Viser søkeresultater 1 til 10 av 27

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: noen som kan tenke sammen med meg? lavt stoffskifte/hashimotos, symptomer, pms...

Hei
    Ingen lett situasjon du er oppe i nå
    Stoffskiftet gir mange problemer, og det ser ut som du har klart og få veldig mange, selv om legen din ikke vil starte medisinering. Jeg blir så sint når jeg hører om leger som sier at"joda, du har Hashimoto, men vi venter med medisinering". Hvorfor i all verden vente til antistoffene har ødelagt så mye av kjertelen at blodprøvene blir "nok" feil, så lenge symptomene og alle problemene allerede er der? Det er helt meningsløst og vente, etter mitt syn.
    Din B12 er begynt og bli lav, og kan også gi deg mange av de samme problemene som stoffskiftet gir. Har du fått sjekket D-vitaminer? Lav d-vitamin gir også masse trøbbel.

Om jeg var deg ville jeg tatt med meg et menneske du stoler på og KREVD prøvemedisinering med Levaksin. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal vente. Hashimoto vil før eller senere uansett føre til at du MÅ ha stoffskiftemedisin.
    Kanskje du kunne fått mannen din til og bli med til legen, og at en prøvemedisinering vil kunne føre til at mannen din gir deg litt tid i håp om at ting blir nedre når han vet du får medisiner for det?

Jeg er ikke alene om og mene at svært mange av symptomene kan skyldes høye antistoffer.
    Er alle stoffskifteprøvene dine tatt tidlig om morgenen? Stoffskifteprøver bør tas fastende klokka åtte om morgenen, fordi prøvene varierer utover dagen.

Skulle ønske jeg kunne komme med et flott fasitsvar til deg hvordan løse dette, men alt jeg kan gjøre er å sende deg gode tanker og en stor

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: noen som kan tenke sammen med meg? lavt stoffskifte/hashimotos, symptomer, pms...

Du kan også nevne alt dette med stoffskiftet til gynekologen, vedkommende kan like gjerne starte behandling av stoffskiftet ditt som fastlegen din kan. Ellers er muligheten å bytte fastlege. Eller forsøke å skrive et brev til legen, ta utgangspunkt i det du skriver her
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    vest-agder
    Alder
    45
    Meldinger
    28

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Hei
    Ingen lett situasjon du er oppe i nå
    Stoffskiftet gir mange problemer, og det ser ut som du har klart og få veldig mange, selv om legen din ikke vil starte medisinering. Jeg blir så sint når jeg hører om leger som sier at"joda, du har Hashimoto, men vi venter med medisinering". Hvorfor i all verden vente til antistoffene har ødelagt så mye av kjertelen at blodprøvene blir "nok" feil, så lenge symptomene og alle problemene allerede er der? Det er helt meningsløst og vente, etter mitt syn.
    Din B12 er begynt og bli lav, og kan også gi deg mange av de samme problemene som stoffskiftet gir. Har du fått sjekket D-vitaminer? Lav d-vitamin gir også masse trøbbel.

Om jeg var deg ville jeg tatt med meg et menneske du stoler på og KREVD prøvemedisinering med Levaksin. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal vente. Hashimoto vil før eller senere uansett føre til at du MÅ ha stoffskiftemedisin.
    Kanskje du kunne fått mannen din til og bli med til legen, og at en prøvemedisinering vil kunne føre til at mannen din gir deg litt tid i håp om at ting blir nedre når han vet du får medisiner for det?

Jeg er ikke alene om og mene at svært mange av symptomene kan skyldes høye antistoffer.
    Er alle stoffskifteprøvene dine tatt tidlig om morgenen? Stoffskifteprøver bør tas fastende klokka åtte om morgenen, fordi prøvene varierer utover dagen.

Skulle ønske jeg kunne komme med et flott fasitsvar til deg hvordan løse dette, men alt jeg kan gjøre er å sende deg gode tanker og en stor

Hei BenteR.
    Takk for svar. Har så mange tanker og ideer som flyter rundt, så godt å få andre sine synspunkter når jeg er så langt nede og så sliten. Jeg tror også jeg skulle prøvd levaksin. Jeg har ikke tatt fastende hver gang iallefall. Har ikke sjekket D-vitamin, men kan vel bare starte på det uansett. har lest at det hjelper + endel andre vitamintilskudd. Ja, B12 burde jeg kanskje få tatt. Mannen får jeg ikke med :( Han orker ikke mer og vil ikke mer, snufs... :((

Lignende tråder

1. Barn og stoffskifteverdier.....
    Av Monja i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 2
    Siste melding: 21-11-10, 19:56
  2. Hypertyreose i grenseland?
    Av Vivian i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 10-10-10, 20:31
  3. Lavt stoffskifte i grenseland
    Av Troj i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 20
    Siste melding: 11-04-10, 17:58
  4. Tras på 1; I grenseland? Eller negativ?
    Av Marina73 i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 3
    Siste melding: 01-06-08, 08:39
  5. Legenes stoffskifteverdier!!!
    Av Joni i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 16-05-06, 22:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg