med symptomer samtidig fra begge sykdommene.
Lignende tråder
-
Ny med Graves
Av Maria1 i forumet Graves sykdomSvar: 8Siste melding: 31-03-11, 08:03 -
Noen av dere som har ME, er plaget med hvitt belegg på tunga?
Av gutt_81 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 21Siste melding: 28-12-10, 21:45 -
Ny, med Graves
Av manzana i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 16-05-08, 14:25 -
TSH (Graves)
Av tollo i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 03-10-07, 07:08

Svar med sitat
Bokmerker