Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Hybrid View
-
02-01-12, 12:10 #1
Sv: Har du prøvd å gå ned i vekt med hypothyreose?
Forsigtig med saltbegrænsning, da for lidt salt i maden påvirker ugunstigt aldosteron, reducerer dannelse af mavesyre, er medårsag til ødemer (modsat det man tror), og grundigt svækker binyrene. Binyrer fungerer ikke optimalt uden tilførsel af salt nok. For lidt salt medvirker til udvaskning af elektrolytter fra kroppen, særligt når der samtidigt anbefales at drikke "masse vann". Kroppen plejer selv "sige fra" ved mere salt i maden, end den har brug for til at fungere.
Opprinnelig skrevet av Fedon
Olivenolie og kokosolie er rigtig godt, men rapsolie og andre olier presset af plantefrø påvirker cellemembraner i kroppen, gør dem derved "utætte" og dette trigger immunsystemet til selvforsvar mod det "indtrængende" i cellerne. De bedste og sikreste planteolier er presset af nødder (hård skal) og af frugt (som f.eks. oliven eller avocado). Olier presset af afskallet frø, eller af frø presset med skal som f.eks. solsikke, majs, soya, er autoimmunitet-triggende.
Alle mælkeprodukter bør være langtidssyrnede (proteiner spaltet så grundigt, så det ikke trigger autoimmunitet), ikke ferske, og ikke homogeniserede. Fedt i både fuldfede og fedtreducerede, homogeniserede mælkeprodukter er slynget til så små "klumper", at de trænger ufordøjet ind i blodbanen fra tarmen. Det trigger autoimmunitet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hypothyreose, trening og kosthold.. Lite endring i vekt.
Av rosaelefant i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 17-01-11, 13:18 -
Noen som har prøvd Fibromyol?
Av Damen i forumet Alternativ behandlingSvar: 5Siste melding: 10-12-09, 09:16 -
har noe prøvd NeOpuntia®?
Av LillePus i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 3Siste melding: 04-11-09, 13:34 -
Hvordan gå ned i vekt med hypothyreose
Av Tor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 36Siste melding: 14-10-07, 16:45 -
Har noen prøvd tang?
Av Siriliss i forumet Mineraler (øvrige)Svar: 6Siste melding: 14-09-05, 21:59

Svar med sitat

Bokmerker